Kapitalny remont - ile to kosztuje?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kapitalny remont - ile to kosztuje?
ile może kosztować tzw. kapitalny remont silnika..? i co wchodzi w skład remontu? może ktoś mi to rozpisać wraz z orientacyjnymi kosztami..?
niebawem (w niedalekiej przyszłości) będę musiał ściągnąć głowicę więc może od razu poleciałbym po całości i miał potem święty spokój..
taki remont to pewnie nie w kij dmuchał więc kasę trzeba by zacząć odkładać już dziś
niebawem (w niedalekiej przyszłości) będę musiał ściągnąć głowicę więc może od razu poleciałbym po całości i miał potem święty spokój..
taki remont to pewnie nie w kij dmuchał więc kasę trzeba by zacząć odkładać już dziś
Pozdrawiam,
Baltazar
Baltazar
Kapitałka - 2000 zyla jak nic, a full zakres ze 3 tysia nawet.
Mniej więcej: szlif wału, wymiana panewek, nadwymiarowe tłoki (zpierścieniami, sworzniami itp), pionowanie korbowodów, szlif cylindrów, ew. wymiana pompy oleju, i głowica (szlif gniazd, wymiana zaworów, planowanie, ew. wymaiana prowadnic zaworowyh, szklanki hydrauliczne), plus komplet uszczelnień i inne duperele które wyjdą po drodze.
Zależy od potrzeb i stanu silnika.
Czasem lepiej kupić drugi motor.
Mniej więcej: szlif wału, wymiana panewek, nadwymiarowe tłoki (zpierścieniami, sworzniami itp), pionowanie korbowodów, szlif cylindrów, ew. wymiana pompy oleju, i głowica (szlif gniazd, wymiana zaworów, planowanie, ew. wymaiana prowadnic zaworowyh, szklanki hydrauliczne), plus komplet uszczelnień i inne duperele które wyjdą po drodze.
Zależy od potrzeb i stanu silnika.
Czasem lepiej kupić drugi motor.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Kapitalny remont - ile to kosztuje?
własnie zakończyłem remont silnika wiec moge troche powiedziec na ten tematBaltazar pisze:ile może kosztować tzw. kapitalny remont silnika..? i co wchodzi w skład remontu? może ktoś mi to rozpisać wraz z orientacyjnymi kosztami..?
niebawem (w niedalekiej przyszłości) będę musiał ściągnąć głowicę więc może od razu poleciałbym po całości i miał potem święty spokój..
taki remont to pewnie nie w kij dmuchał więc kasę trzeba by zacząć odkładać już dziś
silnik 1.8 8v PF
koszt silnika 400 zł
koszt części 800 zł (panewni uszczelki pierscienie rozrząd itd)
koszt zrobienia głowicy 200 zł
koszt innych części - sprzegło kpl. oleje płyny 500 zł
czyli w sumie 1500 zł same części nie liczac silnika i robocizny.
na szczescie cały remont wykonałem sam.
www.vrservice.pl
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
no ja sam tego nie zrobię... bo potem nie ruszy z miejsca a nawet jeśli - to potrzebne byłyby narzędzia i duuużo czasu (jak dla mnie rzecz jasna).
Czyli z tego wynika że jakieś 2000-3000pln trzeba by szykować.. jak nic..
i podejrzewam że bliżej 3000 by wyszło jak by się okazało co tam jeszcze wymaga "po drodze" naprawy...
Czyli z tego wynika że jakieś 2000-3000pln trzeba by szykować.. jak nic..
i podejrzewam że bliżej 3000 by wyszło jak by się okazało co tam jeszcze wymaga "po drodze" naprawy...
Pozdrawiam,
Baltazar
Baltazar
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
w mojej głowicy było robione :Baltazar pisze:a propos - zrobienie głowicy tylko 200pln..?
w jednym z warsztatów krzyczeli nawet 1000pln za regenerację... inny z kolei krzyczał połowę tego...
pewnie planowanie głowicy to będzie mus - czy oprócz planowania coś jeszcze się zrobi z głowicą..?
planowanie
wymiana prowadnic
wymiana uszczelniaczy
frezowanie gniazd
www.vrservice.pl
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
nie nie ruszałem bo nie było takiej potrzeby, wał i tłoki i cylindry miały wymiar nominalny wiec załozyłem tylko nowe panewki i pierscienieMichael G60 pisze:Tłoków nie wymiaeniałeś??? A wał?? - ruszałeś go??
nigdzie nie jest napisane ze przy remoncie nalezy wymieniac tłoki na nowe szlifowac wał itd.
poprostu jak jest taka koniecznosc to się to wykonuje jesli nie ma to po co przepłacac
silnik który kupiłem do remontu miał przelatane ok 130 tys km w sumie mogłem wszystko zostawic na oryginale, ale se zachciało zobaczyc jak wyglada w srodku i pozakładałem nowe czesci,
przy okazji pompa oleju została troche podrasowana.
www.vrservice.pl
Właśnie.czyś pisze:Kapitałka - 2000 zyla jak nic, a full zakres ze 3 tysia nawet.
Mniej więcej: szlif wału, wymiana panewek, nadwymiarowe tłoki (zpierścieniami, sworzniami itp), pionowanie korbowodów, szlif cylindrów, ew. wymiana pompy oleju, i głowica (szlif gniazd, wymiana zaworów, planowanie, ew. wymaiana prowadnic zaworowyh, szklanki hydrauliczne), plus komplet uszczelnień i inne duperele które wyjdą po drodze.
Zależy od potrzeb i stanu silnika.
Czasem lepiej kupić drugi motor.
Dziwne, bo Twój motorek nie wygląda na konieczny do kapitalki sądząc po wieku, pewny jesteś że tak trzeba?
Co do kapitalki- zakres pełny:
- wymiana tłoków+pierścieni+panewek
- szlif głowicy, wymiana uszczelniaczy, szklanek, popychaczy, napawanie/szlif lub wymiana wałka rozrządu
- szlif wału korbowego+wymiana panewek
kupa innych elementów- uszczelki, kontrola układu zapłonu itp.
w sumie ninimum 3000 zł na w miarę dobrych (markowych) częściach i przy taniej robociźnie...
a gdzie jeszcze pompa wody, remont rozrusznika, alternatora....
przemyśl sprawę, silnik na chodzie kupisz za 1200-1500 zł.
ale sądząc po moim nastroju o tej porze, to różnie można to na trzeźwo rozpatrywać...V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
silnik który kupiłem do remontu miał przelatane ok 130 tys km w sumie mogłem wszystko zostawic na oryginale, ale se zachciało zobaczyc jak wyglada w srodku i pozakładałem nowe czesci,
przy okazji pompa oleju została troche podrasowana.
Co zrobiłeś z pompą oleju- możesz napisać coś więce- też jestem na etapie odbudowy 1.8 ABS .[/quote]
www.vwsquad.prv.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 270 gości