temperatura silnika 2.0 TDI - kłopot

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dynia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:22
Lokalizacja: Poznań

temperatura silnika 2.0 TDI - kłopot

Post autor: Dynia » sob lut 24, 2007 12:36

Witam :)
Kupiłem niedawno VW Tourana 2.0 TDI 140KM DSG, i jako, że nie mam żadnego doświadczenia z dieslami zwracam sie o pomoc.

Zauważyłem (przy temperaturze zewnętrznej -6C), że gdy silnik zaczyna nabierać temperatury i np. ma już 90 i zatrzymam się to po ok.2min. zaczyna spadać temperatura silnika (oczywiście silnik cały czas włączony),
dzieje się tak również gdy silnik ma niższą temperaturę np. ma 80, zatrzymam się na 3min. i temperatura zaczyna powoli opadać, gdy ruszam z miejsca temperatura znowu wzrasta.
Czy to czujnik temperatury?
termostat?

W 1.8T miałem walnięty czujnik temperatury, ale temperatura silnika spadała w czasie szybkiej jazdy, przy niskich temperaturach zewnętrznych, a gdy się zatrzymywałem to wzrastała, a więc odwrotnie niż tu.

I nie wiem czy to normalne, że dziś przy temperaturze -6 nie mogłem za pierwszym razem odpalić, dopiero za drugim zaskoczył i to z lekkim oporem.
Czy to normalne w TDI?

Aha przebieg 28tys.km.

Dzięki za wszystkie porady i pomoc :D

Ps.Mam nadzieję, że właściwie określiłem prefiks.

POZDR. !



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » sob lut 24, 2007 12:40

Diesel ma taka sprawnosc ze nadmuch cieplego powietrza do kabiny + zimno na zewnatrz powoduja iz na jałowm sie wystudza...


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » sob lut 24, 2007 12:42

Dynia pisze:Zauważyłem (przy temperaturze zewnętrznej -6C), że gdy silnik zaczyna nabierać temperatury i np. ma już 90 i zatrzymam się to po ok.2min. zaczyna spadać temperatura silnika (oczywiście silnik cały czas włączony),
dzieje się tak również gdy silnik ma niższą temperaturę np. ma 80, zatrzymam się na 3min. i temperatura zaczyna powoli opadać, gdy ruszam z miejsca temperatura znowu wzrasta.
Czy to czujnik temperatury?
termostat?
To normalna rzecz przy ujemnych temperaturach :bigok:
Dynia pisze:I nie wiem czy to normalne, że dziś przy temperaturze -6 nie mogłem za pierwszym razem odpalić, dopiero za drugim zaskoczył i to z lekkim oporem.
Czy to normalne w TDI?

Aha przebieg 28tys.km.
Dobry TDI to powinien przy -20 zapalać od przysłowiowego strzała.Ja mam 1.9TDI 90KM i pali od jednego podgrzania świec a przebieg to na zegarze mam 211tys. a w rzeczywistości ponad 300tys.Może zatankowałeś kiepską rope?28tys. na TDI to jest nic to powinien palić i chodzić jak szwajcarski zegarek



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lut 24, 2007 13:00

to z temp to normalne zachowanie przy tak wysokosprawnym silniku, ale odpalanie juz nie. powinien palic od strzala.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Dynia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Dynia » sob lut 24, 2007 13:21

Uff to mnie pocieszyliście :bigok:

jak wspomniałem jestem przyzwyczajony do benzyny, a tam jak wskazówka złapała 90 to ani drgnęła nawet przy -26.

Ale odpalanie mnie martwi, gdy temperatura jest -1 to zaskakuje jakby z takim szarpnięciem, a wczoraj przy -6 za pierwszym razem nie odpalił, a to przecież żaden wielki mróz.

Wiem, że poprzednia właścicielka, jeździła tylko na krótkich odcinkach 5-10km (sporadycznie w trasie) i to bardzo delikatnie, więc może akumulator niedomaga, ale to można chyba sprawdzić, w przeciwieństwie do czujnika temperatury (bo tam raz wyrzuca błąd a raz nie), myślałem, że zbyt uboga mieszanka i dlatego nie odpalił.

Co do ropy to na razie zdążyłem nalać 3razy :P
leje V-Power Shella (chyba, że radzicie coś innego).

