Sonda lambda - chodzi o numer
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Sonda lambda - chodzi o numer
Witam, kupiłem ostatnio sonde lambda uniwersalną Bosch na allegro.
Podałem marke auta pojemność i kod silnika i nr. sondy jaką mam w aucie.
gość zapewnił że dobieże mi taką pod dany silnik i otrzymałem o takim numerze:
0 258 006 720
I chciałem spytać czy ona będzie dobra do mojego silnika 2.0 2E
Podałem marke auta pojemność i kod silnika i nr. sondy jaką mam w aucie.
gość zapewnił że dobieże mi taką pod dany silnik i otrzymałem o takim numerze:
0 258 006 720
I chciałem spytać czy ona będzie dobra do mojego silnika 2.0 2E
Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
Do twojego silnika pasuje 021 906 265 A nr VAG i 0 258 003 269, 0 258 003 271 Boscha pod silnik i 0 258 986 503 uniwersalna Boscha pod twoj silnik. zobacz sam w katalogu boscha http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/ . Tego numeru co ty podałeś nie mogę nigdzie znaleść.
pozdr. Czara
pozdr. Czara
Bedzie dzialac. Tez ostatno kupilem dokladnie ta sama sonde z allegro (motoplakor) i dziala bardzo dobrze. Ogolnie zasada jest jedna: musi to byc 1V sonda. Jesli miales u siebie 3 przewody w sondzie to nic nie szkodzi. Ta nowa zapewne ma 4 to ten jeden laczysz do masy auta i do masy w wtyczce co do sondy idzie (w niektorych autach mase sondy nalezy do masy auta tez podpiac bo czasami dziwne rzeczy sie dzieja, traci jak by sygnal i zubaza paliwo do zera). BTW u mnie w G60 dziala bez zarzutow.
PS. udalo mi sie znalezc ze jest to sonda do yarisa 1.0
PS. udalo mi sie znalezc ze jest to sonda do yarisa 1.0
Podłączyłem tą sonde i dalej zamula jak zamulał, przeważnie jak stane na chwile na światłach i jak chce ruszać to traci ciąg tak jakby zwalniał, może potrzebna jest adaptacja sondy przez VAG. W poniedziałek pojade na komputer i sprawdze czy sonda jest sprawna czy nie, jak sprawna to została jeszcze przepływka.
Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ponieważ mam ten sam silnik co Ty i jeździłem spory kawał z urwanym kablem od sondy, to twierdzę że w tym silniku takich objawów padnięta sonda nie daje. Szukaj innej przyczyny, a szczegolnie zwróć uwagę na przepływomierz, ciśnienie paliwa (jedź gdzieś gdzie mają odpowiedni manometr żeby je zmierzyć) - w razie niskiego ciśnienia może być padnięty regulator, zatkany filtr paliwa, nawet pompa.Krokulec pisze:Podłączyłem tą sonde i dalej zamula jak zamulał
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
M
Niesprawna sonda? powinno być wieksze zużycie palia, gorsze przejście. Głupio mi ale jak napisałem zrobiłem we wkacje 1500 km z tego połowa na benie z urwanym kablem od sondy i jakoś nic nie zauważyłem. Nie wiem, może to jeszcze stary dobry głupi wtrysk
wyjąć go, zobaczyć czy klapka lekko chodzi bez ocierania, zmierzyć opór pomiędzy stykami 3 i 4 opór ma być od 500-1000omów, potem między stykami 2 i 3, opór ma być zmienny liniowo w miarę uchylania klapki. Przy okazji zmierz czujnik temperatury powietrza pomiędzy stykami 1 i 4 (0 stopni-5,5 koma, 20 stopni 2,5 koma, 80 stopni 350 omów - wartości te same co dla czujnika temperatury płynu chłodzącego)Krokulec pisze:a jak w najprostrzy sposób sprawdzić przepływomierz?,
Niesprawna sonda? powinno być wieksze zużycie palia, gorsze przejście. Głupio mi ale jak napisałem zrobiłem we wkacje 1500 km z tego połowa na benie z urwanym kablem od sondy i jakoś nic nie zauważyłem. Nie wiem, może to jeszcze stary dobry głupi wtrysk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Wymieniłem sonde na tą uniwersalną jakiś czas temu, reset komputera po 24 godzinach nic nie dał więc pojechałem na VAGa i skasowałem błąd sondy.
Przez jakiś tydzień wszystko było OK, nawet nie zamulił łanie ruszał ze świateł i idealnie przyspieszał aż do wczoraj kiedy wszystko się zaczeło od nowa, znowu zaczął zamulać i mieć kłopoty z przyspieszaniem szczególnie gdy ruszam z pod świateł, myśle że komp znowu pokazał błąd sondy.
Nie daje mi spokoju jeszcze jedno, bowiem zobaczyłem na kostce od sondy tej od strony instalacji, jeden z kabli ma dwa przecięcia na których widać w srodku kabelki lecz nie są one przecięte do końca więc prąd przepływa do sondy, czyżby one mogą być przyczyną będu sondy na kompie?
Pojechałem więc z powrotem na VAGa i okazało się że z silnikiem jest wszystko OK, żadnego błędu, powiedziano mi że winą za to może byc uszkodzona pompa paliwa która daje złe ciśnienie i dlatego może auto czasami zamulać.
Może wie ktoś jakie ciśnienie powinna mieć pompa w silniku 2.0 2E i jak sprawdzić pompe czy jest sprawna?
Przez jakiś tydzień wszystko było OK, nawet nie zamulił łanie ruszał ze świateł i idealnie przyspieszał aż do wczoraj kiedy wszystko się zaczeło od nowa, znowu zaczął zamulać i mieć kłopoty z przyspieszaniem szczególnie gdy ruszam z pod świateł, myśle że komp znowu pokazał błąd sondy.
Nie daje mi spokoju jeszcze jedno, bowiem zobaczyłem na kostce od sondy tej od strony instalacji, jeden z kabli ma dwa przecięcia na których widać w srodku kabelki lecz nie są one przecięte do końca więc prąd przepływa do sondy, czyżby one mogą być przyczyną będu sondy na kompie?
Pojechałem więc z powrotem na VAGa i okazało się że z silnikiem jest wszystko OK, żadnego błędu, powiedziano mi że winą za to może byc uszkodzona pompa paliwa która daje złe ciśnienie i dlatego może auto czasami zamulać.
Może wie ktoś jakie ciśnienie powinna mieć pompa w silniku 2.0 2E i jak sprawdzić pompe czy jest sprawna?
Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 458 gości