Automatycznie właczane światła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Automatycznie właczane światła

Post autor: marcin999 » śr lut 14, 2007 18:37

Witam

chce założyć w moim mk3 automycznie wlaczane swiatła proszę o jakis schemat z opisem kabli które wychodza od wyłacznika bo tam mam zamiar sie wpiac. Chodzi mi o kabel od swiatel mijania i podswietlenia zegarów.

Może ktos juz robił coś takiego??? chciałbym zorbić żeby zapalały sie dopiero po odpaleniu silnika...
podobno da sie podłączyć pod kontrolkę cisnienia oleju??? albo dopiero przy ładoaniu 14v


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr lut 14, 2007 19:11

Jest napewno gdzieś coś takiego, i napewno można zrobić, ale po co ci to, nie chce ci się samemu właczyć świateł?

Nygustwo zrozumiem, ale nie aż do takiego stopnia.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr lut 14, 2007 19:24

ja rozumiem wszystko :!:
ale to już jest lenistwo :!:
chłopie rąk nie masz czy co :?:
jaja na całego :rotfl:
bez urazy ale śmiać mi sie chce :rotfl:



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr lut 14, 2007 20:15

Szosownik pisze:bez urazy ale śmiać mi sie chce
heh to sie smiecie a ja o swiatłach zapomne :p

prosiłem o porady jak to zrobić a nie antyrady...

po co mam właćzać i wylaczac swiatła jak samochod moze to za mnie zrobic

czy ktos siedzi w tym temacie?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » śr lut 14, 2007 20:28

marcin999, Na allegro można znaleść takie włączniki automatyczne, http://allegro.pl/search.php?string=w%C ... =0&order=p


Sprzedam; [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178273][b]zestaw, mono-wtrysk, na przerobienie z gaźnika[/b][/url]

greg

Post autor: greg » śr lut 14, 2007 21:54

marcin999, robisz tak za poradą PaYaca (porada bez jego zgody - przyznaję sie)
elem porady jest ułatwienie zadania roztargnionym
i utrudnienie pracy niebieskim misiom :).

Potrzebne materiały:

* przekaźnik z bezpiecznikiem (do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym)
* podstawka pod przekaźnik ze złączkami
* 4 diody zaporowe
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w żółtej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w białej izolacji
* 1,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w szarej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w czarnej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w niebieskiej izolacji
* kombinerki i nożyce do kabli
* lutownica
* izolacja

Przed całą zabawą należy przygotować z półtora-metrowego szarego przewodu 3 krótkie przewody z wlutowaną w szereg diodą zaporową (należy pamiętać w którym kierunku dioda przewodzi).
Odłączamy akumulator. Zdejmujemy osłonę przekaźników razem z kieszenią serwisową. Odczepiamy płytkę z przekaźnikami oraz wyciągamy przełącznik świateł (nie odłączając kostki) Tak wygląda przygotowane pole do popisu :)
Znajdujemy przewody od przełącznika świateł:
* BIAŁO-CZARNY (załącza światła mijania)
* ŻÓŁTO-CZARNY ((+) po stacyjce)
* SZARY (podświetlenie)
* CZERWONO-SZARY (światła pozycyjne lewe)
* CZARNO-SZARY (światła pozycyjne prawe - lub odwrotnie :)
Oraz od ładowania alternatora:
* NIEBIESKI

Przystępujemy do działania:

* Żółto-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy tak, żeby odsłonić plecionkę na odcinku ok. 5mm i dolutowujemy do niego żółty przewód. Zakończamy złączką i wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 87 przekaźnika.
* Biało-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy jak wyżej, dolutowujemy do niego biały przewód. Wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 30 przekaźnika.
* Wcześniej przygotowane szare przewody zakończamy jedną złączką (wszystkie 3) tak, aby diody przewodziły w kierunku od przekaźnika i lutujemy do przygotowanych wg. powyższej procedury przewodów (instalacja samochodu): szarego, czerwono-szarego i czarno-szarego. Taką wiązkę wpinamy w miejsce gdzie wchodzi drugi terminal 87 przekaźnika. Połowa roboty za nami...
* Czarny przewód podłączamy do masy i wpinamy w miejsce gdzie wchodzi terminal 85 przekaźnika.
* Niebieski przewód (instalacja samochodu) znajdujemy w wiązce od liczników bądź w wiązce wychodzącej z komory silnika i przecinamy go. W miejsce przecięcia lutujemy ostatnią diodę (tak aby przewodziła w kierunku do zestawu wskaźników). Następnie wg. procedury odizolowywania lutujemy do tego przewodu przygotowany wcześniej także niebieski przewód tak żeby miejsce łączenia znalazło się między diodą a komorą silnika. Drugi koniec naszego przewodu wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 86 przekaźnika.
* Sprawdzany czy wszystkie połączenia są zaizolowane i przystępujemy do mocowania podstawy przekaźnika do płytki z przekaźnikami (uwaga: nie wszystkie podstawki pasują do VW).
* Zaczepiamy płytkę z przekaźnikami, wkładamy w naszą podstawkę przekaźnik i podłączamy akumulator.