Dzięki :)



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Re: temperatura silnika 2.0 TDI - kłopot

Post autor: pioan1 » sob lut 24, 2007 13:37

Dynia pisze:I nie wiem czy to normalne, że dziś przy temperaturze -6 nie mogłem za pierwszym razem odpalić, dopiero za drugim zaskoczył i to z lekkim oporem.
VW ma takie silniki że przy -25*C pali nawet na dwóch sprawnych żarowych,
przy przebiegu 250 tyś



Dynia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:22
Lokalizacja: Poznań

Re: temperatura silnika 2.0 TDI - kłopot

Post autor: Dynia » sob lut 24, 2007 13:41

pioan1 pisze: VW ma takie silniki że przy -25*C pali nawet na dwóch sprawnych żarowych,
przy przebiegu 250 tyś
Też tak myślałem ;)

wiem, że Diesel potrzebuje więcej prądu do rozruchu niż benzyna, może akumulator słaby, a może to żarowe?
Bo rozumiem, że czujnik temperatury wykluczyć.
VAG pokaże walnięte żarowe?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lut 24, 2007 13:44

aku do diesla powyzej 70Ah i prad rozruchowy powyzej 600A powinien byc. amen


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

erwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt sty 23, 2007 21:17
Lokalizacja: walbrzych

Re: temperatura silnika 2.0 TDI - kłopot

Post autor: erwin » sob lut 24, 2007 22:39

Dynia pisze:Witam :)
Kupiłem niedawno VW Tourana 2.0 TDI 140KM DSG, i jako, że nie mam żadnego doświadczenia z dieslami zwracam sie o pomoc.

Zauważyłem (przy temperaturze zewnętrznej -6C), że gdy silnik zaczyna nabierać temperatury i np. ma już 90 i zatrzymam się to po ok.2min. zaczyna spadać temperatura silnika (oczywiście silnik cały czas włączony),
dzieje się tak również gdy silnik ma niższą temperaturę np. ma 80, zatrzymam się na 3min. i temperatura zaczyna powoli opadać, gdy ruszam z miejsca temperatura znowu wzrasta.
Czy to czujnik temperatury?
termostat?

W 1.8T miałem walnięty czujnik temperatury, ale temperatura silnika spadała w czasie szybkiej jazdy, przy niskich temperaturach zewnętrznych, a gdy się zatrzymywałem to wzrastała, a więc odwrotnie niż tu.

I nie wiem czy to normalne, że dziś przy temperaturze -6 nie mogłem za pierwszym razem odpalić, dopiero za drugim zaskoczył i to z lekkim oporem.
Czy to normalne w TDI?

Aha przebieg 28tys.km.

Dzięki za wszystkie porady i pomoc :D

Ps.Mam nadzieję, że właściwie określiłem prefiks.

POZDR. !
pamietaj zeby na climatronicu bylo ustawione AUTO i temp max wtedy bedzie pomagal dogrzewac ukl. chlodzenia dogrzewacz ktory turan ma zam. seryjnie , podjedz gdzies i podl komp. i sprawdz czy dogrzewacz dziala? jak nie funkcjonuje zawsze beda klopoty z temp. z odpalem sprawdz swiece zarowe bo lubia w 2.0 bardzo szybko sie palic nawet przy tak malym przebiegu



Dynia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:22
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Dynia » ndz lut 25, 2007 14:37

SouleR pisze: aku do diesla powyzej 70Ah i prad rozruchowy powyzej 600A powinien byc. amen
Dzięki za info. :)
erwin pisze: pamietaj zeby na climatronicu bylo ustawione AUTO i temp max wtedy bedzie pomagal dogrzewac ukl. chlodzenia dogrzewacz ktory turan ma zam. seryjnie , podjedz gdzies i podl komp. i sprawdz czy dogrzewacz dziala? jak nie funkcjonuje zawsze beda klopoty z temp. z odpalem sprawdz swiece zarowe bo lubia w 2.0 bardzo szybko sie palic nawet przy tak malym przebiegu
Nie lubię tego automatycznego ustrojstwa, słyszałem, że przy odpalaniu w zimie powinno wyłączyć się wszystkie takie urządzenia jak radio, nawiew, żeby nie zabierało prądu potrzebnego do rozruchu, ile w tym prawdy nie wiem.
Fakt, że na auto nie mam włączone, albo wyłączam climatronic, albo manualnie zmniejszam nawiew na min.

Podjadę do znajomego z ASO i podłącze do VAG'a i sprawdzę aku i dogrzewacz (chociaż powietrze cieple leci prawie od razu).

PS.A jeszcze pytanie, czy przy DSG należy odpalać na wciśniętym hamulcu??

Wiem, że przy manualu odpala się z wduszonym sprzęgłem.

Dzięki za info i pozdr. ! :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 56 gości