Olej w stożku! Chyba się kończy.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Olej w stożku! Chyba się kończy.

Post autor: matti_vw » wt lut 13, 2007 23:42

Mam chyba poważny problem ponieważ zauważyłem dzisiaj podczas demontażu filtra stożkowego, że w środku filtra jak i w rurze doprowadzającej powietrze do przepustnicy jest olej. Co to może oznaczać? Czy jest na to jakiś sposób, czy to raczej koniec silnika?
Aha moge jeszcze dodać że troche tego oleju bierze podczas jazdy :/, czy konieczny będzie remont czy wystarczy wymienic uszczelniacze, a może tylko coś z odmą nie tak? Prosze o pomoc.



Awatar użytkownika
martini44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:46
Lokalizacja: MysłoVWice

Post autor: martini44 » czw lut 15, 2007 16:20

chłopaki.....sprawdzcie najpierw czy nie "dmucha" przez bagnet jesli nie to czeka Was demontaż głowicy poniewaz kompresja dostaje sie do komory wałka rozrzadu przez prowadnice zaworów (poprostu wyrobione) specjalistyczne zakłady to robia, wymieniaja prowadnice zaworów, docierają gniazda zaworowe i zmieniaja uszczelniecze. Po sciagnieciu głowicy posprawdzajcie kazdy zawór jakie są luzy (zawór musi byc otwarty)....Powodzenia....napewno to pomoże .......z doświadczenia :bajer:


...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!

Awatar użytkownika
martini44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:46
Lokalizacja: MysłoVWice

Post autor: martini44 » czw lut 15, 2007 19:44

jak nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej (nie dmucha przez bagnet) to tłoków nie ruszaj !!!!!!!! jak panewki nie stukają to też zapomnij o nich !!!! VW źle akceptują wymianę samych pierścieni !!!!!!!! zróbcie samą głowice komplet łącznie z planowaniem powierzchni, a jesli chodzi o uszczelki to tak:
uszczelniacze zaworowe założą w warsztacie gdzie bedą wymieniali prowadnice
uszczelka pod głowice, uszczelka pod pokrywe wałka rozrzadu, uszczelki kolektorów, dobrze zmienić ziemeringi wałka rozrzadu, uszczelki króćców wodnych (oring i uszczelka papierowa) no a szpilki to podstawa bo potem przy dokrecaniu głowicy mogłaby któraś stara peknąć z przeciążenia...........zalecam nowy olej !!!! a jak macie jeszcze 180 zł to kupcie nowe samoregulatory......i jeszcze jedno nie kupujcie taniej uszczelki pod głowice bo potem mogą być kłopoty !!!!:bigok:


...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw lut 15, 2007 19:49

martini44 pisze:jeszcze jedno nie kupujcie taniej uszczelki pod głowice bo potem mogą być kłopoty
co masz na myśli?

Ja za uszczelkę pod głowicę i uszczelkę pokrywy zaworów wydałem ok. 60 zł - czyżby było to za tanio?

Jakoś narazie jeżdżę i nic się strasznego nie dzieje, a przejechałem już 6 tys. km


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
martini44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:46
Lokalizacja: MysłoVWice

Post autor: martini44 » czw lut 15, 2007 19:59

uszczelka pod głowice nie pamietam nazwy firmy w niebieskim opakowaniu zafoliowana koszt ok 60 zł, od tego samego producenta uszczelka pod pokrywę koszt około 10 zł, odradzam polskie produkty w kosztach które wachają sie ok 25-30zł !!!!


...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!

Awatar użytkownika
tomekzabrze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: tomekzabrze » czw lut 15, 2007 22:06

martini44 pisze:uszczelka pod głowice nie pamietam nazwy firmy w niebieskim opakowaniu zafoliowana koszt ok 60 zł, od tego samego producenta uszczelka pod pokrywę koszt około 10 zł, odradzam polskie produkty w kosztach które wachają sie ok 25-30zł !!!!
jak niebieskie opakowanie to pewnie victror rainz czy jak to sie tam pisze takei bialo niebieskie jak mas ztaka uszczelke do bardzo dobry wybor :) jedna z lepszych



Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: matti_vw » czw lut 15, 2007 23:08

Crunck pisze:I do autora:

Jak masz olej w stożku to masz nierówne obroty ?? (lekko falują) i czy silnik szarpie ??

Paliwo miesza się z olejem .... stąd pytam o obroty ...
Faktycznie lekko falują i jak jest zimny to czasami szarpnie podczas przyspieszania, a co do paliwa w oleju to nie jestem pewien ale chyba może tez być ponieważ jak wyciągne bagnet i powącham to czuć cos jakby paliwo. Nie wiem czy to ma związek ale czasami tak zafalują obroty tzn spadna ze zgaśnnie.



Awatar użytkownika
martini44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:46
Lokalizacja: MysłoVWice

Post autor: martini44 » czw lut 15, 2007 23:13

Crunck pisze:A co to jest samoregulator ??
to takie cudo które automatycznie reguluje szczeline otwierania sie zaworów.....mówiąc najprościej.....inni na to mówią "szklanki" fachowo to hydrauliczne popychacze zaworowe.... :bajer:


...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!

sieski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn cze 23, 2008 10:42
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: sieski » pn mar 08, 2010 20:11

ZE JESLI NIE DMUCHA PRZEZ BAGNET TO CZEKA WYMIANA WYMIANA GLOWICY TROSZKE TO NIELOGICZNE BO JAK DLA MNIE JESLI DMUCHA TO TRZEBA ZWALAC GLOWICE ITD... BO JAK MOZE DMUCHAC Z POD WALU POWIETRZE SKORO JEST W NIM PLYN JESLI ZACZYNA DMUCHAC TO 1 OBIAW AWARI ..... :chytry: CZYZ NIE TAK POWINNO BYC ....


ZUNT-PERWORMANCE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=249412

qbanczyk691
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
Lokalizacja: Grójec

Post autor: qbanczyk691 » pn mar 08, 2010 21:52

martini44 pisze:i jeszcze jedno nie kupujcie taniej uszczelki pod głowice bo potem mogą być kłopoty !!!!:
Odradzam uszczelki Ajusy. Dwie wydmuchnął mój kr (głowica oczywiście planowana a śruby nowe, sam składałem więc wykluczam czynnik ludzki) Założyłem elringa (cena ta sama +/- tylko z dostępnością u mnie było kiepsko) i 10 kkm spokój.



Awatar użytkownika
thesperado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 13:54
Lokalizacja: okolice Krosna
Kontakt:

Post autor: thesperado » pn mar 08, 2010 22:47

Olej na filtrze to raczej z odmy. A spożycie oleju przez silnik może być wywołane przez uszczelniacze na zaworach, czego objawem może być niebieski dymek z wydechu po odpaleniu po dłuższym przestoju. Inna droga zużycia oleju to kiepski stan pierścieni - to sprawdzisz mierząc ciśnienie sprężania na cylindrach.


[img]http://pawel.sniezek.w.interia.pl/podpis2.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 297 gości