Dziwne objawy pracy silnika - turbina w tryb awaryjny itp
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne objawy pracy silnika - turbina w tryb awaryjny itp
Witam.
Dzisiaj po odpaleniu autka, jak zwykle czekałem kilkanascie minut zanim troszke sie rozgrzeje.
Co mnie zaniepokoiło : zaraz po odpaleniu uslyszalem metaliczny dzwiek. Otworzylem pokrywe silnika i przy pasku rorzadu słychac hałasowanie jakiegos elementu ktory jest pod niego podczepiony - co to moze byc? pompa wody?
Drugi problem. Jak jechałem na 4 biegu (rozgrzane auto) miałem ok. 100km/h turbina weszła w awarie! Nie działała do kolejnego rozruchu.
Zauważełem też dziwna prace. Na postoju przy przegazowaniu powyzej 2000/obr załącza sie jakis przekaźnik, który załącza urządzenie które to pobiera bardzo dużo prądu bo az swiatła przygasaja - co to może być?
W aucie przy przegazowaniu powyzej 2tys obr czuje dziwne hrapotanie na wysokosci potrzybia, powyzej 3tys w aucie od strony pasazera coś wchodzi w duze wibracje (bardzo głośne).
prosze o jakies wskazówki, gdzie szukac pzyczyn?
Turbina bardzo dobrze trzyma ciśnienie.
pozdrawiam
Dzisiaj po odpaleniu autka, jak zwykle czekałem kilkanascie minut zanim troszke sie rozgrzeje.
Co mnie zaniepokoiło : zaraz po odpaleniu uslyszalem metaliczny dzwiek. Otworzylem pokrywe silnika i przy pasku rorzadu słychac hałasowanie jakiegos elementu ktory jest pod niego podczepiony - co to moze byc? pompa wody?
Drugi problem. Jak jechałem na 4 biegu (rozgrzane auto) miałem ok. 100km/h turbina weszła w awarie! Nie działała do kolejnego rozruchu.
Zauważełem też dziwna prace. Na postoju przy przegazowaniu powyzej 2000/obr załącza sie jakis przekaźnik, który załącza urządzenie które to pobiera bardzo dużo prądu bo az swiatła przygasaja - co to może być?
W aucie przy przegazowaniu powyzej 2tys obr czuje dziwne hrapotanie na wysokosci potrzybia, powyzej 3tys w aucie od strony pasazera coś wchodzi w duze wibracje (bardzo głośne).
prosze o jakies wskazówki, gdzie szukac pzyczyn?
Turbina bardzo dobrze trzyma ciśnienie.
pozdrawiam
Był MK4 jest AMG C30
[url=http://www.bearteam.pl][size=167][color=red]Bearteam.pl = >[/size][/color][/url][size=150][color=blue]Zapraszam na moja stronę![/color][/size]
[url=http://www.bearteam.pl][size=167][color=red]Bearteam.pl = >[/size][/color][/url][size=150][color=blue]Zapraszam na moja stronę![/color][/size]
Re: Dziwne objawy pracy silnika - turbina w tryb awaryjny it
Kilkanaście minut? Od razu po odpaleniu się jedzie.piapia pisze:Dzisiaj po odpaleniu autka, jak zwykle czekałem kilkanascie minut zanim troszke sie rozgrzeje.
pompa wody, napinacz, jedna z trzech rolekpiapia pisze: i przy pasku rorzadu słychac hałasowanie jakiegos elementu ktory jest pod niego podczepiony - co to moze byc? pompa wody?
Turbina nie wchodzi w tryb awaryjny, w tryb awaryjny wchodzi sterownik silnika najprawdopodobniej w efekcie przekroczenia ciśnienie doładowania. O tym było wiele razy.piapia pisze:turbina weszła w awarie! Nie działała do kolejnego rozruchu.
Skąd to wiadomo? Sprawdzałeś VAG-iem?piapia pisze:Turbina bardzo dobrze trzyma ciśnienie.
A z przygasaniem? Nie wiem. Drgania pod podszybiem? Trzeba dobrze osłuchać. Na odległość się nie wyczai.
Witam.
Dzisiaj troche dodatkowych informacji.
Dzisiaj (bo wczoraj bylo ciemno) zajrzałem pod maske. Faktycznie szelesci jakies koło napinajace lub pompa wody - nie wiem jak to dokladnie sprawdzic, trzeba zdjac pasek.
Zrobilem pomiary VAG na 4 biegu gaz do dechy. Przy 3,5tys obr tyrbina zostala odcieta. I VAG pokazal błąd
1 Fault Found:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-00 - -
Ponowny rozruch usuwa problem.
Pomiary:
25 February 2007 12:15:37
1.9l R4 EDC 0000SG 2115
Nawiązujac do mojego ostatniego postu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81140
odpowiadam:
cowboy - pisałes ze norma jest wartosc 45-50 - kat poczatku wtrysku.
Dzisiaj troche dodatkowych informacji.
Dzisiaj (bo wczoraj bylo ciemno) zajrzałem pod maske. Faktycznie szelesci jakies koło napinajace lub pompa wody - nie wiem jak to dokladnie sprawdzic, trzeba zdjac pasek.
Zrobilem pomiary VAG na 4 biegu gaz do dechy. Przy 3,5tys obr tyrbina zostala odcieta. I VAG pokazal błąd
1 Fault Found:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-00 - -
Ponowny rozruch usuwa problem.
Pomiary:
25 February 2007 12:15:37
1.9l R4 EDC 0000SG 2115
Nawiązujac do mojego ostatniego postu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81140
odpowiadam:
cowboy - pisałes ze norma jest wartosc 45-50 - kat poczatku wtrysku.
Był MK4 jest AMG C30
[url=http://www.bearteam.pl][size=167][color=red]Bearteam.pl = >[/size][/color][/url][size=150][color=blue]Zapraszam na moja stronę![/color][/size]
[url=http://www.bearteam.pl][size=167][color=red]Bearteam.pl = >[/size][/color][/url][size=150][color=blue]Zapraszam na moja stronę![/color][/size]
Masz za duze cisnienie doładowania
Zaworek na maxa odpuszcza a jednak to za malo. Jak dla mnie grucha podcisnieiowa sie chaczy albo zapieczone kierownice spalin.
Zaworek na maxa odpuszcza a jednak to za malo. Jak dla mnie grucha podcisnieiowa sie chaczy albo zapieczone kierownice spalin.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
jeżeli masz takie coś że jedziesz i przy prędkości ok100-120 nagle włacza ci się tak jakby odcięcie i wtedy już niema mocy(wchodzi w tryb serwisowy) to na 99% jest to elektrozawór podcisnienia tzw n75,niech ci sprawdzi jakie ciśnienie daje ten zaworek i porówna do tego jakie powinno być ciśnienie,jeżeli jest inne tzn przeładowuje itp to zawór jest do wymiany:) pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/187/a7bc51c07f2b9f3e.jpg[/img][/url]
W g4 nie ma zaworka z cisnieniem....jest tylko podcisnieniowy, i z mojego doswiadczenia kazdy go wymienia a problem powraca bo przycina sie nie sterowanie ale element wykonawczy czyli grucha albo kierownice.wosiek pisze:jeżeli masz takie coś że jedziesz i przy prędkości ok100-120 nagle włacza ci się tak jakby odcięcie i wtedy już niema mocy(wchodzi w tryb serwisowy) to na 99% jest to elektrozawór podcisnienia tzw n75,niech ci sprawdzi jakie ciśnienie daje ten zaworek i porówna do tego jakie powinno być ciśnienie,jeżeli jest inne tzn przeładowuje itp to zawór jest do wymiany:) pozdrawiam
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
dla mnie to samo, coś za wolno się buja lader trzeba turbinka sprawdzić..rob555 pisze:Jak dla mnie grucha podcisnieiowa sie chaczy albo zapieczone kierownice spalin
a kąt wtrysku na zablokowanych nastawach siakiś za wczesniu ciutke...
włacz sobie tdi graph, wybierz swój silnik ASV i looknij czy sie miescisz w tolerancji = bo jest to w funkcji temp paliwa - u Ciebie jest 106 st. C
SORY;) MASZ RACJE,PODCISNIENIOWY,ALE KAżDY WIE O CO CHODZI,Z TEGO CO WIEM TO WYMIANA TEGO ZAWORU POMOżE,BO U SIEBIE MIAłEM TO SAMO, A NALEżY TEż SPRAWDZIć CZY SIę OTWIERA TA PRZEPUSTNICA CZY CO TAM JEST NA TURBINIE
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/187/a7bc51c07f2b9f3e.jpg[/img][/url]
Brak mocy
Witam. Ja u siebie miałem cos podobnego, na trasie rozpędzałem sie, miałem na 5-tce około 140 i przyspieszałem, nagle poprostu kompletny bezdech, brak mocy i nie było juz mowy o przyspieszaniu, zwolniłem, zredukowałem do 4, ale auto rozpędzało sie jakby miało o połowe mniej mocy, czułem sie jakbym jechał zwykłym dieslem. Pomyslałem sobie ze juz po turbinie, przejechałem tak jeszcze jakies 60 km, na parkingu nie gasząc silnika sprawdziłem wszystkie przewody nic nie było widac, tylko co mnie zdziwiło to to ze przewód od turbiny do IC był kompletnie zimny, zawsze nawet po krótkiej trasce przewód ten był bardzo ciepły, jak turbinka tłoczy to musi byc ciepły. Gasząc silnik słuchałem czy słychac jak zwalnia turbinka, gwizd był podobny jak zawsze, czyli turbina sie nadal obracała. Ale najlepsze jest to ze jak dzisiaj rano odpaliłem silnik to jak ręką odjął, wszystko było po staremu, po przejechaniu jakichs 7 km, przewód od turbinki był juz ciepły. Myslałem sobie ze cos moze ze zmienną geometria kierownicy sie dzieje, przywiesza sie czy co? Czy to moze ten przetwornik ciśnienia, czyli ten elektrozaworek sie przywiesza? Co myslicie??
[ Dodano: 26 Lut 2007 21:08 ]
A powiedzcie czy w AFN-ie przy turbince jest tylko grucha od kierownicy, bo od zaworu upustowego nie widziałem?
[ Dodano: 26 Lut 2007 21:08 ]
A powiedzcie czy w AFN-ie przy turbince jest tylko grucha od kierownicy, bo od zaworu upustowego nie widziałem?
JA MIAłEM TO SAMO,WłACZA SIę TRYB AWARYJNY I AUTO JUż NIE IDZIE,JEżELI WłąCZY CI SIę TO "ODCIęCIE" TO WYłąCZ I WłACZ SAMOCHóD,WTEDY POWINIEN JUż NORMALNIE CHODZIć Aż ZNóW DOJDZIESZ DO TYCH 140,U MNIE BYłO TO W GRANICACH 110-140,
NA 99% ZAWóR N75,JEDZ DO JAKIEGO TYPA KTóRY MA POJECIE I NIECH ZOBACZY CZY TEN ZAWOREK DZIAłA,JEżELI NIE TO DO WYMIANY I WTEDY JUż BęDZIE GITES!!! POZDRAWIAM
NA 99% ZAWóR N75,JEDZ DO JAKIEGO TYPA KTóRY MA POJECIE I NIECH ZOBACZY CZY TEN ZAWOREK DZIAłA,JEżELI NIE TO DO WYMIANY I WTEDY JUż BęDZIE GITES!!! POZDRAWIAM
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/187/a7bc51c07f2b9f3e.jpg[/img][/url]
U mnie w okolicach filtra powietrza są 2 podobne zaworki do których dochodzą przewody podcisnieniowe, jeden chyba jest odpowiedzialny za recyrkulacje spalin a 2 właśnie steruje zmienną geometrią dobrze mówie??
[ Dodano: 01 Mar 2007 12:28 ]
Witam .Mam takie pytanko, czy może ktoś z was ma jakiś schemat jak mają być podłączone wężyki do zaworków n75 TDI AFN. Coś czuje ze chba zaczyna ten zaworek mi padać, ale najpierw chciałbym zobaczyc czy wszystko mam dobrze popodłączane i czy węzyki te są szczelne.
[ Dodano: 01 Mar 2007 12:28 ]
Witam .Mam takie pytanko, czy może ktoś z was ma jakiś schemat jak mają być podłączone wężyki do zaworków n75 TDI AFN. Coś czuje ze chba zaczyna ten zaworek mi padać, ale najpierw chciałbym zobaczyc czy wszystko mam dobrze popodłączane i czy węzyki te są szczelne.
A u mnie Jest roznie raz wpada w tryb awaryjny przy 140km/h a raz przy 180km/h???? To tez myslicie, ze to moze byc N75 ????wosiek pisze:JA MIAłEM TO SAMO,WłACZA SIę TRYB AWARYJNY I AUTO JUż NIE IDZIE,JEżELI WłąCZY CI SIę TO "ODCIęCIE" TO WYłąCZ I WłACZ SAMOCHóD,WTEDY POWINIEN JUż NORMALNIE CHODZIć Aż ZNóW DOJDZIESZ DO TYCH 140,U MNIE BYłO TO W GRANICACH 110-140,
NA 99% ZAWóR N75,JEDZ DO JAKIEGO TYPA KTóRY MA POJECIE I NIECH ZOBACZY CZY TEN ZAWOREK DZIAłA,JEżELI NIE TO DO WYMIANY I WTEDY JUż BęDZIE GITES!!! POZDRAWIAM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 173 gości