VAG błąd 527-czujnik temp.w przewodzie dolotowym-G72

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mpiasecz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lis 09, 2006 15:56
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

VAG błąd 527-czujnik temp.w przewodzie dolotowym-G72

Post autor: mpiasecz » śr lut 14, 2007 12:26

Witam,

Jestem posiadaczem MK III z silnikiem 1,9 TDI AHU od 0,5 roku. Ostatnio podpiąłem się w końcu do VAG'a i okazało się że mam błąd nr 527 z opisem: "Czujnik temp.w przewodzie dolotowym-G72 przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY" Poczytałem trochę na forum i postanowiłem go wymienić. Kupiłem nowy czujnik jednak po wykasowaniu błędów i ponownym odczycie na VAG'u znowu się pojawia. Odpiąłem więc przewód doprowadzający i miernikiem sprawdziłem napięcie. Pokazuje 5V więc raczej zwarcia nie ma (chyba :crazy: ). Na czujniku napisana jest wartość 12V. Przyznam szczerze że nie za bardzo wiem co teraz robić. Wymieniać przewody? Podobno z uszkodzonym czujnikiem auto łapie muła więc chciałbym się pozybyć tego błędu. Czujnik kupiłem nowy w salonie VW więc raczej jest sprawny.

dzięki za pomoc
M.

P.S. Właśnie sprawdziłem omomierzem i czujnik reaguje na zmianę temperatury. Czy możecie sprawdzić jakie macie napięcie podawane na czujnik G72 u siebie? Dzięki.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » śr lut 14, 2007 23:57

wykasuj błędy i pojeździj trochę ... tylko pamiętaj że każde odpięcie czujnika na włączonym silnku (lub samym zapłonie) będzie generowalo błąd czujnika ...



mpiasecz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lis 09, 2006 15:56
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: mpiasecz » czw lut 15, 2007 10:25

leo... pisze:wykasuj błędy i pojeździj trochę ... tylko pamiętaj że każde odpięcie czujnika na włączonym silnku (lub samym zapłonie) będzie generowalo błąd czujnika ...
No właśnie tak robiłem kilkakrotnie. Niestety za każdym razem po wykasowaniu błędów i przejechaniu się błąd cały czas sie pojawia. Zastanawia mnie to napięcie, skoro na czujniku napisane jest 12V a podawane jest 5. Czy to jest ok? bo w sumie reszta jest dobrze.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » czw lut 15, 2007 16:51

mpiasecz pisze:No właśnie tak robiłem kilkakrotnie. Niestety za każdym razem po wykasowaniu błędów i przejechaniu się błąd cały czas sie pojawia. Zastanawia mnie to napięcie, skoro na czujniku napisane jest 12V a podawane jest 5. Czy to jest ok? bo w sumie reszta jest dobrze.
ten czujnik temp występuje w wiekszości aut (benzyny też) - nr oryginału 028906081

jesli masz taki - szukaj po wiazce kabli - gdzieś masz nadłamany kabel i lapie zwarcie do masy ...



mpiasecz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lis 09, 2006 15:56
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: mpiasecz » pt lut 16, 2007 11:12

leo... pisze:ten czujnik temp występuje w wiekszości aut (benzyny też) - nr oryginału 028906081
Dokładnie taki jest u mnie.
leo... pisze:jesli masz taki - szukaj po wiazce kabli - gdzieś masz nadłamany kabel i lapie zwarcie do masy ...
To znaczy że to napięcie jest za niskie i powinno być 12V?



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » sob lut 17, 2007 03:39

zrób jeszcze taki test ...

VAG 01->08->007

jeśli w pozycji 3ciej nie będą pokazane realistyczne wartości lub będziesz miał 136,8 'C sprawdzaj kable - ciągłość kabli/ewentualne zwarcie do masy...

sam czujnik podlączony pod miernik (multimetr)- styki 1 ,2 przy 80'C temp. silnika powinien wskazywać od 275 do 375 ohmów



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

VAG błąd 527-czujnik temp.w przewodzie dolotowym-G72

Post autor: kkarols16 » wt mar 06, 2012 12:01

Witam,
wiem że temat stary ale mam identyczny problem w audi b4 1.9TDI 1Z, puszczałem drugie kable z ECU do czujnika dolotu i wraz jest tak samo, w jednym pinie dokładnie jest to pin 13 w ecu jest przejście do masy tak powinno byc? Czujnik ma właściwe wartości sprawdzałem miernikiem.
Druga sprawa u mnie na czujniku też piszę 12V natomiast na kablach jest 5V tak ma być? bo z tego co widzę w temacie nikt nie odpisał koledze który założył temat.
Dzieki za odp
pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 151 gości