Kontrolka oleju migała i sama przestała. To się powtórzy?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- starysatyr
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw lut 08, 2007 15:24
- Lokalizacja: Polkowice
Kontrolka oleju migała i sama przestała. To się powtórzy?
Wracając z trasy, ostatnie 10 km jechałem 150km/h. Kiedy juz byłem w mieście, jadąc ok. 60 km/h zaczęła mrugac kontrolka oleju. Po ok. 2 km sama zgasła. Sprawdziłem w książce - miga, więc za małe ciśnienie albo za niski poziom oleju. Sprawdziłem w garażu poziom oleju na wystygniętym silniku - nieco ponad stan. Bardzo mnie zaniepokoiła ta mrugająca kontrolka. Czy dzieje się coś niedobrego, czy mogą byc tego konsekwencje i jak sprawdzić i usunąć przyczynę?
Też miałem taki przypadek po powrocie z trasy w mk III też mi sie zapaliła kontrolka oleju okazało sie że padł czujnik ciśnienia oleju dodadkowym objawem było to że jak mrugala kontrolka to jeszcze było słychać dzwięk jakby przy wlączonych swiatlach jak sie drzwi otworzy.Podobno poważniejszych konsekwęcji od zepsutego czujnika nie powinno byc.U mnie mechanik sprawdzał który czujnik jest zepsuty przez odłanczanie po kolei i wkoncu przestało mrugać jak ten zepsuty odlączył.
Moze byc jakiś myk z czujnikiem że coś się zwarło itp. itd. Wtedy spoko - najprościej zmienic czujnik (nie są drogie) - przyjrzyj się mu, mi się ostatnio zdażyło że działał, ale delikatnie puszczał olej ...
A może jak masz już trochę ten olej i filtr to się coś chwilowo przytkało - na dłuższą metę to bym się temu przyjrzał.
Moim zdaniem jak taki czujnik miga to polecam się zatrzymac, delikatnie sprawdzic czy będzie też mrugał przy obrotach rzędu 2 tys (dopiero wtedy pompa ma dobrą wydajnośc - na wolnych przy padającej pompie lub syfie w filtrze oleju może mrugac) i jeśli będzie dalej mrugał to nie jechac dalej.
Ostrożnie bo konsekwencje niedolejenia silnika są groźne ...
A może jak masz już trochę ten olej i filtr to się coś chwilowo przytkało - na dłuższą metę to bym się temu przyjrzał.
Moim zdaniem jak taki czujnik miga to polecam się zatrzymac, delikatnie sprawdzic czy będzie też mrugał przy obrotach rzędu 2 tys (dopiero wtedy pompa ma dobrą wydajnośc - na wolnych przy padającej pompie lub syfie w filtrze oleju może mrugac) i jeśli będzie dalej mrugał to nie jechac dalej.
Ostrożnie bo konsekwencje niedolejenia silnika są groźne ...
TDPower
- starysatyr
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw lut 08, 2007 15:24
- Lokalizacja: Polkowice
Jeśli rzeczywiście szwankuje czujnik i nie jest za drogi, to wymienię do natychmiast razem z olejem. ppoll27 masz rację, że to może byc groźne, dlatego wolę dmuchać na zimne i mam nadzieje, że po wymianie to sie nie powtórzy. Ciekawe jest to, co napisał maniak121 o tym dźwieku przy migajacej kontrolce. W książce stoi jak byk, że jesli miga kontrolka, towarzyszy temu urywany sygnał ostrzegawczy (tak jak wtedy kiedy zapala sie kontrolka rezerwy). Ale u mnie nic nie dźwięczy, więc pewnie kolejny feler...
podjechac do mechanika i niech zmierzy ci dynamiczne ciśnienie oleju manometrem ... ile ma ten olej (tak na 100%) ? moze warto go zmienic - razem z filtrem (KNECHT) ? typ oleju raczej nie ma tu dużo do gadaniaolo77 pisze:a co zrobic jesli po wymianie czujników dalej piszczy i mruga?
stan oleju ok mozliwe ze jest za zadki olej?
motor ma dosc duzo przejechane a poprzedni wlasciciel wlał pełnego syntetyka
Motor 20,16v KJ-etronic
TDPower
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości