15W40 na 10W40

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Woland
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 24, 2007 22:11
Lokalizacja: Konin

No więc w końcu jaki olej ?

Post autor: Woland » sob lut 24, 2007 22:24

Witam
Tak sobie przeczytałem tą dyskusję i nie znalazłem odpowiedzi na moje dylematy.
Od pół roku mam MK3 1.9 TD (AAZ) i chyba nadszedł czas na wymianę oleju bo tak jak autko chodzi bez zarzutu to od 2 tyg. lampka olejowa gaśnie dopiero po 4,5 mrugnięciach wczesniej jak mrugła 2 razy to góra - nie mam pojęcia co tam było wczesniej lane i mam dylemat, autka ma swoje juz przejachane bo 300 tyś. Co mi poradzicie?
Z góry dzięki.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz lut 25, 2007 17:09

Woland pisze: Co mi poradzicie?
Mobil/Castrol 15W40 przy tym przebiegu raczej to.
Poza tym z tego co piszesz to Ci cieśnienie słabo nabija wiec trzeba gestrzy olejek juz lać.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Woland
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 24, 2007 22:11
Lokalizacja: Konin

Po wymianie

Post autor: Woland » sob mar 03, 2007 16:15

No i jestem po wymianie.
Zakupiłem Castrol CRF 15w40 za 80 zł - kontrolka mi pieknie gaśnie zaraz po odpaleniu i żadnego mrugania - silnik teraz jakos ciszej pracuje, ale to tylko takie moje wrażenie.
Oby nie było późnij żadnych niespodzianek - czas pokaże.



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » sob mar 03, 2007 16:51

Woland pisze:kontrolka mi pieknie gaśnie zaraz po odpaleniu i żadnego mrugania
nie chciałbym być złym prorokiem ani zrzędzić, ale mi po wcześniejszych zmianach oleju (mówię o wlewaniu minerała) bezpośrednio po tej operacji też raz-dwa mignęło i koniec. A po kilku tysiącach km migało już dłużej - może też kwestia filtra, aczkolwiek miałem trzy różne (filtron, kager, knecht) i było tak samo


był mk3, jest prawie mk4

Piter_270
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lut 05, 2007 21:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Piter_270 » wt wrz 25, 2007 20:58

Zapraszam na stronę Castrola - porównajcie lepkości 15w40 i 10w40 , różnica w % 3 może 4 różnica w cenie 80% więcej za 10w40 . Wniosek skoro nie widać różnicy to po co przepłacać . Żeby się cieszyć że mam super olej 10w40 pierdo....e :bajer:

Acha a jak zalejecie Castol Edge 5w40 to macie z 30 HP więcej :jezor:
Ostatnio zmieniony wt wrz 25, 2007 20:59 przez Piter_270, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » wt wrz 25, 2007 22:34

Piter <> nie pisz bzdur. Minerał zasyfi cały silnik. Półsyntetyk ma to do siebie, że ma właściwości myjące. Po długim czasie jazdy na M kanały olejowe potrafią wręcz zarosnąć, widziałem na własne oczy co się dzieje w takim silniku.



Anusiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:03
Lokalizacja: jarosław

Post autor: Anusiak » wt wrz 25, 2007 23:24

Panowie ja kupiłem b4 z silnikiem 1Z miała 160tys najechane do tej pory jeździła na valwolinie 10W40 w bielgi, kupiłem ją od gostka który ja sprowadził przerejestrował powymieniał filtry itm... zalał jej olej castrol gtx magnatec i autko fajnie smigało ale jak było zimno to cieżej paliła i tłukła sie jak stary merc... po konsultacjach z znajomymi magikami o 10tyś przebiegu spuściłem tamten olej i zalałem lotosa 10W40.... i tak autko smiga do tej pory (a to jakieś 3 lata i ok60tyś przbiegu), ciągle leję ten sam olej i jestem zadowolony, autko po rozruchu odrazu cichutko chodzi oleju nic niebierze i wszystko gra:D (passata b5 niedawno kupiłem jeszcze w niem nie zmieniałem oleju ale napewno zrobię tak samo....) pozdrawiam



Piter_270
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lut 05, 2007 21:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Piter_270 » śr wrz 26, 2007 00:05

Oleje mineralne i półsyntetyki mają bardzo podobne dodatki myjące i ich ilość . Poczytaj o olejach trochę - mówię o dobrym oleju mineralnym np Castrol High Millage - poszukaj na stronie castrola .



Awatar użytkownika
bburdach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:27
Lokalizacja: Ząbki/Warszawa/Łuków
Kontakt:

wymiana

Post autor: bburdach » śr wrz 26, 2007 10:14

Panie i Panowie. Jakieś 2 tygodnie temu zmieniłem olej. Przed wymianą jeździłem na Lotosie 15W40 - czyli minerał i to nie najlepszy. Zminiłem, po długim zastanawiniu się nad ewentualnymi konsekwencjami na Mobil 10W40. Teraz sobie pluję w brodę że nie zrobiłem tego odrazu :grin: Przejechane około 1200 km. Zero wycieków :bigok: . Rano zapala o niebo lepiej i nie kopci przy zapalaniu porannym. a więc polecam :okej:



golfkiller69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 01:06
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: golfkiller69 » śr wrz 26, 2007 17:32

witam powim tak jezdze na 15W40 nie od wczoraj bo od 3 lat kolejny diezel i wszystko chodzi gra turbiny zadnej nie zajechalem cicho chodzi wszystko ok



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr wrz 26, 2007 23:03

po raz kolejny powtorze - 15w to do koparek sie leje, choc nowsze juz chodza na 10w, takze ci co leja minerala to... na budowe.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw wrz 27, 2007 08:48

Co ty powiesz, kup sobie w Niemczech 15W40 a nie u nas to zobaczysz różnicę i jak się jeździ na dobrym mineralu.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

smoku114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: smoku114 » czw wrz 27, 2007 10:14

Ten temat był chyba z milion razy przerabiany - moje zdanie jest takie ze każdy leje co chce i na co go stać. Dopóki dobrze mu chodzi na tym oleju to jest zadowolony. Ja mam 330 tyś przebiegu i leje nadal półsyntetyk i będę lał dopóki nie będzie mi brał oleju i wymieniam co 10 tyś. a w książce mam napisane że wymienia sie co 15 tyś. - zależy może od tłumaczenia ale w programie InfoTech też jest ze wymiana co 15 tyś.

Pozdrawiam wszystkich i tych którzy próbują przekonać że ich olej jest najlepszy też :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości