Wyciek przez bagnet

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kefasso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 09:56
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Wyciek przez bagnet

Post autor: kefasso » czw mar 01, 2007 11:10

Witam, poczytałem kilka postów na forum odnośnie nagłych wycieków oleju. Sytuacja wygląda następująco. W ciągu kilk dni zorientowałem się, wyciekło mi z silnika koło 2L oleju. Tyle przynajmniej dolałem jak się zorientowałem. Przy tym ubywało mi dość szybko hydrolu. Trochę przerażony, ale znajomi mówią nie pękaj, nie leci ci dym, spalić tak szybko by ci nie spaliło idź do mechaniora. Poszedłem. Znalazł mi, że płyn przy jakimś trójniku mi uciekał, więc mi to uszczelnił, a olej.... . I własnie. Mówi mi tak, umył silnik, rozebrał osłony tam pod silnikiem wszystko umył i odpalił. I mówił mi że w ogóle przy myciu już zauważył że wszystko było usyfione olejem od bagnetu zaczynając i patrząc z tamtej strony. Mówił, że silnik chodził parę godzin w warsztacie, i zero jakiś wycieków, żeby jakaś uszczelka pod głowicą czy coś. Mówi samochód chodzi jak igła, a jego zdaniem przytkał się w obudowie filtru powietrza zawór zwrotny. Pokazał mi co się dzieje w momencie jak zatka sie rurkę która wchodzi w otwór gdzie ten zawór jest i faktycznie w bagnecie zaczął pojawiać się olej i jakby nie puścił to ten olej by się zaczął wylewać. Ból jest taki że ten zawór jest zatopiony w tej obudowie. Obudowę kupowałem 14.10.2005 więc pewnie gwarancji już dawno na to nie ma (chociaż muszę zadzwonić i się dowiedzieć), ale pytanie jest takie, czy jest to wszystko w miarę wiarygodne ? I pytanie drugie, bo to mi też ktoś sugerował, żeby wyciąć ten zawór zwrotny spróbować go naprawić a potem dać do firmy która "spawa" takie plastyki i że to może niby pomóc. Obudowała te niecałe 1,5 roku temu kosztowała mnie 249 zł, 100 teraz wydałem już na tą diagnozę i naprawienie wycieku płynu chłodniczego. Co waszym zdaniem zrobić ? Jeśli waszym zdaniem to wina tego zawrou to chyba kupię obudowę filtru powietrza nową, bo jak wymontują mi obudowę, wytną zawór zaczną go naprawiać, do tego pote to sklejać, to ja tyle samo prawie wydam co bym nowy kupił i tyle. A już raz dolałem oleju i kosztowało mnie to 80 zł (Castrol Magnatec 10W/40 , 2 razy 1L i to kurde na stacji benzynowej bo niedziela była i bałem się gdzieś jechać), niech się teraz jeszcze raz zdarzy takie coś to już jest 160 i dalej nie zrobione. Co myślicie ? Wymieniać tą obudowę ?



Awatar użytkownika
Wojtek0423
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
Kontakt:

Post autor: Wojtek0423 » czw mar 01, 2007 11:24

A może odma Ci się przytkała ?



Awatar użytkownika
kefasso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 09:56
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: kefasso » czw mar 01, 2007 11:27

a co to jest odma ? I jak sprawdzić czy to ona się mogła przytkać ?



Awatar użytkownika
Wojtek0423
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
Kontakt:

Post autor: Wojtek0423 » czw mar 01, 2007 11:36

Odma plastikowa puszka służy do odpowietrzania komory korbowej silnika. Mocowana jest na kadłubie silnika ale w którym miejscu w przypadku twojego silnika to nie wiem. W 1.4 16 v jest umieszczona od strony kabiny. Obiawami zatkania odmy jest między innymi wyrzucanie oleju przez bagnet. Kumpel miał taki problem tylko że w Polo. Z czyszczeniem nie ma problemu troche benzyny przepłukać i chodzi jak złoto.



Awatar użytkownika
kefasso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 09:56
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: kefasso » czw mar 01, 2007 11:42

Nie wiem czy to akurat to, ale od razu po pracy jadę do mechanika żeby to sprawdził. Bardzo dzięki za poradę. Wieczorem będę wiedział pewnie i się odezwę. Ale pomogłeś. Ja o tej odmie nie wiedziałem w ogóle na przykład. A od razu dałeś dobrą radę więc myślę że tu punkt całkowicie zasłużony. Oby to było to. Jeszcze raz dzięki.



Awatar użytkownika
Padres
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt lut 21, 2006 09:31
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Padres » czw mar 01, 2007 11:52

Odma to jest taka rura (rurka), co odprowadza opary oleju z pod pokrywy silnika do wtrysku. Czyli wszystko, co paruje pod pokrywą silnika jest poprzez odmę wprowadzane do cylindrów i dopalane czy wypalanie. Czasami kierowcy zdejmują odmę i wszystkie gazy kierują do atmosfery.

Tu poczytaj
http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html
Wynika z tego, iż zapchana odma może dać taki efekt jak u Ciebie.

[ Dodano: 01 Mar 2007 11:10 ]
Obrazek


Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7529024ab14a41d7.html][img]http://images21.fotosik.pl/38/7529024ab14a41d7med.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kefasso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 09:56
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: kefasso » czw mar 01, 2007 12:19

Kozak, przed chwilą dzwoniłem do VW w Słupsku. Gwarancja na obudowę filtru powietrza (w której jest zawór zwrotny) jest 2 lata :D Więc mam na obudowę jeszcze gwarancję, a kosztuje 270 zł :) No i pytałem się ile kosztuje odma to kosztuje 100zł. Po pracy dzisiaj jadę do VW i goście sprawdzą czy to odma czy zawór zwrotny. Jak odma to kupię od razu i zamontuję i będzie z głowy. Ale dziękówa chłopaki za info. Jutro dam znać o rezultacie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 233 gości