Zaraz, zaraz przepraszam ale "stukanie chwile po odpaleniu" jest jak najbardziej OK - pompa musi napompowac olej do regulatorów i dopiero wtedy pracuja.
Popularna jest natomiast styuacja że stukanie nie znika po kilkunastu-kilkudziesieciu sekundach, i stuka dalej na rozgrzanym silniku, niektórzy tłumacza że Ten Typ Tak Ma i olewaja sprawe ...
Problem z silnikiem - z obrotami - dziwnie cos stuka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
no to mnie uspokoiles bo u mnie jest tak tylko przez pierwsza chwilke uff, ale bede wiedziec na przyszlosc jak cos sie zmieni to gdzie szukacppoll27 pisze:Popularna jest natomiast styuacja że stukanie nie znika po kilkunastu-kilkudziesieciu sekundach, i stuka dalej na rozgrzanym silniku, niektórzy tłumacza że Ten Typ Tak Ma i olewaja sprawe ...
ale moze jest jakis sposob zeby to sprawdzic a nie odrazu wymieniac i naciagac sie na koszta skoro to nie jest tak zawsze i czasem wystarczy odpalic autko jeszcze raz to moze w czym innym jest problem ??
Nie no z tego co zauważyłem jak stukają cały czas to pomaga tylko wymianaakozyra pisze:no to mnie uspokoiles bo u mnie jest tak tylko przez pierwsza chwilke uff, ale bede wiedziec na przyszlosc jak cos sie zmieni to gdzie szukacppoll27 pisze:Popularna jest natomiast styuacja że stukanie nie znika po kilkunastu-kilkudziesieciu sekundach, i stuka dalej na rozgrzanym silniku, niektórzy tłumacza że Ten Typ Tak Ma i olewaja sprawe ...
ale moze jest jakis sposob zeby to sprawdzic a nie odrazu wymieniac i naciagac sie na koszta skoro to nie jest tak zawsze i czasem wystarczy odpalic autko jeszcze raz to moze w czym innym jest problem ??
i chyba nie jest tragicznie droga ...
diagnoza wg książki:
> nagrzac do temp. włączenia wentylatora
> zwiększyc obroty na 2 minuty do 2,5 tys obr/min
> jeśli jest hałas to:
> wyłączyc silnik i zdjąc pokrywe głowicy
> ustawic wałek tak żeby krzywki dla danego cylindra były do góry
> wrzucic luz, zaciągnąc ręczny
> obracac wał korbowy w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara
> za pomocą klina wciskac popychacz do dołu, jeżeli wyczuwalny przy tym luz do chwili poruszenia się zaworu jest większy niż 0,1 mm popychacz należy wymienic.
TDPower
Ja mam olej mineralny 15w 40 Elf ( 5 litrów za 70 zł ) Mozna zmienic na półsyntetyk???czy juz nie bardzo, auto ma ponad 200 tys km, niespala oleju wcale. Ja mam rade ze lepiej nie patrzec w słychy stuki itp tylko jezdzic bo ja jak widac udałem juz w tej sprawie 200zł a nic nie zdziałałem. Taniej wyjdzie kupic uzywany dobry silnik jak go szlak trafi bo moze byc tak ze na tych stukach przejezdzi jeszcze duzo km.
Ostrożnie - obserwując poziom możesz spróbowac, jesli nie bierze oleju to powinno by OK, przygotuj się na to że może byc tak że może będzie trzeba zmienic olej przed upływem określonego przebiegu jak wypłuka syf po mineralnym, chociaż Elf jest dośc rzadki - ja jak najbardziej polecam.Robakien pisze:Ja mam olej mineralny 15w 40 Elf ( 5 litrów za 70 zł ) Mozna zmienic na półsyntetyk???czy juz nie bardzo, auto ma ponad 200 tys km, niespala oleju wcale. Ja mam rade ze lepiej nie patrzec w słychy stuki itp tylko jezdzic bo ja jak widac udałem juz w tej sprawie 200zł a nic nie zdziałałem. Taniej wyjdzie kupic uzywany dobry silnik jak go szlak trafi bo moze byc tak ze na tych stukach przejezdzi jeszcze duzo km.
Słuchy i stuki warto rozpoznawac i czytac lub pytac na forum zanim się wyda kasę. Ja np. byłem ostatnio bardzo zdziwiony jak zmieniłem kable WN (po starych w nocy skakały iskry). Na nowych zupełnie nie ten silnik - chodzi cichutko i miękko. Dodam że na starych nie było żadnych problemów, poza tymi iskrami.
TDPower
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości