Wymiatajace 1.6 TD z Polski

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt paź 27, 2006 14:30

Też jestem ciekawy jak to będzie śmigało :food:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt paź 27, 2006 15:27

hehe przecudne :bigok:

tak jak widać na fotkach, zresztą jakiś czas temu był temat z filmikiem z odpalania. Pod koniec przyszłego tygodnia będzie dłuzszy filmik z pracy silnika (powinny być juz wszystkie graty wstawione w komore silnikową) :bajer:


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt paź 27, 2006 16:29

czekamy na filmik m-tdi syncro na sniegu :bigok:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pt paź 27, 2006 21:12

Witam.
Koniec tygodnia więc jest chwila wolnego. U mnie prace idą jak krew z nosa. Dzis dopasowałem napinacz do paska micro a było z tym wiele problemów bo silnik od passata ma jeszcze wspomaganie i wisko-sprzęgło a u mnie tego nie bedzie więc układ paska zmienił sie i tzreba było kombinowac. Ale jak nie jedno to drugie, hehe... Tydzień temu zacząłem czyścić metalową rurke wodną - jest praktycznie tylko jedna taka powyginana i okazało sie że przy czyszczeniu zrobiła sie dziura - ruka po prostu była zbyt stara - nową dostałem dopiero dzis i właśnie zalałem silnik płynem. Kombinowanie z wężami od chłodnicy która jest większa (70cm) a w szczegulnośi z dolnym doprowadziło mnie do małej nerwicy - spędziłem przy tych wężach (moge tylko robic 2 godź. co drugi dzień a i to nie zawsze) 5 roboczogodzin. W niedziele jadę dorabiać flanszę pod turbo i zaślepki do EGR. Pozostaje dorobienie rurek olejowych - może ktoś ma jakieś namiary??? Czekam jeszcze na zewn. chłodnice oleju - cos to się przedłuza. Jutro po pracy odpale silnik na razie bez turbo i poczekam aż złapie temperaturę do włączenia wentylatora - przy okazji spradzę czy nie ma wycieków. Powoli małymi krokami zaczyna to jakos klarownie wyglądać ale w tym roku jeszcze chyba w zimie nie wyjadę...



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt paź 27, 2006 22:22

o kurcze rzeczywiscie mechaniczne hehehe bardzo dobrze :bigok:

ventil, czytalem o sterowaniu twojego silnika jakie planujesz robic. Powiem ci ze calkiem ciekawy pomysl. Chcesz sterowac osobiscie wszystkim tym za co odpowiadal ECU? A bedziesz montowal wszystkei czujniki ktore byly na silniku bo on dostosowywal dawke paliwa na podtawie wielu czujnikow a ty hccesz poprostu z pedalu gazu tak?



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pt paź 27, 2006 23:13

Właściwie tylko od pedału gazu no i jeszcze od czujnika temperatury silnika który troszke będzie zwiększał dawke gdy silnik będzie zimny. Podstawową rola całej elektorniki jest przede wszaystkim spełnianie norm dotyczących spalin a nas przeciez te normy nie dotyczą :jezor:
jeśli będę chciał zadymic srodowisko to po prostu wcisne pedał i zmajstruje masakryczna chmure - elektronika by na to nie pozwoliła. Podgrzewanie swiec będzie ręczne - mogło by być z zastosowaniem przekaźnika od MK2 ale takie bardziej mi sie podoba. Po analizie wykresów kata wtryku i odczytów z vag-com dla silników tdi wynika jasno że kąt przy wciśnietym pedale do końca zawsze jest w pełni przyśpieszony i właściwie powyżej 2000 obr też jest dość znaczne przyspieszenie więc kąt ten będe sterował z przełącznika w potencjometrze pedału gazu i z przetwornika częstotliwość-napięcie z obrotów wału korbowego. To w zupełności wystarczy do pracy silnika (stare diesle "regulowały sie" same w zależności od obrotów i pedału przyśpieszenia...) tak więc tylko czujnik temperatury i czujnik prędkości wału - reszta odpada np. czujnik temperatury paliwa, czujnik temperatury powietrza, przepływomierz, czujnik we wtrysku 3-go cylindra itd. Jutro postaram sie odpalic na dłuzej i nakręcić film.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » sob paź 28, 2006 06:38

no ciekaew ciekawe. jestem ciekaw jak zniweczysz wieloletnei prace inzynierow zeby wymyslic cala elektronike ktora ochroni kilka drzewek i zrobisz potwora hehehe a co z mapa wtryskow?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » sob paź 28, 2006 21:01

cała mapa wtrysku w nodze kierownika zawarta :D


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » sob paź 28, 2006 21:12

Właśnie wróciłem do domu. Trochim, masz racje - mapa będzie w nodze... mapa wtrysku zawarta w programie ogranicza dawke do wartości zapewniających odpowiednia czystość spalin...
Mapa
Obrazek



Awatar użytkownika
Brzezi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 20:28
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Brzezi » czw sty 04, 2007 23:46

Sorki Za odkop ale przejrzalem caly temat i jestem ciekaw Waszych postępów:P


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images4.fotosik.pl/118/5225a52070baa2e5.jpg[/img][/url]

..Życie Zaczyna Się Od 3000 Obrotow...

Awatar użytkownika
Tebbleta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 20, 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Słupska
Kontakt:

Post autor: Tebbleta » wt lut 20, 2007 21:35

No widać kolega się ładnie napracował - ale efekty są widoczne i na pewno też słyszalne. Gratuluję odwagi i Pozdrawiam :weedman:



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » śr lut 21, 2007 20:43

Sluchajcie panowie a po co jemu bawic sie z pozostaloscia tej elektroniki moi kumplowie wlozyli do audi 80 silnik 1z a cala elektronike zastapili pompa wtryskowa od turbo diesla i maja taki odlot ze ja swoim 1z nie mam szans, co prawda zostawia za soba troche nie ekologiczne spaliny

[ Dodano: 21 Lut 2007 19:43 ]
Sluchajcie panowie a po co jemu bawic sie z pozostaloscia tej elektroniki moi kumplowie wlozyli do audi 80 silnik 1z a cala elektronike zastapili pompa wtryskowa od turbo diesla i maja taki odlot ze ja swoim 1z nie mam szans, co prawda zostawia za soba troche nie ekologiczne spaliny.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr lut 21, 2007 21:51

mular dla sportu. m-tdi to zadna nowosc, ale ventil buduje cos wiecej. w 1Z nie masz turbiny vnt, itd...


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » śr lut 21, 2007 22:19

Sorry,nie przeczytalem wszystkiego



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości