[mk4 AKL] wariujące obroty - czyżby przepustnica?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4 AKL] wariujące obroty - czyżby przepustnica?
Witam, mam bore 1,6 2000r, silnik AKL + gaz sekwencja. Problem nastepujacy: Co ok.2tyg-miesiac obroty gwaltownie szaleja - rosna do 4000 i sie utrzymuja lub wzrastaja, wrzucam bieg by zdusic - silnik na biegu ma nizsze obroty(normalne..). Na biegu dociskam gazu - auto szarpie. Na luzie dodaje gazu - obroty ida w gore, ale zostaja na 3-4tys rpm. Gasze auto kluczykiem - odpala i po problemie. Przepustnica wyczyszczona przez fachowca, podpieta pod komp - tylko blad czujnika temp (wczesniej brakowalo plynu w hlodnicy i pikala kontrolka- blad wykasowany, czujnik wyczyszczony). Przepustnica nie generowala bledow-czysto. Sprawdzona emisja spalin, wszystko w normie. Swiece nowe, przewody sprawdzone- sa ok.
I teraz diagnozy kilku niezaleznych mechanikow - jeden mowi ze pewnie dalej brudna przepustnica i musi sam wyczyscic.. dwoch pozostalych wini plastykowe tryby w silniczku krokowym, ze ponoc powycierane. Efekt pojawia sie i na benzynie jak i na gazie, gdy sie to dizalo przelaczalem na benz/gaz i nic. Jak na razie stalo sie 4 razy, ale jes to malo bezpieczne. Co wymienic/zrobic??Nie bede 2 raz placil za czyszczenie,tak bogaty nie jestem.. Komp. nie pokazuje bledow, auto na wolnych obrotach w miare rowno pracuje,nie traci mocy. Prosze wiec was o rady
I teraz diagnozy kilku niezaleznych mechanikow - jeden mowi ze pewnie dalej brudna przepustnica i musi sam wyczyscic.. dwoch pozostalych wini plastykowe tryby w silniczku krokowym, ze ponoc powycierane. Efekt pojawia sie i na benzynie jak i na gazie, gdy sie to dizalo przelaczalem na benz/gaz i nic. Jak na razie stalo sie 4 razy, ale jes to malo bezpieczne. Co wymienic/zrobic??Nie bede 2 raz placil za czyszczenie,tak bogaty nie jestem.. Komp. nie pokazuje bledow, auto na wolnych obrotach w miare rowno pracuje,nie traci mocy. Prosze wiec was o rady
Ja bym obstawiał na czujnik temperatury cieczy chłodzącej, gdyż on również odpowiada za odpowiednie obroty silnika... Miałem problemy z czujnikie, więc wiem jakie sa objawy. Piszesz, że komp wykazał błąd czujnika temp., został wykasowany a czujnik przeczyszczony. Ale co niby dało to czyszczenie??? Bład czujnika może występować sporadycznie, pojawi się kiedyś znów i zostanie ponownie zapisany w kompie. Zwróć uwagę jak obroty ci skaczą na wskazówkę tego czujnika którą masz na kokpicie. Czasem zdaża się tak że temperatura potrafi spaść w trakcie jazy na chwile do zera poczym ponownie podnosi się do 90 stopni...
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Dzieki za podpowiedz. Od kogos dostalem info, ze ma identyczny problem - i po kazdym razie pojawia sie blad czujnika temp. w komuterze (ma w domu VAGa, blad kasuje i pojawia sie potem znow). Nie zauwazylem by wskazowka temperatury i kontrolka sie swiecila. W kazdym razie, gdy problem sie powtorzy, wymienie czujnik (koszt o niebo nizszy niz wymiana przepustnicy). Pisze ze czujnik niby ok, bo "szpec" go sprawdzal. W kazdym razie dzieki! Mam nadzieje ze to to.
Czyli ze wymiana czujnika zalatwi sprawe? Bo z twojego opisu wynika, ze skoro blad podaje (sporadycznie ale jednak) czujnik temp, po czym zostaje slad w komuterze (jako potwierdzenie hipotezy) to jego wymiana powinna zlikwidowac problem na stale. Czy tak?
Jezeli tak, jaki czujnik pasuje do tego modelu mk4? gdzie to znalezc?
Jezeli tak, jaki czujnik pasuje do tego modelu mk4? gdzie to znalezc?
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
jesli błąd pojawia sie po wykasowaniu to należy wymienić część. Czujnik do twojego modelu ma numer :059 919 501 A
Możesz także sprawdzić jaki masz kolor i częściowo na nim się wzorować
Bład o którym piszesz może wynikać takze z działania instalacji gazowej, która zawsze będzie wpływała na sterowanie silnika.
Możesz także sprawdzić jaki masz kolor i częściowo na nim się wzorować
Bład o którym piszesz może wynikać takze z działania instalacji gazowej, która zawsze będzie wpływała na sterowanie silnika.
Sam czujnik wygląda dokładnie tak:
Co do jego wymiany i objawów jakie powoduje, jest na forum temat mojego autorstwa "Czujnik temperatury cieczy chłodzącej MkIV". Wystarczy włączyć szukanie po temacie lub autorze... Koszta takiego czujnika to około 40PLN, u mnie wszystkie problemy z obrotami ustały po jego wymianie...
Co do jego wymiany i objawów jakie powoduje, jest na forum temat mojego autorstwa "Czujnik temperatury cieczy chłodzącej MkIV". Wystarczy włączyć szukanie po temacie lub autorze... Koszta takiego czujnika to około 40PLN, u mnie wszystkie problemy z obrotami ustały po jego wymianie...
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 567 gości