Jak poluzować pompe wtryskową w TDI golfa IV ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak poluzować pompe wtryskową w TDI golfa IV ?
Czy ktos spotkal sie z problemem jak w temacie?
W mk3 do srub luzujacych pompe dochodzi sie przez otwór w kole zebatym tejze pompy.
W mk4 takiej mozliwosci nie ma.
Silnik to model ASV (110 KM)
Odkrecenie zebatki odpada bo chce tylko ustawic kat wtrysku.
Mam problem z poluzowaniem trzech srub (nr 26 na zalaczonym rysunku)
Bede wdzieczny za pomoc
W mk3 do srub luzujacych pompe dochodzi sie przez otwór w kole zebatym tejze pompy.
W mk4 takiej mozliwosci nie ma.
Silnik to model ASV (110 KM)
Odkrecenie zebatki odpada bo chce tylko ustawic kat wtrysku.
Mam problem z poluzowaniem trzech srub (nr 26 na zalaczonym rysunku)
Bede wdzieczny za pomoc
Chodzi o to, że w D i TD kat sprawdza się wkręcając czujnik zegarowy w pompe między przewody i ruszając pompą az zegar poda żądaną wartośc, po 95r w D i TD robi się kręcąc kołem od pompy, która ma możliwości regulacji. W TDI ustawia się pasek rozrzadu wg znaków, a kąt wtrysku sprawdza się na oprogramowaniu VAG, gdzie jeżeli się nie zgadzają wartości mimo prawidłowego założenia paska to koryguje się zmianą ustawień parametrów w tym programie.
Chodziło o to ze sprawdza się na vagu bez opragromowania nie dasz rady, a powiedz mi jak ustawisz kąt wtrysku w TDI na pompowtryskach???? W D i TD można pogrzebać ale w TDI bez doświadzenia nie ma co podchodzić.
[ Dodano: 15 Lut 2007 20:45 ]
W tłumaczeniu programu w wersji serwisowej dla najnowszego VAG dla obsługujących to oprogramowanie napisane jest :
Oprogramowanie to polega na zmianach dokonywanych w programie pracy silnika.
Program pracy silnika zapisany jest w postaci map bitowych w pamięci głównej urządzenia sterującego (ECU). Zmiany dokonane w bitmapach dotyczą takich parametrów jak:
-dawka paliwa
-kąt wtrysku ( wyprzedzenie, opóźnienie )
-ciśnienie turbodoładowania
-limiter obrotów
-ciśnienie paliwa w railu ( PD )
i itd
Modyfikację sterownika możemy także przeprowadzić za pomocą symulatora.Symulator to mikroprocesorowe urządzenie pozwalające na dokonywanie zmian w programie "in real time" czyli podczas pracy silnika. W tym celu, wstępnie zmodyfikowany program ładujemy do bufora i uruchamiamy silnik. Dokonywanie zmian "na żywym organiźmie" umożliwia bardzo precyzyjne dostrojenie programu indywidualnie do danego silnika gdzie wartosci fabryczne nie daja rezultatu. Istnieje także możliwość eliminacji niepożądanych zjawisk które towarzyszą w czasie dostrajania wartości fabrycznych dla danego silnika- jak szarpanie, dymienie itp.
[ Dodano: 15 Lut 2007 20:45 ]
W tłumaczeniu programu w wersji serwisowej dla najnowszego VAG dla obsługujących to oprogramowanie napisane jest :
Oprogramowanie to polega na zmianach dokonywanych w programie pracy silnika.
Program pracy silnika zapisany jest w postaci map bitowych w pamięci głównej urządzenia sterującego (ECU). Zmiany dokonane w bitmapach dotyczą takich parametrów jak:
-dawka paliwa
-kąt wtrysku ( wyprzedzenie, opóźnienie )
-ciśnienie turbodoładowania
-limiter obrotów
-ciśnienie paliwa w railu ( PD )
i itd
Modyfikację sterownika możemy także przeprowadzić za pomocą symulatora.Symulator to mikroprocesorowe urządzenie pozwalające na dokonywanie zmian w programie "in real time" czyli podczas pracy silnika. W tym celu, wstępnie zmodyfikowany program ładujemy do bufora i uruchamiamy silnik. Dokonywanie zmian "na żywym organiźmie" umożliwia bardzo precyzyjne dostrojenie programu indywidualnie do danego silnika gdzie wartosci fabryczne nie daja rezultatu. Istnieje także możliwość eliminacji niepożądanych zjawisk które towarzyszą w czasie dostrajania wartości fabrycznych dla danego silnika- jak szarpanie, dymienie itp.
Ostatnio zmieniony czw lut 15, 2007 21:50 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.
c'mon... Twoje wypowiedzi w tym wątku sugerują, że miałeś inne zdanie w tym temaciePinkFloyd pisze:Chodziło o to ze sprawdza się na vagu
A tu już VAG całkowicie zbędnyPinkFloyd pisze:a powiedz mi jak ustawisz kąt wtrysku w TDI na pompowtryskach?
Nie czepiam się Ciebie ale widać, że masz jakiś staż na forum i widać też, że jakieś doświadczenie z dieslami - czuj się tym zobowiązany i postaraj się więc nie wprowadzać ludków w błąd
Dzieki za szybkie odpowiedzi )
Kat sprawdzalem na VAGu i wyszlo mi troche powyzej zalecanej wartosci 51, dokladnie podaje mi 63.
Samochod mial wymieniany przez poprzedniego wlasciciela rozrzad i mam watpliwosci, czy dobrze mechanicy ustawili ten kat (ciezko zapala jak jest zimny i przez pewien czas kopci)3
O jakim kole mowicie ze sie przekreca by ustawic ten kat?
Zebatym po odkreceniu srub nr 1?
Ale wtedy nie moge zmierzyc go dynamicznie na pracujacym silniku tylko musze tym przyrzadem, czy tak?
Kat sprawdzalem na VAGu i wyszlo mi troche powyzej zalecanej wartosci 51, dokladnie podaje mi 63.
Samochod mial wymieniany przez poprzedniego wlasciciela rozrzad i mam watpliwosci, czy dobrze mechanicy ustawili ten kat (ciezko zapala jak jest zimny i przez pewien czas kopci)3
O jakim kole mowicie ze sie przekreca by ustawic ten kat?
Zebatym po odkreceniu srub nr 1?
Ale wtedy nie moge zmierzyc go dynamicznie na pracujacym silniku tylko musze tym przyrzadem, czy tak?
Jeez... teraz to się pogrążasz...PinkFloyd pisze:Oprogramowanie to polega na zmianach dokonywanych w programie pracy silnika.
Nie wiem skąd to wycięte ale pasuje tu jak kwiatek do kożucha...
Ciśnienie paliwa w CZYM????????PinkFloyd pisze:-ciśnienie paliwa w railu ( PD )
[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 8:57 pm ]
Marek Staszewski jeszcze "wersją serwisową VAG'a" nie jest a jego specyficzną składnię rozpoznaję natychmiastPinkFloyd pisze:Modyfikację sterownika możemy także przeprowadzić za pomocą symulatora
Nie ruszać, jest OK... Napisz tylko jak sprawdzałeś.jarorlit pisze:Kat sprawdzalem na VAGu i wyszlo mi troche powyzej zalecanej wartosci 51, dokladnie podaje mi 63
Witam,ja jestem tego samego zdania co @uysy,kolega @PinkFloyd do konca nie ma racji z tym katem wtrysku.cowboy pisze:uysy, a Ty co tak sie czepiasz dzisiaj hę
założymy podczas wymiany rozrzadu ustawie wszystko na wznak sprawdzam vagiem kat i tu niespodzianka inna wartosc, przestawiony...to troche bez sesu acz kolwiek niebezpiecznie jest rozebrac rozrzad i przestawic znaki!! W tym wypadku przestawia sie mechanicznie pompe wtryskowa - pompe mozna przestawic w jedna czy druga strone o minimalnie.
Kolega @jarorlit ma taki klopot ze ma inne kolo zebate na pompie (chodzi mi o to ze bez otworow) aby popuscic sruby z pompy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości