Problem z amortyzatorem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Problem z amortyzatorem

Post autor: Gutekspc » pn lut 26, 2007 15:09

Przynajmniej tak mi się wydaje. Po zmianie kół na zimowe (z 195/50 R15 na 175/70 R14) prawe przednie koło na nierównościach atakuje błotnik.. Obciera o niego. Czy to wina amortyzatora? A jeśli tak, to jak wyglądają ceny amortyzatorów? I niekoniecznie seryjne.


Everyone dies. Not everyone lives.

Ardiano
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ardiano » pn lut 26, 2007 16:27

Czy to wina amortyzatora....nie wiem.....a zaraz po zmiane na ziomowe zaczelo obcierac czy po czasie?

a co do cen to : www.allegro.pl chyab najlepiej....



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » pn lut 26, 2007 17:38

Zaraz po zmianie. Wyjechałem od wulkanizatora, przejechałem po leżącym i usłyszałem jak koło obciera o błotnik. Może to nie być amortyzator?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lut 26, 2007 17:44

raczej nie powinna to być wina amortyzatora , bo on nie ma nic wspólnego z wysokością , jeśli masz takie same jak przed wymianą kół



Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Kontakt:

Post autor: Przemo86 » pn lut 26, 2007 18:12

Moze obcierac Ci opona, ktora ma nieznacznie wyzszy profil od opony letniej :bigok: ale w sumie powinno tak byc przy kazdym kole ;P


-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2

Awatar użytkownika
Wiktor_7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob lis 26, 2005 20:07
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiktor_7 » pn lut 26, 2007 19:33

Przy 14 calowych felgach powinny byc opony o profilu 60 wiec pewnie za wysoki profil masz. A to ze prawa strona bardziej Ci ociera pewnie wynika z bardziej "ubitej" sprezyny i zuzytego amorka. Wiadomo nasz polski drogi, dziury studzienki wystajace...


Tomek

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » wt lut 27, 2007 01:04

miś fazi pisze:raczej nie powinna to być wina amortyzatora , bo on nie ma nic wspólnego z wysokością
Jak to nie ma nic wspólnego z wysokością? Amortyzator odpowiada za skok koła, to on utrzymuje koło na właściwej pozycji, razem ze sprężyną przy pokonywaniu nierówności.
jeśli masz takie same jak przed wymianą kół
Nie mam takich samych, pisałem na początku posta.
Wiktor_7 pisze:Przy 14 calowych felgach powinny byc opony o profilu 60 wiec pewnie za wysoki profil masz.
Nie byłem pewien a propo profilu opon na zimę, z powodu obniżonego zawiasu. Ale poradzili mi na tym forum właśnie 175/70, i tylko z jednym kołem mam taki problem.
Wiktor_7 pisze:A to ze prawa strona bardziej Ci ociera pewnie wynika z bardziej "ubitej" sprezyny i zuzytego amorka. Wiadomo nasz polski drogi, dziury studzienki wystajace...
A to myślę jest przyczyna mojego problemu.


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
Wiktor_7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob lis 26, 2005 20:07
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiktor_7 » wt lut 27, 2007 08:14

a wez sprawdz dla upewnienie na wew stronie klapki wlewu paliwa powinna byc wklejka infirmujaca o tym jakie powinno byc paliwo jakie cisnienie w oponach i jakie rozmiary opon przy felgach 13 14 i 15 cali


Tomek

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » wt lut 27, 2007 13:27

Ale po co? Gdyby to była wina za dużego profilu opon, to myślę że miałbym podobny problem nie tylko przy jednym kole, więc czego tam szukać?

Powrót do tematu.
Jestem wam winny przeprosiny - to nie wina amora, ale.. sprężyny. Mimo iż nie pękła, to nie tłumi nierówności tak jak reszta. I tu mam pytanie: Wymienię chętnie sprężyny (obie z przodu najmarniej) ale cholera na jakie? Nie jestem pewien, chyba mam zawias -40, ale jak wymienię same sprężyny z przodu, nawet trafię z wysokością, to cała reszta będzie dobrze? Tzn, czy może się zdarzyć tak, że wymienię te sprężyny, a zaraz po tym amorki mi powiedzą, że jestem niedobry? Sprecyzuję: lepiej wymieniać same sprężyny i tylko przód, czy całość i z przodu i z tyłu?


Everyone dies. Not everyone lives.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 518 gości