Problem z ladowaniem akumulatora :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Problem z ladowaniem akumulatora :(

Post autor: MaSa_Golf » pn lut 26, 2007 16:55

Witam, mam dziwny problem.
Zaczeło sie jakis tydzien temu, jechalem i nagle zapalila mi sie kontrolka od ladowania, zatrzymalem sie, sprawdzilem czy kable sa na miejscu, a ze wszystko bylo na miejscu to odpalilem i bylo ok, lampka sie nie swieci. przejechalem kilka km i znowu sie zapalila i tym razem postoj nic nie dal, wiec bez ladowania pojechalem do domu. Wyjalem alternator, wyczyscilem wszystkie styki, i polaczenia z zewnatrz (wszystko co sie dalo bez rozbierania altka), kolo lekko bez oporow chodzi. Rano zamontowalem spowrotem altka i wszystko dziala, ladowanie 13.9V, wiec zrobilem jazde testowa i po 2 km znowu sie zapalila kontrolka od ladowania :grrr: . Z ciekawosci zalozylem stary regulator napiecia (ktory z pol roku wczesniej wyciagnalem bo bylo ladowanie na poziomie 18V) i o dziwo wszystko gra, ladowanie 13.9V.
O wszystko bylo ok, do przedwczoraj. Bylem jakies 30km od domu, pedze po trasie a tu nagle zapal sie kontrolka. Stanalem na parkingu, wykrecilem regulator i wkrecilem spowrotem i.... wszystko dziala ladowanie 13.9V :panna: dzisiaj, po przejechaniu okolo 250km od czasu ostatniego zaniku ladowania (czyli od przedwczoraj) znowu padlo ladowanie, ale tym razem wyciagniecie i ponowne wlozenie regulatora nie pomoglo (tzn. pomoglo ale na 5 minut). Co dziwne, jak dzisiaj padlo ladowanie, to dodalem mocno gazu (tak na ponad 4 tys obrotow) i ladowanie na chwile wrocilo :/

Moze mi ktos wytlumaczy co jest grane??
Prosze o szybkie odpowiedzi, bo autko mi potrzebne a bez ladowania daleko nie zajade :(



Awatar użytkownika
_Sandman_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 16:41
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: _Sandman_ » pn lut 26, 2007 17:02

Może pasek klinowy za luźny jest ??? i nie obraca alternatora odpowiednio szybko ??


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/14524][img]http://www.motostat.pl/user_images/14524/icon4.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » pn lut 26, 2007 17:05

No to kolego mi ostatnio zrobiło tak jak tobie , ładowanie znikło , wyjełem altak też przeglądałem wszystko nowy regulator napięcia i też nic nie dało i tak jak już powiedziałeś , przygazowałem też ze złości do wyższych obrotów i też zaskoczyło , :helm: ale jak narazie działa , :bigok: zobacze co bedzie póżniej :grin:

Zdaje mi się że to bedzie wina pierścieni na wirniku po których się ślizgają szczotki, są już zbyt zużyte i czszotki się w nich wieszają powodując że wirnik sie nie wzbudza i właśnie nie włacza sie ładowanie, co ciekawe u mnie nie było ładowania a obrotek chodził , jednak jak puściłem gaz to spadał całkiem do 0obr i przyciśnięcie gazu go podnosiło

altek do regeneracji , znaczy się wirnik :pub:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lut 26, 2007 17:09

to wymień regler to na pewno jego wina , nie ma znaczenia że podmieniałeś jeden na drugi , skoro stary dawał 18 V to na pewno nie jest dobry , widocznie w czasie pracy zaczyna świrować , moze tu mieć wpływ niewielkie wachanie temperatury reglera , jeśli to nie będzie to , wina moze byc po stronie diody wzbudzenia, są trzy małe pod mostkiem , więc zle je zobaczyć



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pn lut 26, 2007 17:23

Djeight, u mnie z obrotkiem wlasnie tak sie dzieje, na wyzszych obrotach wskazuje, mimo ze kontrolka sie swieci, a jak puszcze gaz to na zero spada :/
Pasek jest naciagniety, wiec to nie to niestety :(
Nie chce kupowac nowego regulatora (w koncu 40zł piechota sie chodzi) bo to chyba nie jego wina, tak mi sie przynajmniej wydaje



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » pn lut 26, 2007 17:33

No raczej będziesz miał to samo co ja , u mnie myślałem ze regulator a teraz mam dwa i na obu działa zdaje się że najprędzej te pierścienie wirnika[miedziane]



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lut 26, 2007 17:37

bo jeśli masz ładowanie za małe to stabilizator 9 V w zegarze widocznie nie wydala i obrotek przekłamuje



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pn lut 26, 2007 18:33

Właśnie bylem przy golfie, założyłem ten "nowszy" regulator napiecia, ten z dluzszymi szczotkami, tylko ze przed zalozeniem go wyrownalem papierem sciernym szczotki, bo byly takie polokragle (wklesle), zrobilem jazde testowa 10km i wszytsko gra, ladowanie jest, 13.8V
Wychodzi na to ze to wina polokraglych szczotek?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn lut 26, 2007 19:46

szczotki mają być półokrągłe , mają dolegać całą powierzchnią do pierścieni , a jak piszesz ze masz ładowanie 13,8 to nie jest rewelacyjne



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pn lut 26, 2007 23:22

takie ladowanie mam od zawsze, na starym regulatorze, tez jak zakladalem calkiem nowy. Tez mi sie wydaje ze powinny byc polokragle, no ale jak je wyrownalem to zniknal problem z ladowaniem :bigok: nie mam pojecia co moze byc nie tak, wazne ze narazie dziala bo nie moge sie pozbawic auta narazie:(



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » wt lut 27, 2007 09:38

winien jest regolator napiecia i szczotki



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 79 gości