gasnie po rozgrzaniu silnika i przejechaniu ok.1km
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
gasnie po rozgrzaniu silnika i przejechaniu ok.1km
Mam golfa 3 91r silnik 1.4 na jednopunktowym wtrysku i mam wielki problem gaśnie mi po rozgrzaniu silnika lub po przejechaniu ok. 1km Wymieniałem już pompę paliwa kopułkę i dalej to samo pomocy juz nie wiem co robic
kowal
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Najprawdopodobniej czujnik halla. Kiedy zgaśnie wykręć świece i sprawdź czy jest iskra. Jeśli nie to oznacza, że trzeba halla w aparacie zapłonowym podmienić. A czy od razu możesz go odpalić? Jeśli okaże się, że tak i jest iskra trzeba zajrzeć do silniczka krokowego ew. sprawdzić sonde (chociaż wątpie żeby po kilometrze jazdy sonda pracowała ale zależy jeszcze "o jakim" kilometrze myślisz) i pomirzyć czujnik temp wody.
po zgaszeniu silnika i odczekaniu jak ostygnie jest wszystko ok iskra jest cały czas sprawdzałem! jak nagrzeje go do ok 70 stopni jest ok. ale dosłownie jak przejade kilometr zaczyna sie wszystko od nowa zaczyna przerywac az zgasnie i tak na okrągło przy aparacie jeszcze nie grzebałem
[ Dodano: 13 Lut 2007 22:13 ]
napisałem na forum ze iskre sprawdzalem ale czujnika halla jeszcze nie
[ Dodano: 13 Lut 2007 22:13 ]
napisałem na forum ze iskre sprawdzalem ale czujnika halla jeszcze nie
kowal
Witam.
Jestem dość "świeżym" Golfistą ale mialem podobny numer w moim poprzednim autku, Roverku 214 Si. Po odpowiednim nagrzaniu się silnika - co "zajmowało" około 6-7 km, autko stawało i dopiero po pewnym schłodzeniu silnika dawało się "odpalić"i można było jechać dalej.
W moim przypadku walnięty okazał się "czujnik położenia wału korbowego". Z nazwą "czujnik Halla" do tej pory się nie spotkałem - pewnie to to samo - wybaczcie ignorantowi...
Pozdrawiam
No i chyba się trochę zbłaźniłem... dopiero teraz dotarło do mnie, że cz. halla jest "w aparacie zapłonowym"... "mój" czujnik znajdował się "gdzieś przy" skrzyni biegów... Ale może oba czujniki robią to samo...
Jestem dość "świeżym" Golfistą ale mialem podobny numer w moim poprzednim autku, Roverku 214 Si. Po odpowiednim nagrzaniu się silnika - co "zajmowało" około 6-7 km, autko stawało i dopiero po pewnym schłodzeniu silnika dawało się "odpalić"i można było jechać dalej.
W moim przypadku walnięty okazał się "czujnik położenia wału korbowego". Z nazwą "czujnik Halla" do tej pory się nie spotkałem - pewnie to to samo - wybaczcie ignorantowi...
Pozdrawiam
No i chyba się trochę zbłaźniłem... dopiero teraz dotarło do mnie, że cz. halla jest "w aparacie zapłonowym"... "mój" czujnik znajdował się "gdzieś przy" skrzyni biegów... Ale może oba czujniki robią to samo...
- maro
- Gadatliwa bestia
- Posty: 501
- Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Kontakt:
tylko ze termostat jest sterowany za pomoca czujnika w nim, jezeli mechanizm jest w nim zepsuty lub sie zacial to silnik caly czas jest tak jakby na ssaniu, sprawa jak dla mnie jest prosta jezeli swiece beda czarne to termostat. Bo jezeli beda to co ma czujnik hala do zlej dawki paliwo powietrze, mialem taka sytuacje 2 dni temu nawet jest ten temat gdzies, tez wszyscy ze czujnik hala, pompa paliwa, a okzalo sie ze caly mechanizm w termostacie byl rozwalony
Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Pierwsze słysze że termostat jest sterowany w 1.4 za pomocą czujnika temperatury, który daje dane do kompa. Tu termostat zyje własnym życiem i nie ma nic ze sterowanie elektronicznym wspólnego. Jeśli świece są czarne to wine pomosi czujnik temp, który daje dane do kompa lub sonda, którą bardzo łatwo sprawdzić. Jeśli termostat będzie cały czas otwarty to auto nie bedzie sie dogrzewało co będzie skutkowało tym, ze bedzie miałą inną mieszankę paliwowo powietrzną ale w żadnym wypadku nie ma prawa gasnąć. Po prostu będzie na tzw ssaniu i będzie więcej paliło. Jesli termostat będzie zamknięty to woda się zagotuje wywali płyn i tyle. Jednek nie moge się zgodzić, że dobór "ZŁEJ" mieszanki może zależeć od termostatu w 1.4 bo to już kwestia albo czujnika temp dającego dane do kompa albo sondy lambda. Czujnik zarówno przy niedogrzanym silniku i przy 100stopniach ma dobierać mieszanke tak aby auto pracowało. Termostat słuzy jednynie do utrzymywania optymalnej temperatury pracy ale nie wpływa tu na skład mieszanki. Poza tym gdyby był zły to albo by wode gotowało albo by miał dłuuuuuggooo przy tych warunkach 70 stopni. Do tego wszystkiego jeśli sprawdzisz ze swiece są czarne to sprawdź sonde.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 364 gości