Paliwo w oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zobacz czy nie cieknie zawor na listwie czesto tak bywa ze paliwo idzie tym wezykiem do kolektora a z tamtad dalej do cylindrow i miski
jaK WALNIĘTY KOMPUTER to zobacz czy wtryski cały czas nie leją paliwa
no i kto wie czy nie pęknieta głowica...
jaK WALNIĘTY KOMPUTER to zobacz czy wtryski cały czas nie leją paliwa
no i kto wie czy nie pęknieta głowica...
było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
rada dobra i przyczyna prawdopodobna. Jeździsz tak jak na ssaniu. Nie wiem czy w 1.3 jest tak samo, ale zazwyczaj jest to czujnik niebieski.bodzio_j pisze:gulba pisze:wymień czujnik temperatury wody,ten przy termostacie, koszt niewielki ale raczej on będzie winny niedalej jak tydzień temu robiłem golf z takimi samymi objawami, poprostu daje on do kompa info że jest bardzo niska temp. i leje paliwska jak oszalały.
Witam i podpinam sie pod "wątek" z tym ssaniem a konkretnie o ten czujnik temp.
Załóżmy że czujnik jest dobry i na zimnym silniku włacza się ssanie i obroty są ~1000 obr/min a po rozgrzaniu obroty spadają do ~800 obr/min Czyli czujnik podał do kompa że jest juz ciepły i obroty spadają, a więc gdy czujnik jest walnięty i podaje cały czas info o "zimnym silniku" więc obroty na ciepłym też powinny wynosić ~1000 obr/min i jeżdze wtedy cały czas na ssaniu. Dobrze myśle ? dało by się tak poznac ze czujnik jest walnięty ? Chyba ze to działa na całkiej innej zasadzie
obroty nie muszą być wysokie...bo dawka nie musi być aż tak duża - zależna jest także od tego jak przekłamuje niebieski czujnik...
mozna go sprawdzic mierząc jego rezystancje w zalezności od temparatury płynu chłodzącego:
temperatura w *C / rezystancja w [ kohm]
0 ............... 5 - 7,5
+20 ........... 2 - 3
+40 ........... 1 - 1,5
+60 ............... 0,5 - 0,7
+80 ............. 0,28 - 0,38
+100 .............. 0,18 - 0,22
komp poznaje/włącza ssanie także po innych wskazaniach - (nie tylko z tego jednego czujnika) , a wystarczy że nałoży się kilka wskazań + kiepski choćby jeden przewód WN lub jedna przerywająca czasem świeca.....i mamy paliwko w oleju
[ Dodano: 15 Lut 2007 21:08 ]
mozna go sprawdzic mierząc jego rezystancje w zalezności od temparatury płynu chłodzącego:
temperatura w *C / rezystancja w [ kohm]
0 ............... 5 - 7,5
+20 ........... 2 - 3
+40 ........... 1 - 1,5
+60 ............... 0,5 - 0,7
+80 ............. 0,28 - 0,38
+100 .............. 0,18 - 0,22
komp poznaje/włącza ssanie także po innych wskazaniach - (nie tylko z tego jednego czujnika) , a wystarczy że nałoży się kilka wskazań + kiepski choćby jeden przewód WN lub jedna przerywająca czasem świeca.....i mamy paliwko w oleju
[ Dodano: 15 Lut 2007 21:08 ]
ale co znaczy trzymają...bo gdzieś czytałem że po 10 min. ma byś 2,o bar...a regulator chyba jest zaprojektowany na 3-3,5 bar. Sprawdź to bo nie jestem pewien w jakim silniku są jakie wartośc. W każdynm razie mój regulator nie trzymał paliwa - i cieniki czrnym przewodem przedostawało się ono do kolektora...a z tamtąd wiadomo gdzie...Heyah pisze:Hmm wtryski już sprawdzalem i po zalaniu listwy pompa paliwa przestaje pracować a wtryskiwacze trzymają palio bez zarzutu nic nie przepuszcza...zostaje tylko kwestia rozpylania...praktycznie to leci mgiełka z dyszy ale nie wiem czy jest to wystarczające czy nie :/
...
było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
mmarek, nie zauważyłem u siebie większej różnicy między obrotami na ciepłym a na zimnym silniku, utrzymują się na poziomie ok ~900obr/min, (nieco wyższe niż u innych,ale to być może dlatego,że skrzynia jest aut). Najlepiej czujnik zmierzyć miernikiem, można też spróbować zdjąć wtyczkę na ciepłym silniku - obroty wzrosną i to dość znacznie (jeśli czujnik jest sprawny)
...
