napinacz paska wieloklinowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

napinacz paska wieloklinowego

Post autor: robert24 » sob lut 17, 2007 23:50

witam
jak w temacie ślizga się pasek wydając straszny dzwięk przy tym trzeszczy, oczywiście wszystko dzieje się przy skręcaniu kołami.Ale SEDNO SPRAWY - te wszystkie objawy spowodowane są wibracją napinacza, wszystko dzieje się na wolnych obrotach - napinacz wpada w duże wibracje aż go słychać na zewnątrz wtedy słychać pasek i trzeszczenie, przy wyższych obrotach napinacz stoi w miejscu i bez problemu można skręcać kołami.
Wymieniłem płyn, napinacz, pasek oraz pompę wspomagania i dalej to samo - kupe kasy no ale tak doradzali fachowcy z BOSCH SERVIS
Zauważyłem też, że z pojewieniem się tych obiawów, toważyszy mu inny objaw.
t.z. jadąc na drugim, trzecim biegu przy jednostajnym naciskaniu gazu - samochód jakby tracił na chwile moc a później ją odzyskiwał (takie pływanie przy jednostajnym przyciskaniu gazu).
Po tych wszystkich manewrach doszedłem do wniosków że to może być wina przek. kierowniczej (gdzieś coś się przytkało i powoduje blokowanie się pompy wspomagania) i wtedy napinacz wpada w wibracje a "pływaniu" towarzyszy nagły opór pompy wsp.
Oczywiście to są przypuszczenia - dlatego na czwartek umówiłem się na wizytę w SERWISIE VW na poradę...
NO ALE MOŻE COŚ WY PORADZICIE.... wcześniej


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz lut 18, 2007 16:27

wymieniłeś napinacz - czy tylko rolkę ??
jeśli rolka nadal drży po wymianie napinacza - zostają ci jeszcze do wymiany tuleje teflonowe - prowadzące ramie napinacza - jeśli wymienileś napinacz (a nie rolkę) - szukaj przyczyny w tulejach prowadzących - jeśli nie wymieniłeś napinacza - to będzie na 90% jego wina ...

wspomaganie - raczej nie tędy droga - jeśli coś ze wspomą jest nie hallo - wyczujesz podczas kręcenia kierownica opory ( a wcześniej wycie pompy wspomagania) ...



robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » ndz lut 18, 2007 18:03

leo...,
u mnie napinacz mozna wymienić tylko w człości... i tak zrobiłem
doczepiłem się wspomagania bo narazie nie mam na co innego zwalić winy, no chyba że to jeszcze alternator ? (ale sprawdzałem go na luzie i wsjo OK)
:-k :rolleyes:


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz lut 18, 2007 18:40

robert24 pisze:leo...,
u mnie napinacz mozna wymienić tylko w człości... i tak zrobiłem
doczepiłem się wspomagania bo narazie nie mam na co innego zwalić winy, no chyba że to jeszcze alternator ? (ale sprawdzałem go na luzie i wsjo OK)
:-k :rolleyes:
czy dobrze myślę - komplet to napinacz-drążek który jest w prowadzeniu z tulejami teflonowymi i rolka - jeśli wymieniłeś napinacz a rolka dalej tańczy - sprawdź tuleje prowadzące drążek ... sam napinacz - owszem tylko w calości - ale reszta na sztuki :chytry:

BTW - a jak u ciebie wyglada koło pasowe (z tłumikiem drgań) - czy ono przypadkiem nie tańczy sobie za mocno ??



robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » pn lut 19, 2007 00:30

leo...,
napinacz wymieniłem cały (kąplet z rolką itp.)
właśnie że koło nie tańczy ale tego też nie wykluczam - bo właśnie znalazłem trochę na ten temat i to też może być ta przyczyna

[ Dodano: Pon Lut 26, 2007 13:23 ]
witam
już wszystko wiadomo - przyczyną była:

ZATARTA WOLNOBIEŻKA NA KOLE PASOWYM NA ALTERNATORZE - wymiana + koło pasowe 300 zł. w serwisie VW


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 46 gości