POMOCY!!! KTO MI POWIE CO TO ZA BŁĘDY....SILNIK AEK

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kamil.wilk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:11
Lokalizacja: kraków-gorlice. bardziej kraków obecnie
Kontakt:

POMOCY!!! KTO MI POWIE CO TO ZA BŁĘDY....SILNIK AEK

Post autor: kamil.wilk » czw lut 22, 2007 19:29

Witam.
Wpiąłem autko na VAGa i wykazało mi następujący błąd:
CZUJNIK OBROTÓW-BRAK SYGNAŁU. wykazało jako stały błąd


kupiłem więc nowy czujnik halla bo tak wydawało mi się że to będzie to i po zmianie prócz pierwszego błędu wyskoczył następny
CZUJNIK HALLA-ZWARCIE DO MASY LUB DO +BATT

Czy to znaczy że stary czujnik Halla był dobry a nowy uszkodzony jest????
Po zmianie czujnika auto przestało prawie przyspieszać:(((( ale silnik odpala i działa.
Co jest dziwne mogę nawet wypiąć wtyczke z Halla i auto nie gaśnie.

Dowiedziałem się że w moim silniku AEK czujnik Halla jest tylko jako czujnik pierwszego cylindra, dlatego auto nie gaśnie, natomiast jest jeszcze czujnik na wale korbowym.
Czy czujnik na wale korbowym jest jest właśnie tym czujnikiem obrotów???

Prosze o porady bo jutro od rana walcze dalej u mechanika.
Pozdrawiam
Kamil Wilk



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw lut 22, 2007 20:58

A co się z autem działo wcześniej?
kamil.wilk pisze:Wpiąłem autko na VAGa i wykazało mi następujący błąd:
CZUJNIK OBROTÓW-BRAK SYGNAŁU. wykazało jako stały błąd
Nie wiem, jak u ciebie, nie jestem specem, ale np w mono-motronicu to normalne, jeżeli testujesz przy zgaszonym silniku. Jeśli przeprowadzisz test podczas jego pracy VAG błędu nie pokazuje. Może tutaj za zapłon i prędkość obrotową odpowiada czujnik indukcyjny, a ten hall rzeczywiscie za cos innego - śledzę temat z ciekawością ...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 22, 2007 21:04

kamil.wilk pisze:Dowiedziałem się że w moim silniku AEK czujnik Halla jest tylko jako czujnik pierwszego cylindra, dlatego auto nie gaśnie, natomiast jest jeszcze czujnik na wale korbowym.
faktycznie bez tego czxujnika na wale nie zapali, a bez tego na aparacie zapłonowym owszem. To może kupiłeś nowy z kabelkami bez wtyczki i pomyliłeś kabelki montując?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kamil.wilk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:11
Lokalizacja: kraków-gorlice. bardziej kraków obecnie
Kontakt:

Post autor: kamil.wilk » pt lut 23, 2007 15:39

po zmianie halla dalej pokazuje błąd CZUJNIK HALLA-ZWARCIE /przerwa DO +BATT
auto prawie nie przyspiesza....

wymieniłem spowrotem czujnik na stary i tego samego....
help!!!!!



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt lut 23, 2007 17:40

kamil.wilk pisze:ZWARCIE /przerwa DO +BATT
no to weź woltomierz i zmierz,jakie jest napięcie na zewnętrznych przewodach złącza ? Powinno być chyba napięcie akumulatora ? Może przewody gdzieś przetarte są?



kamil.wilk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:11
Lokalizacja: kraków-gorlice. bardziej kraków obecnie
Kontakt:

Post autor: kamil.wilk » pt lut 23, 2007 21:26

stonefree pisze:
kamil.wilk pisze:ZWARCIE /przerwa DO +BATT
no to weź woltomierz i zmierz,jakie jest napięcie na zewnętrznych przewodach złącza ? Powinno być chyba napięcie akumulatora ? Może przewody gdzieś przetarte są?
napięcie się zgadza
czujnik sprawdzony oscyloskopem
instalacja do komputera wydaje się być dobra
tylko auto źle jedzie :(((



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob lut 24, 2007 09:18

kamil.wilk pisze:instalacja do komputera wydaje się być dobra
a jak odepniesz złącze i włączysz zapłon, to napiecie akumulatora dochodzi na + i - ?Albo jak na wyłączonym odepniesz złacze ECU i mierzysz omomierzem to nie ma przebicia?



kamil.wilk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:11
Lokalizacja: kraków-gorlice. bardziej kraków obecnie
Kontakt:

Post autor: kamil.wilk » sob lut 24, 2007 09:36

stonefree pisze:
kamil.wilk pisze:instalacja do komputera wydaje się być dobra
a jak odepniesz złącze i włączysz zapłon, to napiecie akumulatora dochodzi na + i - ?Albo jak na wyłączonym odepniesz złacze ECU i mierzysz omomierzem to nie ma przebicia?
Wydaje się być dobrze



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob lut 24, 2007 19:01

a po zmianie czujnika hall'a ustawiałeś zapłon ??


TDPower

kamil.wilk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:11
Lokalizacja: kraków-gorlice. bardziej kraków obecnie
Kontakt:

Post autor: kamil.wilk » sob lut 24, 2007 20:12

tak. Na tyle na ile się dało.Ale napewno dobrze nie jest
A ma to jakieś znaczenie???
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Czujnik przy wyłączonym siniku błędu nie wykazuje.
Błąd pojawia się zaraz po zapaleniu auta.
UWAGA
PO PRZESTUDIOWANIU ARTYKUŁU ZAMIESZCZONEGO TUTAJ

www.imc.pcz.czest.pl/imtits/pliki_PiSEZ ... ilnika.pdf

PRZYSZŁA MI DO GŁOWY JESZCZE JEDNA SPRAWA.NAPISANE JEST TAM O PRAWIDŁOWYM USTAWIENIU TEGO CZUJNIKA WZGLĘDEM PIERWSZEGO CYLINDRA.MYŚLE ŻE CZUJNIK NA WALE KORBOWYM ORAZ CZUJNIK HALLA SĄ ŚCIŚLE ZE SOBĄ POWIĄZANE.JEŚLI KOMPUTER DOSTAJE JEDEN IMPULS W INNYM CZASIE NIŻ DRUGI TO KOMPUTER MOŻE WYKAZUJE BŁĄD.
JUTRO ZAWALCZE I DAM ZNAĆ
POZDRAWIAM

NAPISZCIE CO O TYM MYŚLICIE



Awatar użytkownika
bacco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
Kontakt:

Post autor: bacco » ndz lut 25, 2007 00:47

podlocze sie do tematu , wyskakuje mi blad: CZUJNIK STUKU , macie moze pomysl co to i co zrobic zeby tego nie bylo :?:
Przepraszam za wykorzystanie tematu i z gory dzieki za odpowiedz :!:


[url=http://imageshack.us][img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img][/url]

kamil.wilk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:11
Lokalizacja: kraków-gorlice. bardziej kraków obecnie
Kontakt:

Post autor: kamil.wilk » ndz lut 25, 2007 17:06

No i zrobiłem.

Po ustawieniu odpowiednim aparatu zapłonowego względem położenia pierwszego cylindra wszystko wróciło do normy.
Auto zaczęło normalnie jechać:))))
Myśle że na vagu też nie wykarze błędu.
Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.
Za raz rozdam punkty



petek20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt maja 12, 2006 11:39
Lokalizacja: okolice Piły
Kontakt:

Post autor: petek20 » ndz lut 25, 2007 18:28

bacco pisze:podlocze sie do tematu , wyskakuje mi blad: CZUJNIK STUKU , macie moze pomysl co to i co zrobic zeby tego nie bylo :?:
Przepraszam za wykorzystanie tematu i z gory dzieki za odpowiedz :!:
Witam, a wiec masz prawdopodobnie do wymiany czujnik spalania stukowego, tak wygląda:http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=167140723, u mnie znajduje sie on na silniku nie daleko filtra oleju (2.0 8v) nie wiem gdzie jest w 16 v ale powinieneś znaleźć, to bedzie na pewno to, pozdr


petek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 254 gości