Jak poluzować pompe wtryskową w TDI golfa IV ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lut 15, 2007 22:41

mkris, spoko ja tez mam takie zdanie... tylko uysy dawno nie miał tylu wpisów w jednym temacie i dlatego się z nim droczę :)



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » czw lut 15, 2007 22:47

cowboy pisze:z tego co pamietam jak mi pisał na PW to OK czyli tdi timing w basic settings..
Dokladnie wlasnie tak sprawdzalem
TDIgraph pokazuje mi powyzej tej srodkowej lini- wartosc 63
Wartosc jest wprawdzie w torancji dopuszczalnej, ale chcialem ja wpierw wlasciwie ustalic by szukac innych takiego, a nie innego zachowania sie silnika.

Zmieniajac na chwile temat sprawdzalem dzis swieczki omomierzem- wszytskie maja wlasciwa opornosc ok. 0,8 Oma, czyli nieprzepalone. Ale moze z powodu, ze "przejechaly" juz 200 tys. km element grzejny moze byc na tyle zdeformowany, ze zle grzeje? I moze stad trudnosc w zapaleniu zimnego silnika (po kilku sekundach, jakby na 3 gary i pozniej troche kopci zanim sie nie rozgrzeje)??



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw lut 15, 2007 23:01

cowboy pisze:uysy dawno nie miał tylu wpisów w jednym temacie
zawsze staram się rzeczowo, żeby czasu nie tracić... Dziś dla odmiany wolny wieczór więc miałem nadzieję na konstruktywną dyskusję... ale PF w privie pogrążył moje nadzieje ;)

[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 10:04 pm ]
jarorlit pisze:TDIgraph pokazuje mi powyzej tej srodkowej lini- wartosc 63
Więc wykluczyłeś źle ustawiony kąt wtrysku.
Bąbelki w paliwie??
Czujnik temp?



mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » czw lut 15, 2007 23:08

uysy pisze:ale PF w privie pogrążył moje nadzieje
mysle ze to nie grozby :blush:
jarorlit pisze:Ale moze z powodu, ze "przejechaly" juz 200 tys. km
To jednak bym zmienil swieczki,200tys to sporo, a ile razy za ten czas byly palone to tez wazne.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw lut 15, 2007 23:28

mkris pisze:mysle ze to nie grozby :blush:
bez przesady :)
a co do świec to za ciepło by miały wpływ...



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw lut 15, 2007 23:34

Uysy popieram trzeba tepic herezje :P

niektorzy mysla ze odpala vaga i nie pobrudza sobie rak :P

kat wtrysku ustawia sie dokonujac odczytu w TDI Timing i ruszajac pompa i wcale nie w D lub TD ale wlasnie w TDI (np 1Z)

zastanawiam sie jak ktostu chcial ustawiac kat wtrysku tylko vagiem :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » pt lut 16, 2007 00:01

uysy pisze:Więc wykluczyłeś źle ustawiony kąt wtrysku.
Bąbelki w paliwie??
Czujnik temp?
Babelków w paliwie (czyt. w rurce go doprowadzającej) brak
Czujnik temperatury ok- zadnych bledow w VAG, tremperatura plynu chlodzoaczego prawidlowo narasta i osiaga 90 st. po 5-10 km jazdy.

Czyli nie ruszac tego kata i niedazyc do wartosci jaka sugeruje mi TDIGraph (51)??
uysy pisze:a co do świec to za ciepło by miały wpływ...
Problemy sie zaczely jak bylo -5, -10 stopni (pare dni temu) . Aktualnie jest troche lepiej, bo i temperatura wyzsza. Zapala szybciej, prawie nie trzesie, ale kopci dalej (chodz mniej)



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt lut 16, 2007 00:11

zmien stacje na poczatek
jak paliwo wyeliminujesz a reszta jest ok to moze wtryski sie koncza?


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » pt lut 16, 2007 00:16

stacja za kazdym razem inna, ale w wiekszosci to shell. Czasami Vpower, ale glownie diesel Extra.
W Vag-com jest taka fukcja do sprawdzenia wtryskow. Dopuszczalny odchyl wynosi +/-2.0 mg dawki paliwa korekcji na kazdy wtrysk.
U mnie pokazuje +/- 0.3, wiec chyba z nimi OK



mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » pt lut 16, 2007 00:22

rob555 pisze:jak paliwo wyeliminujesz a reszta jest ok to moze wtryski sie koncza?
Zas bez przesady,auto chyba ma przejechane 200tys.
Ja w moim bylym mk3 mialem ponad 300tys.a palil od szczalu.
Jesli zle pali jak jest zimny i nierowno chodzi to ja obstawiam inny powod.
Pojedynczo bym odkrecil swiece i patrzyl jak grzeja ale zapewniam Cie ze jesli one maja przejechane te 200tys. to juz dobrze nie beda grzaly a do tego w zalerznosci jeszcze jaka firma jest tych swiec.

jarorlit, sprobuj tak,rano zagrzej swiece conajmniej trzy razy,tzn.przekrec stacyjke zaczekaj az zgasnie swieczka nastepnie wylacz stacyjke i znowu zalacz,ponow tak jeszcze raz albo dwa i zobacz wtedy jak odpali ;)



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt lut 16, 2007 00:25

jarorlit pisze:Problemy sie zaczely jak bylo -5, -10 stopni (pare dni temu)
No chyba, że taka zima u was... (chciałbym taką) ;)
to juz świece można sprawdzać... ale nie omomierzem a organoleptycznie :)



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » pt lut 16, 2007 00:25

mkris pisze:sprobuj tak,rano zagrzej swiece conajmniej trzy razy,tzn.przekrec stacyjke zaczekaj az zgasnie swieczka nastepnie wylacz stacyjke i znowu zalacz,ponow tak jeszcze raz albo dwa i zobacz wtedy jak odpali
tak sprawdze



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt lut 16, 2007 00:30

jarorlit pisze: W Vag-com jest taka fukcja do sprawdzenia wtryskow.
No ciekawe ja jeszcze nie znalazlem ;)
Jest natomiast podana korekcja. Ale czy ona pokazuje stan wtryskow no nie do konca ... bardziej rozbierznosci pomiedzy nimi. A czasem wysokie wartosci nie sa wina wtryskow :chytry:
Zrob jeszcze jeden test. Na zimnym odkrec metalowa nakretke od przewodu do wtryska. niech ktos kreci a Ty patrz czy paliwo od razu leci. Bo moze pompa sie wysusza.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » pt lut 16, 2007 00:33

rob555, wydaje mi sie ze zaczynasz szukac przyczyn od konca,a nie od poczadku :bajer:

pompa,wtryski....nie strasz kolegi :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 116 gości