Ubytki plynu - nie mam już pomysłów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 22:44
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ubytki plynu - nie mam już pomysłów
Witam. Od kilku miesięcy próbuję zlikwidowac ubytek płynu w moim Golfie 1,6 z silnikiem RF. Pisałem juz o tym na forum, ale mimo sprawdzenia wszystkich miejsc proponowanych przez Was, problem jest nadal. Płyn znika w tempie ok 0,7 l na 100 km. Ostatnio stwierdziłem, że skoro wszystkie możliwości zostały wyczerpane, pozostalo zrobić "najgorsze", więc do wymiany poszła uszczelka pod głowicą. Oczywiście przy okazji planowanie, obróbka gniazd i wymiana uszczelniaczy. Myślałem, że to definitywnie zakończy moje problemy z ubytkiem płynu, ale niestety tak się nie stało. Wcześniej wymieniłem dolny wąż od chłodnicy, plastikowe kolanko przy pompie wody. Podokręcałem wszystkie przewody od układu chłodzenia, namoczyłem w occie korek od zbiorniczka wyrównawczego. Nie musze chyba dodawać, że żadnych wycieków nie widać. Jedynie co kilka dni na górnej części zbiorniczka pojawia się biały osad od płynu, ale mechanik twierdzi, że to normalne poniewaz korek upuszcza ciśnienie. Dodam jeszcze, że pompa wody była wymieniana 2 razy, a płynu jak ubywało, tak ubywa. Auto było już sprawdzane na 1000 sposobów, łącznie z tym że stało u mechanika kilka godzin na włączonym silniku i nie pojawiła się nigdzie nawet kropla płynu. Dlatego zwracam się do Was kolejny raz... Czego jeszcze można spróbować, bo ja juz nie mam ani pomysłów, ani siły, a co najgorsze kasy na takie naprawy które nic nie dają. Jednym słowem - POMOCY! Pozdrawiam.
Re: Ubytki plynu - nie mam już pomysłów
pomacaj wykładzinę w kabinie czy nie jest wilgotna może mokrabartos1985 pisze:Dlatego zwracam się do Was kolejny raz... Czego jeszcze można spróbować, bo ja juz nie mam ani pomysłów, ani siły, a co najgorsze kasy na takie naprawy które nic nie dają.
bo może przez nagrzewnicę Ci ucieka, albo wężami pod maską idącymi do niej
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- koonrad
- majster ulepszacz
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
- Kontakt:
skłaniam się do tej wypowiedzi. to może gdzieś z nagrzewnicy woda pakować.RobertP pisze:pomacaj wykładzinę w kabinie czy nie jest wilgotna może mokra
bo może przez nagrzewnicę Ci ucieka, albo wężami pod maską idącymi do niej
a co korka od zbiorniczka u mnie mimo zakupu nowego korka też woda ginęła bo był fabrycznie zrąbany.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 22:44
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dywaniki są suche, szyby nie parują. Dodam jeszcze coś o czym już kiedyś pisałem, mianowicie, ze wszystkie problemy zaczęły się od wymiany rozrządu i pompy wody. Wcześniej płyn zawsze był na tym samym poziomie. Z tym że tak jak pisałem wyżej, pompa wody była wymieniona, bo miałem podejrzenie że ta, którą mechanik zakładał przy okazji zmiany rozrzadu była uszkodzona. Nic to nie dało, płynu ubywa w takim samym tempie, a jeżdzę z tym już od sierpnia w takim stanie. Aha, jeszcze jedno. Auto ma założony gaz, ale byłem u gazowników i stwierdzili że nie ma szans zeby uciekało gdzies przez instalację. Zastanawiam się jeszcze nad dolaniem jakiegoś uszczelniacza do układu chłodzenia, ale czytając posty wielu z Was, jakoś boje się zaryzykować:)
w dziale porady jest taka jedna wlasnie na temat szukana ubytku płynu.Zanim dolejesz jakis uszczelniacz nalej do zbiorniczka płyny fluoroscencyjnego (jakos tak sie to pisze ) wtedy zobaczys gdzie ucieka Ci płyn
http://vw2.info/vwforum/kody/dwojka.html
http://vw2.info/vwforum/kody/dwojka.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 22:44
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
u kolegi w passacie nagrzewnica była uszkodzona i dopiero przez przypadek postawil auto na podjeżdzie, dosyc stromym i płyn mu spłynoł pod fotel , i dopiero wtedy sie zorientował , a u Ciebie jeszcze masz do sprawdzenia kolektor ssący , tak samo jest podgrzewany woda , rzadko sie to trafia , ale kto wie
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 22:44
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 22:44
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
może ten płyn wydostaje się w miejscu - w którym zaraz odparowuje Ze względu na wysoką temp....ktoś wspomniał o kolektorze....hmm...a oleju nie przybywa??
było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
nie musi przybywac , bo jak kolektor ssie malenkie drobinki wody , to spala albo wylatuje rurą wydechowa , i do oleju nic nie pójdzie
[ Dodano: 24 Lut 2007 21:23 ]
a tak na marginesie jak juz nie masz pomysłu co zrobic to spuść płyn nalej czystej wody i dolej sporo ATRAMENTU, tylko nie tusz , i musi pokazać gdzie leje , stary sposób tylko dobry w ciepłe dni , jak znajdziesz to wylejesz tą mieszanke przepłuczesz układ wodą i napełnisz płynem
[ Dodano: 24 Lut 2007 21:23 ]
a tak na marginesie jak juz nie masz pomysłu co zrobic to spuść płyn nalej czystej wody i dolej sporo ATRAMENTU, tylko nie tusz , i musi pokazać gdzie leje , stary sposób tylko dobry w ciepłe dni , jak znajdziesz to wylejesz tą mieszanke przepłuczesz układ wodą i napełnisz płynem
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Chyba najbardziej prawdopodobna jest wersja z kolektorem. Ja bym na próbę ścignął węże od jego grzania, zatkał i tak pojeździł.
tak to się w życiu nie znajdzie małych wycieków, bo od razu paruje co wycieknie. Szuka się kropel po zgaszeniu i przestudzeniu silnika. Oblukaj dobrze chłodnicę bo obu bokach u dołu, za zderzakiem, tam najczęściej rdzewieje i puszcza. Czuć wogóle zapach płynu pod maską?bartos1985 pisze:łącznie z tym że stało u mechanika kilka godzin na włączonym silniku i nie pojawiła się nigdzie nawet kropla płynu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 388 gości