zmiana automatu na manual - problem :chytry:
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zmiana automatu na manual - problem :chytry:
zabrałem sie za zmiane automata na manual - skrzynia kupiona , wodziki , zmieniacz, półośki
Zwaliłem automat i ... poległem
ukazało mi sie TAKIE "koło zamachowe"
co z tym teraz zrobić? jak odkręce to da się tam założyć zwykłe koło zamachowe czy trzeba tarcze sprzęgła zmieniac??
skrzynia automatyczna wygląda tak:
a mój manual tak:
wałki kompletnie inne - da sie coś z tym zrobić??
krew zaleje - przeprowadzałem juz taką operację w mk2 i nie było problemów z kołem zamachowym
Zwaliłem automat i ... poległem
ukazało mi sie TAKIE "koło zamachowe"
co z tym teraz zrobić? jak odkręce to da się tam założyć zwykłe koło zamachowe czy trzeba tarcze sprzęgła zmieniac??
skrzynia automatyczna wygląda tak:
a mój manual tak:
wałki kompletnie inne - da sie coś z tym zrobić??
krew zaleje - przeprowadzałem juz taką operację w mk2 i nie było problemów z kołem zamachowym
To jest sprzęgło hydrokinetyczne zwane też chyba konwerterem. Troche to dziwnie wygląda. U mnie w mk2 jest odkręcane od koła zamachowego, samo koło jest chyba takie samo jak w manualu.
[ Dodano: 01 Mar 2007 00:28 ]
Chyba koło zamachowe bedzie do zmiany.
[ Dodano: 01 Mar 2007 00:31 ]
Działa to na zasadzie przekazywania napędu przez olej rzucany przez jedną turbinę chyba na zewnętrznym obwodzie koła z silnika na wewnętrzną do skrzyni. Pewny nie jestem ale jakoś tak to działało. Jest to jednym z powodów przez który nie da sie automata na pycha zapalić . To nie bardzo działa w drugą stronę
[ Dodano: 01 Mar 2007 00:28 ]
Chyba koło zamachowe bedzie do zmiany.
[ Dodano: 01 Mar 2007 00:31 ]
Działa to na zasadzie przekazywania napędu przez olej rzucany przez jedną turbinę chyba na zewnętrznym obwodzie koła z silnika na wewnętrzną do skrzyni. Pewny nie jestem ale jakoś tak to działało. Jest to jednym z powodów przez który nie da sie automata na pycha zapalić . To nie bardzo działa w drugą stronę
- daniel2505
- Użytkownik
- Posty: 291
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
To co widać na zdjęciu to sprzęgło hydrokinetyczne. Na pewno w środku znajdował sie olej. Jeżeli wymieniasz skrzynie niestety musisz założyć też koło zamachowe. Robiłem wymianę z automato na manual w fordzie Sierra. Powiem ci że jeżeli nie rozplanowałeś wszystkiego na początku to czeka cię jeszcze kilka niespodzianek. Mnie chwila brakowało jakiejś małej pierdoły i co chwila wychodziły jakieś tródne do przewidzenia pierdoły. Rzyczę powodzenia. I na koniec, nie oszczędzaj na sprzęgle: łożysko oporowe, docisk, tarczę lepiej kup nowe, ja założyłem ze szrotu i przez miesiąc wymieniłem 4 linki bo wszystko tak ciężko chodziło że linki strzelały jak zapałki.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]
Ja tez zmienialem z automatu na manuala to musiałem dokupić:-docisk -tarcze sprzeglowową i kolo zamachowe zwane dwumasowym(pamietaj o srubkach mocujacych kolo zamachowe)
posiadam nową tarcze sprzegłowa na zbyciu 24 zęby zamiennik 4 max-a oryginalne nigdy nie uzywane kupiłem ale do mojego nie pasowało! za 80 zl oddam
posiadam nową tarcze sprzegłowa na zbyciu 24 zęby zamiennik 4 max-a oryginalne nigdy nie uzywane kupiłem ale do mojego nie pasowało! za 80 zl oddam
Never Back Down
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 254 gości