Po tak przeprowadzonym tuningu światła mijania będą nam się zapalały samoczynnie w momencie kiedy alternator zacznie ładować i wyłączały się po wyłaczeniu zapłonu.

A jak nam się automat znudzi to możemy wyjąć przekaźnik i wszystko będzie po staremu :)

[ Dodano: Sro Lut 14, 2007 8:56 pm ]
robiłem to zgodnie z poradą w mk2 i zadziałało - wieć czemu nie? A co do tych co się naśmiewają - słuchajcie - podejrzewam ze wzorem innych państw pewnie będziemy mieli włączone światłą przez cały rok - to wtedy na holerę włączać ręką jak samo się uruchomi wraz z silniem - zaleta - dział tylko jak jest ładowanie



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » śr lut 14, 2007 22:19

greg pisze:A co do tych co się naśmiewają - słuchajcie - podejrzewam ze wzorem innych państw pewnie będziemy mieli włączone światłą przez cały rok
Dokładnie. Mało razy zdarzyło się Wam zapomnieć zapalić światła? Bo mi niestety to się przytrafia.



greg

Post autor: greg » śr lut 14, 2007 22:26

marcin999, jeszcze jedno bo mi się przypomniało - przy monatażu w mk3 musisz sobie ściagnąć chemacik instalacji mk3 i tam przy włączniku świateł ustalić kolorystykę kabelków co by się podpiąć, bo ta instrukcj ato kolorystyka wmk2



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » czw lut 15, 2007 00:46

kiss pisze:Bo mi niestety to się przytrafia.
mi też
wyłaczyć nie zapominam bo mam brzęczyk ale z właczeniem mam czasem problemy
chodź cały roczek jeżdżę na światłach nawet w lato do sklepu moim byłym maluszkiem :wink:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw lut 15, 2007 00:54

greg,
dzieki wielkie wlasnie o to mi chodzilo punkcik dla Ciebie


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

greg

Post autor: greg » czw lut 15, 2007 00:55

a za co punkcik - jak porada nie moja



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw lut 15, 2007 08:44

greg pisze:a za co punkcik - jak porada nie moja
heh a co nie chcesz?? nie wiem czy da sie cofnać, ale szukałem szukajka i mi nic nie wyskoczyło wiec sie nalezy :D

[ Dodano: 16 Lut 2007 12:38 ]
greg pisze:CZERWONO-SZARY (światła pozycyjne lewe)
* CZARNO-SZARY (światła pozycyjne prawe - lub odwrotnie
a ze tak zapytam to swiatla pozycyjne tez sie maja palic z mijania?

[ Dodano: 16 Lut 2007 13:41 ]
kurde ale u mnie nie ma niebieskiego przewodu we wiazce do liczników:/ moze wiecie jaki to ma byc?

[ Dodano: 16 Lut 2007 18:25 ]
oj chyba sie pospieszyłem
ta porada wcale nie jest dobra po zmontowaniu tego zniknał mi plus ze stacyjki i chyba popsulem alternator bo zaczal silnik stukac...


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt lut 16, 2007 20:35

chłopaki bez obrazy, ale może lepiej kupić LECYTYNĘ na pamięć...


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » pt lut 16, 2007 20:42

Koledzy a dlaczego nie skorzystać z któregoś włącznika z allegro, link podałem wyżej.
Cena nie jest wysoka z montażem wygodniej bo wszystkie przewody są wyprowadzone.


Sprzedam; [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178273][b]zestaw, mono-wtrysk, na przerobienie z gaźnika[/b][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 118 gości