kilka problemów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

kilka problemów

Post autor: gienekp007 » pt lut 23, 2007 20:37

Witam. Moim problemem są dziwne brzdęknięcia (jakby coś przeskakiwało) podczas skręcania kierownicą a dokładnie po odbiciu ( sskręcam i od razu chce odbic i jest delikatne "brzdęk") było mocniejsze ale wymieniłem przegób i łożyska na mc personie i jest mniej słyszalne ale jest i irytuje. Zauwarzyłem że mam łącznik stabilizatora ( chyba tak to się nazywa) w opłakanym stanie. Powiedźcie mi czy w tym może byc przyczyna czy maglownica siada dodam że nie mam rzadnych luzów w zawieszeniu. Druggi problem to po wymianie termostatu mam temp 80 stopni i jak już ją mam np. jade na trasie i mocno nie szarżuje to cały czas mi się tak utrzymuje. Jak odpowietrzałem układ to widziałem że termostat działa poprawnie bo jak dochodziło do 90 stopni to puszczał i było ok a teraz 80 po jakiś 7 km. Mam jakąś dziwną pompke która pompuje płyn nawet jak wyłącze silnik jak ma ok 80 stopni. czy to dlatego że ona wymusza obieg?? Z góry dziękuje za rady dodam tylko że to audi b4 ale to prawie Golf :-)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lut 23, 2007 21:26

Witam.
gienekp007 pisze:brzdęknięcia (jakby coś przeskakiwało) podczas skręcania kierownicą a dokładnie po odbiciu
postaw autko na kanale, neich ktoś wejdzie pod spód i złapie ręką każdy element przy powrocie z max skrętu. Będzie czuć skąd idzie drganie/uderzenie i wszzystko jasne, z fusów Ci nie wywróżymy...
gienekp007 pisze:Mam jakąś dziwną pompke która pompuje płyn nawet jak wyłącze silnik jak ma ok 80 stopni
fajne, znajomy ma w Mercu, prawie jak Webasto. zrób oddzielny wyłącznik pompki i możesz włączyć dmuchawę w zimie, a w nagrzewnicy cały czas będzie ciepły płyn. Zakladam, że ta dodatkowa pompka jest na wężach do nagrzewnicy, wątpię, że na chłodzeniu silnika, zwiększała by tylko opory przepływu.
gienekp007 pisze:problem to po wymianie termostatu mam temp 80 stopni i jak już ją mam np. jade na trasie i mocno nie szarżuje to cały czas mi się tak utrzymuje
Jeśli w czasie jazdy nie chce utrzymywać 90 stopni, to trafiłeś lipny termostat ;) Nie udał się fabryce i tyle. Czujnik powinien być ok, skoro wskazał te 90 stopni, a wentylator jescze się nie włączył.
Pozdrawiam.



gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » sob lut 24, 2007 03:23

Co da zrobienie oddzielnego wyłacznika tej pompki?? A tempertture utrzymuje nan stop 80 i jka działa i o co chodzi z tą pompką i tak wogule po co ona jest.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lut 24, 2007 11:18

gienekp007 pisze:Co da zrobienie oddzielnego wyłacznika tej pompki??
Najpierw powiedz gdzie ona jest. Jeśli na wężach do nagrzewnicy, to napisałem powyżej.

Jak silnik pracuje, ciecz cały czas jest w obiegu wymuszonym pompą wodną. Nie wydaje mi się, żeby jakaś elektryczna pompka miała wpływ na to co piszesz. Jakiej marki kupiłeś termostat? Wszystko wskazujena to, że to jego wina.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » sob lut 24, 2007 11:32

Jak kupować termostat to firmy Wahler :bigok:



gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » sob lut 24, 2007 11:39

Tak na weżach od nagrzewnicy ona się znajduje i jak pracuje to na wolnych obrotach leci letnie powietrze a jka dam 1500 obr na obrotomierzu to już leci ciepełko ale tak sie dzieje gdzy ona się włączy. Termostat chyba firmy EPS jak pamięttam zapłaciłem za niego z 40 zł. Koleś w sklepie mówił że dosyc niezły ma byc ale chyba sie pomylił jeszcze później zobacze jak przewody do chłodnicy sie nagrzewają. Mam jeszcze jedno pytanko. dzisiaj w nocy było chyba z -20 i jak rano wyszedłem go odpalic to z 4 razy grzałem świece ale nie to mnie martwi tlko jak zaczął kręcic rozrucznik to kręci a później przestaje tzn. zaczyna harczec więc cofam kluczyk i od początku aż załapie dłużej. Dodam że zaczyna tak harczec jak rozpędze silnik. miałem tak zeszłej zimy przy - 25 raz jka jest cie[lej to nigdy mi się to nie zdarzyło. Ktoś mi kiedyś powiedział że to zabezpieczenie jak rozpędza sie silnik aby rozrucznika nie spalic bo efekt jest taki sam jak na odpalonym silniku krece rozrucznikiem tak przynajmniej było w moim drugi m samochodzie ale to był benzyniak. i napisz mi coś wiecej o tym prawie webasto :grin:

[ Dodano: 24 Lut 2007 10:46 ]
aaa napewno termostat bo wcześniej na starym to miałem 60 stopni temp silnika albo i mniej ale przecierz jak go odpowietrzałem to dobijała temp do 90 jakieś 88 , 87 stopni i spadała do 82 wentylator sie nie włączył wiec sam nie wiem jka to jest. a i macie może pojęcie ile kosztują świece żarowe i jak ie najlepsze?? bo u mnie grzeją ale jak go odpale to nierówno chodzi przez jakieś 5 - 7 sek a później ok albo jak dodam gazu też jest ok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości