Proszę o teoretyczną poradę dotyczącą zawieszenia i opon

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
saba3310
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 11:23
Lokalizacja: Lędziny Grupa Śląsk ;]
Kontakt:

Proszę o teoretyczną poradę dotyczącą zawieszenia i opon

Post autor: saba3310 » pt lut 23, 2007 11:44

Witam tak sie nosze może nie od razu ze zmiana zawieszenia w moim mk2 na sportowe. Tylko prosiłbym o informacje jakie są tego + i -. Na Allegro znalazłem nowe zawieszenie komplet za 699zł obnizające auto o ok 40 mm firmy firmy GT Cupline. 4 sprezyny progresywne i 4 amortyzatory srednio utwardzone o skroconym skoku pracy o 25mm. Mysle ze to wystarczy i Jeszcze inne zawieszenie za 1399zł, zawieszenie gwintowane niemieckiej firmy GT Cupline. Zakres obnizenia -30 do -85mm. Regulacja twardosci w parze z obnizaniem zawieszenia.W sklad zestawu wchodza oslony i odbojniki amortyzatorow. Chciałbym poznać opinię fachowców na temat tego i tego drugiego zawieszenia (oczywiscie pomijając cenę -bo zawsze mozna nazbierac kase), chodzi mi o eksploatacje no i o wszystko z tym zwiazane. Dodatkowo przy obnizonemu mk2 o te ok 40 mm to chciałem sie dowiedzieć jakie lacie mogę założyć a bardzo podobają mi sie te na zdjęciu i mam biała golfine i mniejwiecej do takiego stanu chce ja doprowadzic jak mk2 na focie tyle ze niemam dzielonej szyby. Prosze o wiadomości Dziekuje
Obrazek


Pozdrawiam Marcin;]

Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » pt lut 23, 2007 12:59

Co do spraw technicznych to ci nie powiem, ale moge ci powiedziec jedno daj sobie spokoj z utwardzonym zawieszeniem, kup sprezyny -40 zaloz na zwykle amory i tez bedzie dobrze, ja mialem gwinta w swoim mk3 i wytrzymalem z nim 3 miesiace, na tym sie nie da jezdzic nie wiem co to za przyjemnosc jak sobie czasami zeby mozesz wybic, a auto chodzi po drodze jak che w koleinach, do tego po pewnym czasie wszystko zaczyna skrzypiuec i latac nie wspominajac juz o elementach w zawieszeniu, takie auto nie jest do jazdy na codzien i zaraz pewnie paru kolegow sie odezwie ze jest super, ja po za plusem typu ze fajnie trzyma na zakretach i super wyglada zadnych innych nie widze :bigok:


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pt lut 23, 2007 14:23

jeżeli jesteś zdecydowany że chesz obnizyć auto o 40mm to nie ma sensu żebyś płacił więcej pieniędzy za gwint, który różni się tylko tym że możesz regulować wysokość....no chyba że przyda Ci się taka regulacja, wtedy można brać ;)
plusem zawieszenia sportowego jest lepsze prowadzenie i wygląd, minusem na pewno mniejszy komfort i to że trzeba uważać na niektórych nierównościach (to jak bardzo trzeba uważać zależy oczywiście od obniżenia)...
firma GT Cupline to najniższa półka więc nie spodziewaj się po ich produktach świetnej jakości czy trwałości....dlatego cena jest taka atrakcyjna, coś za coś,

jeżeli obniżysz o 40mm to nie będziesz miał żadnych problemów z kołami jeżeli oczywiście zachowasz fabryczny obwód koła i nie będą zbyt mocno wystawać....

i jeszcze jedna moja rada, nie zakładaj samych sportowych sprężyn na seryjne amorki, szkoda się bawić w półśrodki, najlepiej zdecydować czy seryjny zawias czy sportowy....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
saba3310
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 11:23
Lokalizacja: Lędziny Grupa Śląsk ;]
Kontakt:

Post autor: saba3310 » pt lut 23, 2007 16:15

OKI teraz to jestem w kropie ;] No ale lepiej rozważnie do tego podejść. Chcę doprowadzić moją mk2 do takiego stanu jak na foto z tymi samimi felami (jeszcze musze sczaić jakie to są ) Z mojego małego doswiadczenia tyle wiem ze jak sie utwardzi zawias to Ciepi wszystko inne. Obecnie w golfinie mam zimówki 175/70 r 13 i seryjne zawieszenie tak czy siak czeka mnie zmiana na letnie. Poluje na te alusy bo najbardziej podobaja mi sie w białym aucie a takie mam. Myśle ze na krótki okres wystarcza mi sprężyny sportowe (a zawsze moge dokupić amory) Dostałem wiadomość ze takie na mój budrzet to komplet Jamexów za 288zł obniżaja o 35 mm do seryjnych amorów. I do tego te fele tylko kropa wielka czy 14 czy 15. Myślałem nad 15 195/50. Ale tutaj mi fachowiec z forum podał ze bez przeróbek wejda tylko takie : (poaztym niewiem co oznacza oznaczenie ET np35)
8x14 ET 15-06 - opony 195/45/14
9x14 ET 10 - opony 225/40/14
7x15 ET 35 - opony 195/50/15 lub 195/45/15
8x15 ET 15-18 - opony 195/45/15
7x16 ET 35 - opony 205/45/16
9x16 ET 15-25 - opony 215/40/16
7x17 ET 35 - opony 205/40/17
Wiec jakie kolwiek porady na temat moje koncepcji będą mile widziane. Wole sie poradzić kogoś kto sie zna w temacie niż załować później Dziekuje
Obrazek


Pozdrawiam Marcin;]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lut 23, 2007 16:35

saba3310 pisze:7x15 ET 35 - opony 195/50/15 lub 195/45/15
Mysle że to najrozsądniejszy wybór,też takie bede zakładał tylko że ET 28.



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » pt lut 23, 2007 17:34

W najprostszym znaczeniu ET mowi nam o odleglosci obreczy kola od piasty, czyli ile bedzie wystawac na zewnatrz, o ile dobrze pamietam to im mniejsze to ET to kolo bardziej na zewnatrz, jesli sie myle niech mnie ktos poprawi

[ Dodano: Pią Lut 23, 2007 16:35 ]
A alumy bardzo fajne pasuja :bigok:


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 229 gości