Diesel wolnossący - mody?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Diesel wolnossący - mody?

Post autor: Djeight » ndz lut 25, 2007 15:38

Szukajka nie działa i ciężko znaleść coś na ten temat bo większosc jest o TD

Jakie mody można wykonać w silniku CK :bajer:

nie chodzi bynajmniej o zrobienie z niego rakiety , ale zawsze coś można skubnąć jakieś dodatkowe ze stajni kuce :helm:

silnik jest po remoncie, jak na 50kucy które standardowo posiada jest żwawy, osiagam setkę w 15 sekund, chciałbym zejść do 12-13 :)

skrzynię będe montował lada dzień , ma takie same przełożenia jak obecnie moja GC tyle że dochodzi jeden bieg wiecej, tzw E :bigok:

chodzi mi przedewszystkim nad zwiększeniem momentu obr i nie pogardze przyrostem
mocy do jakiś 55kucy

zastanawiam się czy coś można poprawić w dolocie,

Co można poprawić jeszcze w wolnossącym D
czy np mogę władować pompe wtryskową i wtryski od 1,9D ?? czy coś to da??

mam nadzieje że nie dostanę odpowiedzi nie opłaca się czy też zrób swapa

mam nadzieje że coś się znajdzie i dla silnika cK :grin:

Oczkuje też dużej dyskusji na ten temat.
zdjecie przedstawia silniczek :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » ndz lut 25, 2007 16:09

Właśnie ja się podepne. Czy w wolnossącym da rade zrobić governor moda i czy to coś da?


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz lut 25, 2007 16:23

Tomallus pisze:Czy w wolnossącym da rade zrobić governor moda i czy to coś da?
Panowie,poczytajcie troszke ten dział,to już kolejny temat w ciągu kilku godzin...
Nie da sie robić modów w tym silniku,a nawet jak jest to możliwe to koszty są kosmiczne i taniej wychodzi kupić inny silnik.

[ Dodano: Nie Lut 25, 2007 15:24 ]
Djeight pisze:Oczkuje też dużej dyskusji na ten temat.
Nie oczekuj bo takie dyskusje już były nie raz...



Jerry-diesel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw lut 22, 2007 16:13
Lokalizacja: Rudnik nad Sanem
Kontakt:

Post autor: Jerry-diesel » ndz lut 25, 2007 17:14

nom mam ten sam silnik 1.6 D. Wiadomo nie jest on taki żwawy bo to diesel starego typu. Ale chyba sądze że raczej nic sie nie da zbytnio zrobić by lepiej sie zbierał niz kupić poprostu silnik 1.6 TD lub GTD z intercoolerem. :P


VW Golf MK1 1.6 D

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » ndz lut 25, 2007 17:33

Zanim napisałem pierwszy post na tym forum obserwowałem je od dobrej połowy roku. Więc coś niecoś wiem. Wiem również, że nowicjusze zadający tego typu pytania działają jak płachta na byka. Jeśli czegoś nie wiem i nie umiem znaleźć, a dręczy mnie coś to w końcu pytam i licze na jakąś odpowiedź. A teraz do rzeczy. Mam przejrzane praktycznie wszystkie tematy w tym dziale. O gov modzie pisze głównie, o ile nie tylko, w TDekach, a o D praktycznie nie ma mowy. W dodatku ta modyfikacja praktycznie nic nie kosztuje. Prosze spojrzeć na te dwa wykresy TDka
http://www.kotinet.com/matti.farm/Audi/117-1746_img.jpg
http://www.kotinet.com/matti.farm/Audi/121-2142_img.jpg

Ten sam wóz. Wydaje mi się (nie mogę tego stwierdzić na pewno bo po prostu nie wiem), że właścieciel zastosował modyfikacje, która nie ogranicza dawki na wysokich obrotach (gov mod). Na pierwszym wykresie moc do ok 4300obr/min wzrasta, potem maleje. Na drugim moc rośnie do samego końca.

Myśle, że w zwykłym dieslu (o ile właśnie da się to wogóle zrobić) podniesie moc i przyniesie dobre efekty. Główny problem to to, że większość modyfiakcji wykonują właściciele TD i ich najlepszą radą dla wolnossących jest wymiana silnika.

P.S. Zróbcie coś z szukajką.



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » ndz lut 25, 2007 17:53

No właśnnie kolega dobrze pisze a poza tym wolnossące mają podobno lepszy dół od turbo bo turbina im sie nie musi rozpedzić :grin: , ale do rzeczy na czym polega modyfikacja "gov" , da sie to zrobić w dieslu,

Mój silniczek to 1,5D :) :bigok: a podobno kiedyś specjalnie dla tego silnika była klasa rajdów Golf Diesel , heh i tam on miał moc 60KM więc napewno coś sie da zrobić

a turba narazie nie chce , ten silniczek jest w za dobrym stanie żeby swapowac :hmm:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 25, 2007 18:59

na temat governor moda radze poczytac na vwdiesel.net bo wydaje mi sie, ze w wolnossacym byl tam jakis problem


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz lut 25, 2007 18:59

opcja szukaj faktycznie niedziala ostatnio tez chcialem cos poszukac i ciagle brak postow wiec niedziwie sie ze nieznalazles nic

do rzeczy
niewiem czy czasem 1,5D sie nie rozsypie bo z tego co wiem to niesa udane silniki miekkie sa dopiero 1.6D to prawdziwy twardziel ;)
uklad wydechowy sobie poszukaj od TD,dawke paliwa tez mozesz podniesc,ssacy zalatw sobie od 1.6D od mk2 a najlepiej od 1.9D z mk3 power ruhr az do lampy i jakis stozek na koncu bedzie zapierdalal troche lepiej niz seria chociaz i tak wolalbym kupic silnik TD i hasac a jak bedzie malo to zawsze mozna podniesc moc ;)
zreszta zeby wolnossacy zaczal jechac trzeba go wysoko trzymac na obrotach i przeciagac a diesel nie lubi wysokich obrotow



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » ndz lut 25, 2007 19:14

Z tego co odszukałem w knidze pompa od 1,5 i 1,6D wyglada tak jak na obrazku i jest tam jedna sprężyna :blush: o ile rysunek jest dokładny i obrazuje tą pompe wewnątrz

Czyli jak się ma sytuacja do tego??




silniki 1,5D nie są miękie , śmiem twierdzić że są twardsze od 1,6D bo stosunek średnica tłoka do skoku tłoka jest prawie 1:1 czyli silnik tzw kwadratowy a ich wytrzymałość jest o wiele większa, :okej:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » ndz lut 25, 2007 19:57

Krzylu , kolektor ssący przy 1,6D i przy 1,5D jest taki sam :) nie wiem jak z 1,9D może spróbuje poszukać , :bajer:

jeszcze mam pytanie odnośnie Doładowania dynamicznego :D na ile to moze zdać egzamin :D słyszełem że dzięki temu można nawet uzyskać niezłe ciśnienie w dolocie , szczególnie przy dużych prędkosciach podobno sie polepsza??

Mam takie pytanko moze trochę dziwne ale czy silniki w F1 maja turbine bo mi się coś wydaje że nie :pub:

tomcio666 dzięki, spróbuje tam zajrzeć :)



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz lut 25, 2007 20:08

Djeight, chodzi mi o kolektor od mk2 a nie o mk1 i sa inne,niech bedzie 1:1 ale chodzi o materialy uzyte do budowy tego silnika ten byl budowany na bazie silnika 1.5B blok itp sa takie same tylko tloki musza byc inne bo to diesel dlatego Vw szybko zbudowal 1.6D ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości