światła do jazdy dziennej
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
światła do jazdy dziennej
Czy ma ktos pomysla jak podłaczyc swiatla mijania i postojowe by zalaczyly sie dopiero po zapaleniu silnika a zeby wylacznik dalej działał?
Ostatnio zmieniony sob mar 03, 2007 18:50 przez szlapon, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: swiatła do jazdy dziennej
na allegro ktoś sprzedaje po dwadzieścia kilka złotych. całkiem przypadkiem na to wpadłem pozdrawiam
witam.
jest pare sposobow na to...
ja np na dniach zamierzam sobie skonstruowac kawalek ukladziku elektronicznego dzieki ktoremu siwatla zapala sie automatycznie po powiedzmy 2 sekundach od włączenia silnika, a wyłączą sie po zgaszeniu silnika. to jest lepsze rozwiazanie niz wlaczanie po stacyjce gdzie rozruch silnika jest przy włączonych światłach.
jeszcze musze tylko ustalic czy chce przy tym zachowac pełna funkcjonalności przelacznika swiatel.
urzadzenie bedzie zamkniete w malej obudowie plastikowej, a podłączone poprzez dopiecie sie do 3 lub 4 przewodow za przełącznikiem świateł.
co ty na to ?
jesli był byś chetny mogłbym zrobić to razy dwa.
jest pare sposobow na to...
ja np na dniach zamierzam sobie skonstruowac kawalek ukladziku elektronicznego dzieki ktoremu siwatla zapala sie automatycznie po powiedzmy 2 sekundach od włączenia silnika, a wyłączą sie po zgaszeniu silnika. to jest lepsze rozwiazanie niz wlaczanie po stacyjce gdzie rozruch silnika jest przy włączonych światłach.
jeszcze musze tylko ustalic czy chce przy tym zachowac pełna funkcjonalności przelacznika swiatel.
urzadzenie bedzie zamkniete w malej obudowie plastikowej, a podłączone poprzez dopiecie sie do 3 lub 4 przewodow za przełącznikiem świateł.
co ty na to ?
jesli był byś chetny mogłbym zrobić to razy dwa.
światełka zrobione niestety fotek nie będzie aparat umarł. Zrobiłem to na przekaźnikach i na czas włączenia rozrusznika światła sie gaszą!!! Bez elektroniki . potrzeba tylko 3 przekaźniki. a wyłącznik świateł działa normalnie!!
oznaczenia na schemacie: 58-wyłącznik świateł
69- lampy pozycje
a bezpieczniki F1 iF2 to zasilanie świateł mijania
sa 3 przekazniki beda nazwane A B i C
a tak je sobie połaczylem:
-z kazdego przekaznika styk nr86 do masy auta
-czerwone linie przeciecie kabelków!!
- z kazdego przekaznika styk85 do punktu B gdzie pojawia sie "plus" po stacyjce z tym ze jest wyłaczany na czas pracy rozrusznika (wynika to z konstrukcji stacyjki)
przekaznik A
-styk 30 do punktu 6
-styk87a do punktu 5
-styk 87 do punktu B
przekaznik B
- styk30 do 4
- 87a do 3
- 87 do punktu A
przekaznik C
- 30 do 2
-87a do 1
-87 do punktu A
styki nr 85 poprowadzone z przekaznikow A B i C mozna poprowadzic poprzez dodatkowy wyłacznik ktory umozliwi powrot do "normalnego" stanu np. przy naprawach silnika. Ja kupiłem taka mala stacyjke za 6 zeta i zamocuje ja z boku skrzynki z bezpiecznikami. Mozna rowniez zasilic dodatkowe kontrolki aby wiedziec czy układ dziala. po zapaleniu sie swiatel nie swieci tablica ani regulatory powietra cieplo-zimno ani tez oswietlenie ablicy rejestracyjnej z tyłu(tego w dzien i tak nie widac!!! a szkoda kazdego wata pradu!!)
mysle ze komus pomoge!!! w razie pyan moje gg 5479486 pon-piąek 10.00-18.00
a jeszcze jedno przekazniki 40amper kosztowały mnie 30 zeta wraz z podstawkani za 3 sztuki
!!!
[ Dodano: 03 Mar 2007 16:39 ]
jeszcze jeden przekaznik zastosowałem !! podłaczyłem sie : sterowanie - plus z pompy paliwa minus masa a styki załaczajace w miejsce dodatkowego wyłacznika pomiedzy punkt B a styki 85 przekaznikow. teraz swiatełka swieca tylko wtedy gdy pracuje pompa paliwa! czyt.:kiedy pracuje silnik!!!
[ Dodano: 21 Mar 2007 15:54 ]
jak ktos sobie zrobi dajcie znac! Gdyby były problemy chetnie odpowiem na pytania....
oznaczenia na schemacie: 58-wyłącznik świateł
69- lampy pozycje
a bezpieczniki F1 iF2 to zasilanie świateł mijania
sa 3 przekazniki beda nazwane A B i C
a tak je sobie połaczylem:
-z kazdego przekaznika styk nr86 do masy auta
-czerwone linie przeciecie kabelków!!
- z kazdego przekaznika styk85 do punktu B gdzie pojawia sie "plus" po stacyjce z tym ze jest wyłaczany na czas pracy rozrusznika (wynika to z konstrukcji stacyjki)
przekaznik A
-styk 30 do punktu 6
-styk87a do punktu 5
-styk 87 do punktu B
przekaznik B
- styk30 do 4
- 87a do 3
- 87 do punktu A
przekaznik C
- 30 do 2
-87a do 1
-87 do punktu A
styki nr 85 poprowadzone z przekaznikow A B i C mozna poprowadzic poprzez dodatkowy wyłacznik ktory umozliwi powrot do "normalnego" stanu np. przy naprawach silnika. Ja kupiłem taka mala stacyjke za 6 zeta i zamocuje ja z boku skrzynki z bezpiecznikami. Mozna rowniez zasilic dodatkowe kontrolki aby wiedziec czy układ dziala. po zapaleniu sie swiatel nie swieci tablica ani regulatory powietra cieplo-zimno ani tez oswietlenie ablicy rejestracyjnej z tyłu(tego w dzien i tak nie widac!!! a szkoda kazdego wata pradu!!)
mysle ze komus pomoge!!! w razie pyan moje gg 5479486 pon-piąek 10.00-18.00
a jeszcze jedno przekazniki 40amper kosztowały mnie 30 zeta wraz z podstawkani za 3 sztuki
!!!
[ Dodano: 03 Mar 2007 16:39 ]
jeszcze jeden przekaznik zastosowałem !! podłaczyłem sie : sterowanie - plus z pompy paliwa minus masa a styki załaczajace w miejsce dodatkowego wyłacznika pomiedzy punkt B a styki 85 przekaznikow. teraz swiatełka swieca tylko wtedy gdy pracuje pompa paliwa! czyt.:kiedy pracuje silnik!!!
[ Dodano: 21 Mar 2007 15:54 ]
jak ktos sobie zrobi dajcie znac! Gdyby były problemy chetnie odpowiem na pytania....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wrubciu
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn lip 10, 2006 20:43
- Lokalizacja: okolice Chojnic
- Kontakt:
Kolego tez będę sie zabierał do tego tematu bardzo fajna sprawa tym bardziej że będziemy jeździć na światłach cały rok. Jeszcze nie wiem jak to zrobić i nie mam koncepcji ale przede wszystkim nie mam czasu ( praca, studia itp. = zero czasu... ) na pewno będę się posiłkował na twoim temacie i jak sie uda porobię fotki....
Pozdroooo
Pozdroooo
Mam pytanie odnośnie świateł dziennych.
Przeważnie montowane są tam gdzie halogeny przeciwmgielne i sądze że korzystają z tej samej instalacji (czyż nie?). I teraz tak. Przy halogenach jak się je włącza to mają gasnąć "długie" a "krótkie" zostają. Natomiast przy dziennych przepisy mówią, że przy włączeniu dziennych "krótkie" mają gasnąć. Oznacza to że nie można skorzystać ani z instalacji halogenowej ani z włącznika halogenowego, albo żeby wszystko było zgodnie z normą grzebnąć tu i tam. Tylko teraz gdzie? Jak ktoś ma wyłącznik z halogenami i instalke z halogenami.
Przeważnie montowane są tam gdzie halogeny przeciwmgielne i sądze że korzystają z tej samej instalacji (czyż nie?). I teraz tak. Przy halogenach jak się je włącza to mają gasnąć "długie" a "krótkie" zostają. Natomiast przy dziennych przepisy mówią, że przy włączeniu dziennych "krótkie" mają gasnąć. Oznacza to że nie można skorzystać ani z instalacji halogenowej ani z włącznika halogenowego, albo żeby wszystko było zgodnie z normą grzebnąć tu i tam. Tylko teraz gdzie? Jak ktoś ma wyłącznik z halogenami i instalke z halogenami.
To ze sie montuje swiatla do jazdy dziennej w miejsce halogenu, to nie znaczy, ze korzysta sie z instalacji do halogenow. Swiatla te maja zapalac sie same po wlaczoniu zaplonu albo silnika, wiec wlacznik Ci nie potrzebny, no i maja gasnac w przypadkach o ktorych pisales i to tez ma bys bez dodatkowej odslugi. Ogolnie do nich nie trzeba zadnego recznego wlacznika/wylacznika a instalacja powinna byc jakas dedykowana do nichsHpAaKu pisze:Mam pytanie odnośnie świateł dziennych.
Przeważnie montowane są tam gdzie halogeny przeciwmgielne i sądze że korzystają z tej samej instalacji (czyż nie?). I teraz tak. Przy halogenach jak się je włącza to mają gasnąć "długie" a "krótkie" zostają. Natomiast przy dziennych przepisy mówią, że przy włączeniu dziennych "krótkie" mają gasnąć. Oznacza to że nie można skorzystać ani z instalacji halogenowej ani z włącznika halogenowego, albo żeby wszystko było zgodnie z normą grzebnąć tu i tam. Tylko teraz gdzie? Jak ktoś ma wyłącznik z halogenami i instalke z halogenami.
Odwrotnie, dzienne maja gasnac przy zapaleniu mijania (i drogowych) a one maja sie zapalac same po wlaczeniu zaplonu albo silnika.sHpAaKu pisze:Super jasno Czyli tylko przymodzić żeby mijania gasły jeśli załącze dzienne? Czy może dzienne od rozruchu i to one będa gasły jeśli zapale mijania?
Uklad do gaszenia nie musi byc skomplikowany, wystarcza 2 przekazniki, ktorych styki wykonawcze (wlaczony przy braku pradu) polaczy sie szeregowo do lamp dziennych a kazdy ze stykow cewki (sterujace) polaczy sie do zasilania lamp mijania i drogowych, by uruchamialy przekaznik i rozlaczaly zasilanie lamp dziennych po wlaczeniu
swiatla sa jakby osobnym układem. Przy przełaczeniu wylacznikaw stan pozycyjne lub mijania jest nieaktywny. W ustawie o ruchu drogowym pisze iz maja swiecic swiatła z przodu i swiatla pozycyjne z tyłu. nie ma potrzeby podswietlania tablicy rejestracyjnej. Podalem GG mozna pisac w razie szybkich pytan od godz 10-18. W okolicach Rudy Ślaskiej lub Mikolowa moge podjechac i pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości