gasnie po rozgrzaniu silnika i przejechaniu ok.1km

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kowal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 13, 2007 22:38
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

gasnie po rozgrzaniu silnika i przejechaniu ok.1km

Post autor: kowal » wt lut 13, 2007 22:50

Mam golfa 3 91r silnik 1.4 na jednopunktowym wtrysku i mam wielki problem gaśnie mi po rozgrzaniu silnika lub po przejechaniu ok. 1km Wymieniałem już pompę paliwa kopułkę i dalej to samo pomocy juz nie wiem co robic


kowal

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » wt lut 13, 2007 22:54

Najprawdopodobniej czujnik halla. Kiedy zgaśnie wykręć świece i sprawdź czy jest iskra. Jeśli nie to oznacza, że trzeba halla w aparacie zapłonowym podmienić. A czy od razu możesz go odpalić? Jeśli okaże się, że tak i jest iskra trzeba zajrzeć do silniczka krokowego ew. sprawdzić sonde (chociaż wątpie żeby po kilometrze jazdy sonda pracowała ale zależy jeszcze "o jakim" kilometrze myślisz) i pomirzyć czujnik temp wody.



kowal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 13, 2007 22:38
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kowal » wt lut 13, 2007 23:06

po zgaszeniu silnika i odczekaniu jak ostygnie jest wszystko ok iskra jest cały czas sprawdzałem! jak nagrzeje go do ok 70 stopni jest ok. ale dosłownie jak przejade kilometr zaczyna sie wszystko od nowa zaczyna przerywac az zgasnie i tak na okrągło przy aparacie jeszcze nie grzebałem

[ Dodano: 13 Lut 2007 22:13 ]
napisałem na forum ze iskre sprawdzalem ale czujnika halla jeszcze nie


kowal

Luczmar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw lut 22, 2007 14:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Luczmar » pt lut 23, 2007 10:46

Witam.

Jestem dość "świeżym" Golfistą ale mialem podobny numer w moim poprzednim autku, Roverku 214 Si. Po odpowiednim nagrzaniu się silnika - co "zajmowało" około 6-7 km, autko stawało i dopiero po pewnym schłodzeniu silnika dawało się "odpalić"i można było jechać dalej.
W moim przypadku walnięty okazał się "czujnik położenia wału korbowego". Z nazwą "czujnik Halla" do tej pory się nie spotkałem - pewnie to to samo :blush: - wybaczcie ignorantowi...

Pozdrawiam

No i chyba się trochę zbłaźniłem... dopiero teraz dotarło do mnie, że cz. halla jest "w aparacie zapłonowym"... "mój" czujnik znajdował się "gdzieś przy" skrzyni biegów... Ale może oba czujniki robią to samo... ;)



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt lut 23, 2007 11:09

Sprawdź jeszcze czy w baku nie wytwarza się podciśnienie.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » pt lut 23, 2007 12:50

Odpowiedz jest prosta termostat, ktory odpowiada za zla mieszanke paliwa z powietrzem i go zalewa, jesli odkrecisz swiece i beda czarne na 100 % termostat


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt lut 23, 2007 23:16

termostat? dziwne. Przecież to czujnik temp miedzy innymi odpowiada za dobór mieszanki paliwow powietrznej. Termostat ma tylko obowiązek dbać o odpowiednią temp pracy silnika.
Kowal to o czym piszesz są to dla mnie TYPOWE objawy uszkodzennia halla.



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » pt lut 23, 2007 23:57

tylko ze termostat jest sterowany za pomoca czujnika w nim, jezeli mechanizm jest w nim zepsuty lub sie zacial to silnik caly czas jest tak jakby na ssaniu, sprawa jak dla mnie jest prosta jezeli swiece beda czarne to termostat. Bo jezeli beda to co ma czujnik hala do zlej dawki paliwo powietrze, mialem taka sytuacje 2 dni temu nawet jest ten temat gdzies, tez wszyscy ze czujnik hala, pompa paliwa, a okzalo sie ze caly mechanizm w termostacie byl rozwalony


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz lut 25, 2007 01:54

Pierwsze słysze że termostat jest sterowany w 1.4 za pomocą czujnika temperatury, który daje dane do kompa. Tu termostat zyje własnym życiem i nie ma nic ze sterowanie elektronicznym wspólnego. Jeśli świece są czarne to wine pomosi czujnik temp, który daje dane do kompa lub sonda, którą bardzo łatwo sprawdzić. Jeśli termostat będzie cały czas otwarty to auto nie bedzie sie dogrzewało co będzie skutkowało tym, ze bedzie miałą inną mieszankę paliwowo powietrzną ale w żadnym wypadku nie ma prawa gasnąć. Po prostu będzie na tzw ssaniu i będzie więcej paliło. Jesli termostat będzie zamknięty to woda się zagotuje wywali płyn i tyle. Jednek nie moge się zgodzić, że dobór "ZŁEJ" mieszanki może zależeć od termostatu w 1.4 bo to już kwestia albo czujnika temp dającego dane do kompa albo sondy lambda. Czujnik zarówno przy niedogrzanym silniku i przy 100stopniach ma dobierać mieszanke tak aby auto pracowało. Termostat słuzy jednynie do utrzymywania optymalnej temperatury pracy ale nie wpływa tu na skład mieszanki. Poza tym gdyby był zły to albo by wode gotowało albo by miał dłuuuuuggooo przy tych warunkach 70 stopni. Do tego wszystkiego jeśli sprawdzisz ze swiece są czarne to sprawdź sonde.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 334 gości