BUDOWA ALTERNATORA!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

remo3

BUDOWA ALTERNATORA!!!

Post autor: remo3 » wt mar 29, 2005 08:39

Mam do was prośbę. Szukam informacji o alternatorze dla mojego brata i niestety nie mogę nic znaleźć , chodzi mi głównie o jego budowę. Jeśli macie jakieś linki odnośnie mojego zapytania lub własne projekty bardzo prosze prześlijcie mi lub napiszcie tutaj
dzieki
:pub: pozdrawiam



adasko

Post autor: adasko » wt mar 29, 2005 16:09

Coś takiego znalazłem, może się przyda.

Alternator jest trójfazową prądnicą prądu przemiennego, wyposażoną w półprzewodnikowy prostownik. Na osi wirnika osadzone jest kółko napędowe (pasowe) 1, wraz z turbiną 2 ssącą powietrze chłodzące przez wnętrze obudowy 3. Łożysko toczne 5 osadzone w obudowie 4 jest uszczelnione i suchy pył nie zanieczyszcza go. Podobne łożysko toczne znajduje się w tylnej ściance obudowy 7. Prąd zasilający wirnik 6 przepływa przez pierścienie 8 do dwóch szczotek 9. Z uwagi na zastosowanie alternatora jako samochodowej prądnicy prądu przemiennego, a w samochodach jest potrzebny prąd stały, prądnica ta na swoim wyjściu musi wytwarzać prąd stały. Z tego też powodu posiada ona układ zamieniający prąd przemienny trójfazowy na prąd stały. Jest to możliwe dzięki wyprostowaniu przebiegu napięcia kolejnych uzwojeń twornika, połączonych między sobą w gwiazdę, za pomocą trójfazowego mostka prostowniczego. Mostek składa się z sześciu diod półprzewodnikowych, wbudowanych w obudowę prądnicy. W tylnej ściance obudowy 7 osadzony jest układ prostowniczy składający się z diod.
Pozdrawiam :bigok:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



remo3

Post autor: remo3 » śr mar 30, 2005 07:13

Pytanie!!!!! Pewnie ze się przyda. Dzieki!
:pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości