Tuning - co, jak i gdzie?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

filozofex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr sty 31, 2007 12:26
Lokalizacja: pomorskie

Tuning - co, jak i gdzie?

Post autor: filozofex » czw lut 01, 2007 12:09

Witam wszystkich

Jest to moje pierwsze zetkniecie sie z tym forum, wiec prosze o wyrozumialosc.

Mam Golfa II i za to, ze mi sie dobrze sprawuje postanowilem go stuningowac troszke. W sprawach mechaniki nie poruszam sie zbyt biegle, wiec licze na pomoc. Poszukuje firmy/osoby, ktora doradzi, co i jak mozna przerobic, zeby mialo to rece i nogi. Pewna koncepcje ogolna juz mam, ale nie wiem, jak ona sie przeklada do realnych mozliwosci. Prosze o jakies namiary internetowe badz telefoniczne, bo obecnie nie ma mnie w kraju i kontakt osobisty jest niemozliwy.

Pozdrawiam i dziekuje

Andrzej R.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 01, 2007 12:14

Witam.A co konkretnie chcesz tuningować?Silnik,nadwozie?
I napisz jaki masz ten silnik bo 1,6 za dużo nie mówi...



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32798
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw lut 01, 2007 12:15

Jakie są twoje oczekiwania i ile chcesz max na to przeznaczyć?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw lut 01, 2007 13:02

1,6 tuningować raczej nie ma sensu, chyba że TD. więc SWAP:) a nadwozie wg uznania. tuning audio też sie da zrobić. rzuć koncepcje jaką masz, a ludziska powiedzą gdzie najlepiej uderzyć


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
KAFEL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: śr sty 24, 2007 03:49
Lokalizacja: slough

TUNING

Post autor: KAFEL » ndz lut 04, 2007 21:13

zapraszam serdecznie do tego przemilego swiata jakim jest tuning :bigok:
proponuje bys stuningowal swoje auto tak abys sie w nim zakochal, nie mowiac juz o innych :helm: czytaj, proboj, stworz model jakiego nie ma nikt by byl wyjatkowy :okej:



Obrazek



BUCHI DK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 18:10
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: BUCHI DK » wt lut 06, 2007 00:59

Brawo dla tego pana ,kolejny fan tuningu.Ja jestem z trójmiasta i tez modyfikuje swoje MK2.jak cos to pytaj postaram się pomóc jak tylko bede mógł.TUNING RULES :okej:



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt lut 06, 2007 22:22

Brawo dla tego pana ,kolejny fan tuningu.Ja jestem z trójmiasta i tez modyfikuje swoje MK2.jak cos to pytaj postaram się pomóc jak tylko bede mógł.TUNING RULES :okej:
fan tuningu bo jeszcze nie wiem ile kasy musi szykować żeby coś konkretnego zrobić... huehuehue ale generalnie jak autor tematu nie jest mechanikiem to z doswiadczenia gorąco odradzam samodzielny swap... lepiej kupić gotowy 1.8 czy 2.0 i się dalej tuningowac..


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » pt lut 09, 2007 19:18

filozofex, tak jak tu co niektórzy piszą - w niektóre silniki po prostu nie warto pakować kasy, bo koszta są nieadekwatne do efektów na ogół. fakt, wszystko da się zrobić, nawet można zwykłego 1.6 w benzynie z mk2 można uturbić i wyciągnąć z niego nie wiadomo jaką moc, ale... po co? i jakim kosztem? czasem swap jest po prostu jedynym racjonalnym rozwiązaniem. bo jeśli wpakujesz grubą kasę w tego 1.6 i osiągniesz parametry silnika porównywalne z takim na przykład 2.0 8v 115KM, to już nie lepiej zaswapować na ten drugi silnik? wyjdzie to nawet sporo taniej, no i silnik mniej wysilony itd... trzeba tu trochę poruszać bańką, żeby nie zacząć czegoś drogiego i bezsensownego....


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lut 09, 2007 23:33

A autor tematu ma wszystko w d...nosie.



filozofex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr sty 31, 2007 12:26
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: filozofex » ndz lut 11, 2007 18:30

Oj tam zaraz wszystko w d....nosie.

Przepraszam za tak dlugie milczenie, ale poki co dostep do komputera mam na razie okazjonalny.

Dziekuje za wszelkie uwagi.

Koncepcje mam nastepujaca (mozna sie smiac, bo jak zaznaczylem laikiem jestem w temacie. Acha i wybaczcie glupie pytania).

1. Golf rocznik - 1988 (tego akurat sie zmienic nie da, wiec niech zostanie). Nic nie jest zmienione, wstawiony jest tylko gaz - zostawic? wyrzucac? Generalnie nie narzekam, ale sa moze lepsze instalacje, ktore sie wykorzystuje? A moze, jak tuning, to gaz jest beee?

