bora 1.9 tdi 85kw,slabnie w czasie jazdy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » pn lut 19, 2007 13:55

łapałeś notlaufy na popsutej przepływce ?[/quote]


NIe podłączałem go pod vaga-wymieniłem z innego TDI-ka na próbę i sprawa była jasna



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lut 19, 2007 14:43

pioan1 pisze:NIe podłączałem go pod vaga-wymieniłem z innego TDI-ka na próbę i sprawa była jasna
skoro nie łapałeś to dlaczego piszesz:
pioan1 pisze:Miałem takie objawy u siebie.Wymieniłem przepływkę i po sprawie.
skoro autor tematu napisał:
areckiwa pisze:Po wlaczeniu ponownym silnika auto ma sile,ale po chwili znow ja traci.
Ty miałeś ogólnego muła z powodu przepływki, a u kolegi najprawdopodobniej przeładowuje turbina...



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » pn lut 19, 2007 15:46

Ty miałeś ogólnego muła z powodu przepływki, a u kolegi najprawdopodobniej przeładowuje turbina...[/quote]

Nie jestem może takim znawcą o VW jak kolega i nie wiem co miałem łapać.
Miałem przypadek taki jak w temacie więc próbuję pomóc.

Jak zacząłem jazdę wszystko było ok do pewnych obrotów silnika ok2400
jak osiągnął te obroty już nic z niego nie wydusiłem,100 km/h to był max(z górki)

Po zgaszeniu pojazdu i odpaleniu znów szedł jak burza do 2400 obrotów i znowu zdychał.

I tak w kółko



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lut 19, 2007 15:55

pioan1 pisze:Po zgaszeniu pojazdu i odpaleniu znów szedł jak burza do 2400 obrotów i znowu zdychał
łapiesz notlauf czyli tryb awaryjny w którym auto własnie jedzie jak muł - bo nie ma doładowania :)

a bierze się to z przekroczonej wartości ciśnienia turbiny - jeżeli sterownik widzi że jest przeładowanie przez okres czasu około 6 sekund - czyli N75 nie wysteruje w tym czasie turbiny - to przechodzi w tryb awaryjny .. o odcina turbinkę zupełnie...

przeładowanie bierze się najczęściej zacinającego się zaworku n75 albo zapieczonych kierownic w turbinie...

[ Dodano: Pon Lut 19, 2007 14:58 ]
o kurde już nie kojarze komu odpisuję :) myślałem że odpisuję autorowi tematu ;)



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » pn lut 19, 2007 17:29

dokładnie jak kolega wyzej stawiam raczej na kierownoce w suszarce N75 mozna sprawdzic vag-iem i wszystko sie wyjasni

[ Dodano: Pon Lut 19, 2007 16:33 ]
a co do przepływki zrob test dynamiczny



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » pn lut 19, 2007 20:45


a co do przepływki zrob test dynamiczny[/quote]


Jeśli mogę zapytać jak się robi taki test



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt lut 20, 2007 11:09

pioan1 pisze:Jeśli mogę zapytać jak się robi taki test
III bieg obroty ok 1800 but w podloge i krecisz do 4000obr patrzysz jakie wartosci ma przeplywka


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 20, 2007 11:15

rob555 pisze:4000obr patrzysz jakie wartosci ma przeplywka
w grupie 003

wartośc na poz 2 to wartośc wymagana, a na pozycji 3 rzeczywista - czyli pozycja 3 powinna być nie mniejsza niż 2



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » wt lut 20, 2007 11:18

rob555 pisze:
pioan1 pisze:Jeśli mogę zapytać jak się robi taki test
III bieg obroty ok 1800 but w podloge i krecisz do 4000obr patrzysz jakie wartosci ma przeplywka
znaczy się laptop na kolana i w drogę?



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt lut 20, 2007 11:28

Dokladnie


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 20, 2007 11:59

pioan1 pisze:znaczy się laptop na kolana i w drogę?
najlepiej zloguj jednoczesnie grupy 003, 008, 011

i niech Ci ktoś pomoże - Ty sie lepiej skup na jeździe :)

albo włącz pomiar i jedź - potem sobie znajdziesz w logach to miejsce w którym cisnąłeś :)



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » wt lut 20, 2007 12:22

cowboy pisze:
pioan1 pisze:znaczy się laptop na kolana i w drogę?
najlepiej zloguj jednoczesnie grupy 003, 008, 011

i niech Ci ktoś pomoże - Ty sie lepiej skup na jeździe :)

albo włącz pomiar i jedź - potem sobie znajdziesz w logach to miejsce w którym cisnąłeś :)

Widzę że jesteś Królem w tych sprawach.Nie wszystko jarzę pomimo bycia elektromechanikiem ogólnym z niewielką praktyką .Miałbym do ciebie kilka pytań odnośnie twej wiedzy drogą emailową.Jakbyś chciał udzielić kilku rad uczniowi proszę o email.
Wieczorem bym odezwał się



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt lut 20, 2007 12:25

cowboy pisze:
pioan1 pisze:znaczy się laptop na kolana i w drogę?
najlepiej zloguj jednoczesnie grupy 003, 008, 011
Cowboy ty wiesz ze jak logujesz wiecej jak 2 grupy na raz to próbkowanie siada...i logi sie robia strasznie nieczytelne....


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 20, 2007 12:31

rob555 pisze:i logi sie robia strasznie nieczytelne....
ja loguje na 4 biegu - wtedy pomiar trwa dłużej i nie wygląda to źle :)

poniżej logi które ostatnio robiłem koledze z forum:

Obrazek

jak się chce robić super mega dokładnie to można jednocześnie 3 razy tą samą grupę - wtedy próbkowanie jest najczęstsze - probowałem zmienać częstotliwość próbkowania w VAG COMie ale chyba to nic nie poprawiało :(
pioan1 pisze:Widzę że jesteś Królem w tych sprawach
bez przesady mam golfa od 1,5 roku i troche poczytałem :) najważniejsze to zrozumieć jak działa Twoje auto :P
pioan1 pisze:Miałbym do ciebie kilka pytań odnośnie twej wiedzy drogą emailową
wal tu na forum - tu jest dużo mądrzejszych ode mnie ludzi, więc się dowiesz wszystkiego... albo użyj opcji szukaj ... jak już admin naprawi :P :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości