Kontrolka oleju, czasem sie zapala
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka oleju, czasem sie zapala
Witam !!!
Problem przedstawia sie nastepujaco:
Kupilem nie dawno mojgo Mk3 GT 1,8 Specjal z 1992 roku. Gdy wracalem nim od sprzedajacego jakies (350 km) na trasie wraz z brzeczykiem zapalila mi sie kontrolka od oleju(jakies 3 razy na 2 sekundy i gasla). pozim oleju sprawdzalem i jest ok z tego co czytalem, moze zapalac sie przy niprawidlowym cisnieniu w silniku. Po takiej trasie auto odstawilem do garazu, rano znalazlem na posadzce 4 krople oleju. Tego samego dnia zrobilem nim jeszcze jakies 200 km i ta sytuacja wystapila tylko raz i palila sie przez 1 sekunde i zgasla. Po wstepnych ogledzinach przewody raczej szczelne, wsomaganie w normie. Po takiej trasie odma chyba powinna byc drozna. Bez podnosnika sie chyba nie obejdzie. Jak juz bede u mechaniora na co zwracac uwage???
Problem przedstawia sie nastepujaco:
Kupilem nie dawno mojgo Mk3 GT 1,8 Specjal z 1992 roku. Gdy wracalem nim od sprzedajacego jakies (350 km) na trasie wraz z brzeczykiem zapalila mi sie kontrolka od oleju(jakies 3 razy na 2 sekundy i gasla). pozim oleju sprawdzalem i jest ok z tego co czytalem, moze zapalac sie przy niprawidlowym cisnieniu w silniku. Po takiej trasie auto odstawilem do garazu, rano znalazlem na posadzce 4 krople oleju. Tego samego dnia zrobilem nim jeszcze jakies 200 km i ta sytuacja wystapila tylko raz i palila sie przez 1 sekunde i zgasla. Po wstepnych ogledzinach przewody raczej szczelne, wsomaganie w normie. Po takiej trasie odma chyba powinna byc drozna. Bez podnosnika sie chyba nie obejdzie. Jak juz bede u mechaniora na co zwracac uwage???
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
odma w tych silnikach niesprawia problemów przynajmniej ja niesłyszałem o problemach z odmą w silnikach 1,8enjoy_xx pisze:Po takiej trasie odma chyba powinna byc drozna
co do kontrolki
to raczej nic poważnego może być winą przepracowanego (za rzadkiego) oleju
zmień olej , filtr (kup MANA nie filtrona)
popraw styki przy czujniku i wtedy pojeździj jeśli dalej będzie się tak działo to wtedy trzeba szukać głębiej
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
Re: Kontrolka oleju, czasem sie zapala
Najlepiej - wymień olej na półsyntetyk 10W40 i wymień filtr (KNECHT lub MANN) - potem sprawdzic czujnik - potem sprawdzic cisnienie - wkręcic manometr zamiast czujnika - na luzie powinno byc 0,03 MPa a przy 2000 obr/min ok 0,14 MPa - potem odkręcenie miski oleju i zajrzenie w chwyt pompy czy nie ma tam syfu.enjoy_xx pisze:Witam !!!
Problem przedstawia sie nastepujaco:
Kupilem nie dawno mojgo Mk3 GT 1,8 Specjal z 1992 roku. Gdy wracalem nim od sprzedajacego jakies (350 km) na trasie wraz z brzeczykiem zapalila mi sie kontrolka od oleju(jakies 3 razy na 2 sekundy i gasla). pozim oleju sprawdzalem i jest ok z tego co czytalem, moze zapalac sie przy niprawidlowym cisnieniu w silniku. Po takiej trasie auto odstawilem do garazu, rano znalazlem na posadzce 4 krople oleju. Tego samego dnia zrobilem nim jeszcze jakies 200 km i ta sytuacja wystapila tylko raz i palila sie przez 1 sekunde i zgasla. Po wstepnych ogledzinach przewody raczej szczelne, wsomaganie w normie. Po takiej trasie odma chyba powinna byc drozna. Bez podnosnika sie chyba nie obejdzie. Jak juz bede u mechaniora na co zwracac uwage???
TDPower
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
bo półsyntetyk ma lepsze właściwosci myjące i jeśli wcześniej był zalewany olej mineralnyBo ?
to w silniku nagromadziło się troche osadów. pólsyntetyk moze je wypłukac i spowodować rozszczelnienie się silnika i liczne wycieki
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
Spróbować warto! Korzyści będą duże, a w razie niepowodzenia zawsze można wrócić!marek2907 pisze:bo półsyntetyk ma lepsze właściwosci myjące i jeśli wcześniej był zalewany olej mineralnyBo ?
to w silniku nagromadziło się troche osadów. pólsyntetyk moze je wypłukac i spowodować rozszczelnienie się silnika i liczne wycieki
TDPower
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
a przy okazji wydac pieniadze na olej, filtr oleju , uszczelki i robociznęppoll27 pisze: Spróbować warto! Korzyści będą duże, a w razie niepowodzenia zawsze można wrócić!
ja bym nie ryzykował
a dobry olej mineralny ma niedużo gorsze właściwosci niż pólsyntetyk
trzeba tylko pamiętać o okresowej wymianie
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
Jak pójdzie dobrze to NIC się złego nie stanie i koszty będą identyczne jak w mineralnym a zysk... Zresztą każdy robi jak chce, mnie przekonał ten kawałek z niemieckiej (Dieter Korp) książki do Audi 80 - (rok 1993):marek2907 pisze:a przy okazji wydac pieniadze na olej, filtr oleju , uszczelki i robociznęppoll27 pisze: Spróbować warto! Korzyści będą duże, a w razie niepowodzenia zawsze można wrócić!
ja bym nie ryzykował
a dobry olej mineralny ma niedużo gorsze właściwosci niż pólsyntetyk
trzeba tylko pamiętać o okresowej wymianie
"Oleje wysokosprawne
Od czasu gdy w latach 1986-1987 zwiększyła się liczba uszkodzeń silników związana z obecnością szlamu olejowego w silniku, firmy VW oraz Audi kładą nacisk na stosowanie tzw olejów wysokosprawnych. Ten środek ma bezkonkurencyjne właściwości smarne.
Oleje wysokosprawne są syntetycznymi lub w części syntetycznymi środkami smarnymi, warunkującymi ze względu na swoją molekularną budowę, wysoką odpornośc na starzenie się oraz przede wszystkim wysoką stabilnośc.
Przy stosowaniu tych olejów nie dochodzi do tak szybkiego zerwania warstewki smaru także przy dużych obciążeniach termicznych jak w przypadku tradycyjnych olejów mineralnych. Są przy tym również naturalnego pochodzenia. Jedynie podczas produkcji istniejące łańcuchy molekularne są do pewnego stopnia rozrywane i na powrót składane razem.
Regułą jest iż oleje wysokosprawne są jednoczesnie olejami lekkobieżnymi. Dawniej były to dwie oddzielne grupy.
Lekkobieżne właściwości oleju wysokosprawnego wpływają przy zimnym silniku na znaczne zmniejszenie tarcia, co prowadzi do redukcji zużycia benzyny o ok3 %.
Dalszą zaletą oleju wysokosprawnego jest jego zdolnośc do pracy w dużym zakresie temperatur... "
+ kilku znajomych którzy w silnikach (jeżdżonych na drogich olejach mineralnych) przy przebiegach ok100 - 150 tys km mieli kłopot z syfem, ciśnieniem oleju i hydrauliczną regulacją luzów zaworów
TDPower
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
no właśnie a my wyrazamy tylko własne opinieppoll27 pisze:Zresztą każdy robi jak chce,
osobiscie jeżdzę na pólsyntetyku ale w mk3
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
Nie warto próbować. Jeżeli wiesz napewno że był mineralny to nie lej półsyntetyka a tym bardziej syntetyka. Rozszczelni Ci silnik. Ja nie radzę ale rób jak chcesz.ppoll27 pisze:Spróbować warto! Korzyści będą duże, a w razie niepowodzenia zawsze można wrócić!marek2907 pisze:bo półsyntetyk ma lepsze właściwosci myjące i jeśli wcześniej był zalewany olej mineralnyBo ?
to w silniku nagromadziło się troche osadów. pólsyntetyk moze je wypłukac i spowodować rozszczelnienie się silnika i liczne wycieki
kodek
- Jasio_Zawodnik
- Mały gagatek
- Posty: 116
- Rejestracja: sob paź 23, 2004 00:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Bylem dzis na podnosniku i obejrzalem jak sytuacja wyglada od spodu. Nigdzie nie bylo widac zadnych sladow rozbryzganego oleju. Jedyne co zauwazylem to lekkie zabrudzenie olejem w okolicy uszczelniacza glowicy na bocznej podluznej scianie silnika od wnetrza auta(mechanik stwierdzil ze silnik lekko sie spocil . Na filtrze powietrza nie ma sladow oleju. Wypatrzylem na przewodzie mala karteczke, olej byl wymieniany 5 tys km temu na lotos mineralny ale nie wiem czy wymieniali razem z filtrem.
Poczekam jeszcze 5 tys i wtedy cos pomysle, moze sytuacja sie rozwinie.
Poczekam jeszcze 5 tys i wtedy cos pomysle, moze sytuacja sie rozwinie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 343 gości