2. Silnik - 1.6 benzyna (53 kW) - troche mocy by sie przydalo, ale jakas straszna rakieta mnie nie interesuje za bardzo. Wymiana silnika - domyslam sie, ze mozna to zrobic, ale na jaki? Stosowane skroty, np.M..., cos tam niewiele mi mowia.

3. Zawieszenie - co polecacie, co warto ulepszyc? Co z hamulcami - jak juz sie rozpedze, to chcialbym sie jakos zatrzymac.

4. Nadwozie - podoba mi sie takie jakie jest i nie wstawialbym zadnych spojlerow, itp. Co o tym sadzicie?

5. Wnetrze samochodu - tu bym zmienil. Jakies fajne siedzenia, wstawic pelna elektryke (szyby, centralny zamek, itp.) -stary sie robie i leniwy. Klimatyzacja.
Fajny dzwiek, ale bez szalenstw, ot zeby cos milo pogrywalo.

6. Wspomaganie kierownicy - da sie?

7. Kola - teraz jezdze na felgach 14 i ich wielkosc wydaje mi sie odpowiednia, ale mysle o jakis alufelgach.

To chyba wszystko co mi przychodzi do glowy. Generalnie nie zalezy mi, zeby wygladal jakos szczegolnie awangardowo.
Kwestia finansowa - domyslam sie, ze koszta sa duze. Dlatego tez licze na Wasze opinie. Ta uwaga o sensownosci pracy nad silnikiem, zreszta pozostale tez, bardzo mi sie podobala, bo daje obraz, czy faktycznie warto.
W zadnym wypadku nie podejmuje sie samemu dokonywac tych przerobek, bo nie umiem i juz. Wiec kontakt z osobami, ktore potrafia bedzie mile widziany.

Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje, ze dostarczylem troche radosci czytajacym moje pytania.

Jednak zasadnicza kwestia jest calkowicie na serio, bo ten tuning chodzi mi po glowie i naprawde chcialbym znac odpowiedzi na zadane pytania, choc moze i glupie sa.

Czekam i prosze o wyrozumialosc przy kilkudniowym nieodpowiadaniu.

Andrzej



Awatar użytkownika
Tebbleta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 20, 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Słupska
Kontakt:

Post autor: Tebbleta » śr lut 21, 2007 22:28

A może po prostu dobrze się zastanów czy chcesz ze swojej maszyny zrobić coś co będzie twoim wytworem wyobraźni to co chcesz to instalujesz (oczywiście w miarę gustu) :hmm: albo wolisz kupić jakieś standardowy shit motor bez żadnego swap-u i nawet nie będziesz miał tej radości co chyba większość maniaków tuningu - którzy wyciskają ze swoich marnych 60PS jakieś 110 To się nazywa maniak!!! Także pomyśl najpierw czego chcesz. Ja radziłbym majstrować przy 1.6 przynajmniej będzesz miał tą satysfakcję... Pozdro [-(



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw lut 22, 2007 16:28

filozofex, Jeśli piszesz o tylu przeróbkach to musisz mieć worek pieniędzy na nie. Jeśli go masz to marnowanie go na 1.6 w mkII jest pomyłką. Sprzedaj całe auto i kup coś konkretnego pod tuning (np. jakiegoś tdi'ka albo mkIII na 2.0 16V, mkII G60, mkIV 1.8t itp.). A LPG przy twoim silniku to bariera nie do obejścia jeśli myślisz o realnym zwiększeniu mocy. W Twoim przypadku masz fatalną baze do tuningu która nie daje żadnych możliwości. Najsensowniejsze co w nim możesz zrobić dla poprawy osiągów i trakcji to utrzymać go w dobrym stanie technicznym.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Domier
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 698
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Domier » czw lut 22, 2007 18:58

moja rada: sprzedaj i kup jakies porzadne gti 8 albo 16V i bedziesz mial ponad 100KM i lepsze wyposazenie. a jak wersja us to i klimka moze sie trafi chociaz trafic na dzialajaca tez ciezko

http://moto.allegro.pl/item167284277_vw ... 8_16v.html tu dla przykladu 16 zaworowiec, z elektryka wspomaganiem, przykladowy golfik bo bywaly lepsze



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw lut 22, 2007 19:42

Mi to wygląda na tuning teoretyczny czyli takie pisanie o czymś co by się chciało mieć gdyby się wygrało milion w lotto. Nikt kto ma kase nie kupuje starej budy mkII i takiej wersji silnikowej z gazem. Mam wrażenie że filozofex nie zdaje sobie sprawy z kosztów tych wszystkich modyfikacji. Bo generalnie to wszystko się da, kwestia tylko za jakie pieniądze.


=-Pinhead-=

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości