Elektryczne szyby do golfa 3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mikro18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lut 22, 2007 14:59
Lokalizacja: Słońsk
Kontakt:

Elektryczne szyby do golfa 3

Post autor: mikro18 » czw lut 22, 2007 21:45

Wiendz ta. Chcem założyć do swojego golfa 3 elektryczne szyby kupiłem nieorginalne siłowniki firmy dectance i orginalne przełonczniki do golfa3. Narysowałem sobie w domu schemat podłonczenia tych przełonczników (chyba dobry), ale i tak sie boje nawet do tego zabrać. Na jakie problemy moge napotkać przy montażu tych szyb??? Noi chciałbym dostać jeszcze odwas link albo instrukcje jak przeciongnąć kable z jednych dżwi do drugich za przednim panelem. Zgury dzienki.



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » czw lut 22, 2007 21:53

ja zalozylem tez uniwersalne innej firmy , tez na oryginalnych przelacznikach ale nie obeszlo sie bez ich przerabiania, poza tym zrobilem to na przekaznikach zeby zbytnio nie obciazac stykow tych wylacznikow ,
co do przeciagania kabelkow to troche sie pomeczylem ale zrobilem to tak ze w oryginalnych kostach tych w slupkach i w drzwiach rozwiercilem otwory i przeciagnalem kabelki i po klopocie a w srodku kable schowalem pod tapicerka tzn odkrecilem tapicerke pod kierownica i od strony pasazera i po klopocie :)
ogolnie nie sa zle te podnosniki ale szyby nie podnosza sie tak szybko ja oryginalne ale zawsze to elektryczne i nie trzeba raczka machac :)


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

mikro18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lut 22, 2007 14:59
Lokalizacja: Słońsk
Kontakt:

Post autor: mikro18 » czw lut 22, 2007 21:59

A w jaki sposób je przerabiałeś bo z mojego schematu wynika że ich nie trzeba przerabiać tylko dużo szukałem gdzie powinny być plusy a gdzie minusy bez miernika napięcia sie nie obeszło i jakie przekaźniki montowałeś noi co bendzie jak ja niebende miał tych przekaźników. Troche zażuciłem cie pytaniami ale chcem to zamontować w sobote. :bajer:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 22, 2007 22:04

mikro18 pisze:że ich nie trzeba przerabiać
trzeba. Orginalne mają oporniki, które powodują że na wyjściu jest 6 a nie 12 V i jest to słaby prąd, bo służą tylko do uruchomienia przekaźników w modułach silniczków. Więc najlepiej zamontuj przekaźniki jak Budzio18 radzi, bo szybko je wypalisz. Na schematach najprostszych nie są widoczne te oporniki, ale jak rozbierzesz włącznik to je zobaczysz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mikro18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lut 22, 2007 14:59
Lokalizacja: Słońsk
Kontakt:

Post autor: mikro18 » czw lut 22, 2007 22:06

jakie to muszą być przekaźniki jak je podłonczyć i gdzie je moge kupić????



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 22, 2007 22:09

Typowe przekaźniki samochodowe powszechnie dostępne. Takiejak do świateł na przykład. W sklepie 8-12 zeta za sztukę, na giełdzie lub szrocie od 2 złotych. Potrzebujesz cztery. Po dwa na szybę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » czw lut 22, 2007 23:38

dokladnie 2 na strone
ja to mam u siebie tak jak ma byc rozwiazane tzn ze jak kierowca wcisnie opuszczanie szyby od pasazera a pasazer podnoszenie to nie bedzie zwarcia tylko szyba poprostu sie zatrzyma takie zabezbieczenie :) oporniki w tych wylacznikach wywalilem przerobilem teraz nie pamietam jak bo mi schemacik zgina :/ ale jak bych scial to moge zobaczyc i wrazie czego sluze pomoca :)


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

mikro18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lut 22, 2007 14:59
Lokalizacja: Słońsk
Kontakt:

Post autor: mikro18 » pt lut 23, 2007 14:02

Ale przecież jak naciście sie podnoszenie szyby do góry to jest większe napięcie a jak na duł to mniejsze. A czemu w sestawie elektrycznych szyb który kupiłem przełonczniki nie mają przekaźników???



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » pt lut 23, 2007 18:47

no bo te przelaczniki z zestawu sa mocniejsze i dlatego nie ma przekaznikow


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

mikro18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lut 22, 2007 14:59
Lokalizacja: Słońsk
Kontakt:

Post autor: mikro18 » wt lut 27, 2007 19:37

A jakbym wymienił oporniki z tamtych przełonczników i wstawił do orginalnych??? to by chyba było najlepsze rozwiązanie nie???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lut 27, 2007 21:14

Oporniki sa potrzebne do oryginalnej instalacji bo tak producent przewidział. Do dokładanej nie potrzeba żadnych oporników tylko odpowiednio połączyć. Może i bez przekaźników jakiś czas przełączniki wydolą ale poco potem płakać jak się spalą gdzieś w trasie na deszczu. Niema potem jak awaryjnie szyby zaknąąć.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

mikro18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw lut 22, 2007 14:59
Lokalizacja: Słońsk
Kontakt:

Post autor: mikro18 » śr lut 28, 2007 21:29

A jak bym wylutował oporniki i w to miejsce dał mostek???



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » śr lut 28, 2007 23:01

To ja jeszcze doradze zmien od razu kabelki na grubsze to beda mniejsze spadki, a co do przekaznikow to tez radze zalozyc, bo ja narazie latam bez i jak zamykam szybe to mi nawet swiatla przygasaja a bezpiecznik to juz chyba z 5 razy wymienialem, do tego od razu proponuje wyciagnac caly mechanizm szyby i przeczyscic, nasmarowac :bigok:


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » czw mar 01, 2007 00:52

maro, budzio18, macie moze jakeis foto chociazby jak wyglada zaslepion boczek moze jakeis foty z montazu?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 332 gości