Wymiana napinacza paska micro

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Wymiana napinacza paska micro

Post autor: MarcinRoz » pt lut 23, 2007 17:13

Witam,

Mam golfa III TDI 110KM rocznik 97. z silnikiem AFN.Mam problem z wymianą owego napinacza.Nie wiem jak się zabrać za jego wymontowanie :( Prosiłbym o jakieś zdjęcia bądź wskazówki do tego demontarzu.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt lut 23, 2007 17:35

jeśli chodzi ci o napinacz paska PK (nie rozrządu) zdejmij pasek - napinacz ustawi się w pozycji "0" - w napinaczu jest jedna śruba centralna - i 2 po bokch - odkręć - wyciągnij ...



Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » pt lut 23, 2007 17:49

Dzieki Leo.Jesli mozesz to prosze jeszcze o kolejne pytanie.Niegdy nie wykonywalem takiej czynnosci, wiec dlatego tak dociekam :crazy: On ma wewnatrz sprężyne?? nie bedzie z tym problemu??przy montazu musze jakies kolejne czynnosci wykonywac, czy tylko w odwrotnej kolejnosci jak przy demontazu??

pozdrawiam



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » sob lut 24, 2007 00:53

Ja przy wymianie tego napinacza wymontowałem całe mocowanie alternatora, bo odkręcenie śrub mocujących go nic nie dało - tak mocno pręt zapiekł sięł w napinaczu. Trzeba do tego trochę cierpliwości i wyczucia przy wybijaniu tego napinacza.

MarcinRoz pisze:On ma wewnatrz sprężyne?? nie bedzie z tym problemu??
Oryginalny napinacz jest nierozbieralny, sprężynę w środku ma z pewnością... W każdym razie przy zdejmowaniu go nic Ci nie strzeli w oko - przy oryginalnym napinaczu...

Montaż w kolejności odwrotnej. Sprawdź przy okazji czy pręt ma luzy gdy jest w odlewie alumuniowym (podstawie alternatora). Jeśli ma - do wymiany 2 tulejki w odlewie. Cena około 20 zł za szt.

pozdrawiam!



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob lut 24, 2007 01:13

MarcinRoz, wymieniałem u siebie nie dawno i tak:(dobrze by było sobie ściagnąc obudowę filtra powietrza,lepsze dojśćie)potrzebujesz jakąś breszkę aby podeprzeć ją o nakretkę sruby mocującej rolkę napinacza,podciągasz ramię napinacza go góry ,sciagasz pasek i zabierasz się za wykręcenie napinacza,potrzebne imbusy,wykrecasz najpierw tą środkowa śrubę mocującą napinacz do ramienia a później te 2 po bokach,jeśli napinacz nie bedzie chciał zejść z ramienia(ja tak miałem)to odkręc sobie rolkę aby jej nie uszkodzić i wtedy udrzyłem młotkiem w niego i zeskoczył zamontowanie na odwrót,jak jakieś problemy to dzwoń(nr w podpisie)u mnie porzedni własciciel to pospawał :panna:

Obrazek

[ Dodano: Sob Lut 24, 2007 14:55 ]
MarcinRoz, http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=951049#951049 zerknij tu zrobiłem foto porade



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 46 gości