Witam ponownie:)
Na początku napisalem:
Na efekt nie trzebabyło długo czekać autko od razu zaczęło pracować zupełnie innaczej i wydaje się nawet że paliwo do oleju już się nie dostaje...dlaczego ???? NIE MAM RÓŻOWEGO POJĘCIA
Być może istnieje jakaś część o której nie wiem...możliwe że jest uszkodzona i źle reaguje na wysoką temperaturę silnika...oszukując tym samym sterownik...jeśli ktoś wie co to za "bydle" mnie przśladuje prosze o jakieś info:)
Z góry dzięki.
Na początku napisalem:
"...od momentu wymiany termostatu w samochodzie do oleju zaczyna dostawać się benzyna (jest wyczuwalna i podnosi sie poziom oleju), silnik pracuje dziwnie nierowno (spadają mu obroty gdy sie zagrzeje)..."
Po niedługim zastanowieniu postanowiłem wymontować to dziwne stworzenie odpowiedzialne za dogrzanie silnika i atmosfery wewnątrz pojazdu:)"Przed wymianą tego elementu wszystko było OK jeździłem autkiem 2 lata a od wymiany termostatu już pół roku są komplikacje.... No nie było wtedy najlepiej bo maszyna nie dogrzewała sie i w zimie był beret ale nie było problemu z silnikiem ..."
Na efekt nie trzebabyło długo czekać autko od razu zaczęło pracować zupełnie innaczej i wydaje się nawet że paliwo do oleju już się nie dostaje...dlaczego ???? NIE MAM RÓŻOWEGO POJĘCIA
Być może istnieje jakaś część o której nie wiem...możliwe że jest uszkodzona i źle reaguje na wysoką temperaturę silnika...oszukując tym samym sterownik...jeśli ktoś wie co to za "bydle" mnie przśladuje prosze o jakieś info:)
Z góry dzięki.
Pozdrawiam Tomek :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
proponuję sprawdź jeszcze regulator ciśnienia we wtrysku. Takie okrągłe przy listwie z dochodzącym wężykiem podciśnieniowym. Jeżeli to wygląda to tak jak u mnie, a podejrzewam ze podobnie, to ściąg od niego wężyk, zobacz jak się zmienią obroty i czy w wężyku niema benzyny. Jeśli jest to znaczy dziurawy i puszcza paliwo, które dostaje się wężykiem do wtrysku i go zalewa nadmiarem paliwaHeyah pisze:Być może istnieje jakaś część o której nie wiem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Problem rozwiązany :))
Witam Ponownie:)
Sprawa się Wyjaśniła
Okazało się że jeden wtryskiwacz był pęknięty i przy wysokiej temperaturze rozszerzało się pęknięcie...wtedy lał paliwo jak szalony...bez przerwy...
Udało mi się dorwać kompletną listwe do tego modelu z jednego rozbitka i JEST JUŻ OK.
Po 2 miesiącach intensywnej jazdy stan oleju jest wręcz idealny i już nie czuć paliwa.
Kiedyś po 2 tygodniach jazdy z 3 litrów oleju robiło się 6,5 litra...
Zalewało świece, filtr powietrza itp.... wywalało olej wszelkimi otworami....
ALE...
To było dawno i nieprawda ))
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam.
Sprawa się Wyjaśniła
Okazało się że jeden wtryskiwacz był pęknięty i przy wysokiej temperaturze rozszerzało się pęknięcie...wtedy lał paliwo jak szalony...bez przerwy...
Udało mi się dorwać kompletną listwe do tego modelu z jednego rozbitka i JEST JUŻ OK.
Po 2 miesiącach intensywnej jazdy stan oleju jest wręcz idealny i już nie czuć paliwa.
Kiedyś po 2 tygodniach jazdy z 3 litrów oleju robiło się 6,5 litra...
Zalewało świece, filtr powietrza itp.... wywalało olej wszelkimi otworami....
ALE...
To było dawno i nieprawda ))
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam Tomek :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 193 gości