[mkII] nierówna praca silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

xxx

[mkII] nierówna praca silnika

Post autor: xxx » pn mar 14, 2005 20:32

Mam pewien problem i uprzejmie proszę o pomoc.
Jeżdzę Mk2 1,8 66KW(pojedynczy wtrysk paliwa) bez gazu, rok prod. 1991.
Samochód po zagrzaniu silnika (zarówno na wolnych obrotach jak i po zdjęciu nogi z gazu jadąc na biegu) bardzo nie równo pracuje, wskażnik obrotomierza "biega" pomiędzy 800 a 1000 obrotów czemu towarzyszy bardzo nie równa praca silnika.
Jednocześnie chciałem poinformować że olej, filtr oleju, filtr paliwa, rozrząd (pasek i napinacz), uszczelka pod klawiaturą i świece zostały wymienione ok. 2 000 km temu, przewody wysokiego napięcia i czujnik temperatury sprawdzony (założyłem stary bo nie było różnicy) kilka dni temu.
W zakładzie diagnostyki (po podłączeniu do komputera?!) stwierdzono że nie został poprawnie zaprogramowany komputer wtrysków po podłączeniu akumulatora po ładowaniu jednak i ten wariant wyeliminowałem poprzez ponowne podłączenie i pozwolenie komputerowi się zaprogramować (czekałem z właczeniem zapłonu kilka godzin).
Uprzejmie proszę o pomoc ponieważ nie potrafię sobie z tym poradzić.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn mar 14, 2005 20:37

Źle zrobiłeś z tym resetem kompa!

Nie masz czekac z włączeniem zapłanu kulka godzin.
Odłączasz klemę i zapalasz silnik. Pozwalasz by pracował na wolnych obrotach aż włączy się wentylator !!!
To jest reset kompa !!!
(tylko nie wiem czy w RP to działa...???)
Niech się ktoś mądry wypowie !!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

dychsm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 19:04
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Post autor: dychsm » pn mar 14, 2005 20:52

Michael dobrze opisuje reset kompa i w RPku tez tak sie robi, z tym że problem moze wynikac z silniczka krokowego - zabrudzony lub uszkodzony, ewentualnie lapie "lewe" powietrze


Golf 3 1.8 syncro było
Golf 3 1,9TDI był
Volvo V50 2,0D obecnie

xxx

re: nierówna praca

Post autor: xxx » pn mar 14, 2005 21:12

dzieki wielkie za info sprubuje wymienić silniczek krokowy.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn mar 14, 2005 22:01

Zacznij od reseta porządnego lepiej !!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pn mar 14, 2005 22:32

przede wszystki sprawdz za pomaca kodow blyskowych co mu dolega, zanim cokolwiek wymieniac bedziesz chcial....


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

xxx

Post autor: xxx » śr mar 16, 2005 18:43

Już wiem nie restert niepoprawny , nie silnik krokowy tylko regulator przepustnicy:) Wszystkim wlk. thx na ra



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr mar 16, 2005 21:53

Co dokałdnie??? Wymieniłeś na nowy???
Ile kosztował??


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

xxx

dot. nierówna praca

Post autor: xxx » czw mar 24, 2005 19:49

wymieniłem regulator przepustnicy koszt 300 zł. (bosch) i all ok. pozdrawiam. :hmm:



xxx

Post autor: xxx » czw mar 24, 2005 19:51

...ale podono czyści sie całą przepustnice ?



kwiatekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kwiatekm » czw mar 24, 2005 22:29

Panowie czego tu nie rozumiem jak mozna:
"Odłączasz klemę i zapalasz silnik. Pozwalasz by pracował na wolnych obrotach aż włączy się wentylator !!!"
Przeciez aby zapalic to chyba klema musi byc podlaczona. Jak mozna dokładniejsza instrukcje to poproszę



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » czw mar 24, 2005 23:28

kwiatekm pisze:Panowie czego tu nie rozumiem jak mozna:
"Odłączasz klemę i zapalasz silnik. Pozwalasz by pracował na wolnych obrotach aż włączy się wentylator !!!"
Przeciez aby zapalic to chyba klema musi byc podlaczona. Jak mozna dokładniejsza instrukcje to poproszę
No to jest chyba logiczne !!!! Nie doszukuj się drobnostek w postach !!!!
Chodziło o ogólną zasadę!!!

A może chcesz tak: idziesz do domu po klucz do garazu, jesli smochód jest na dworze to otwierasz samochód i następnie.... :bigok:


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

kwiatekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kwiatekm » pt mar 25, 2005 14:12

Nie to ze sie czepiam ale nalezy zapalic silnik a pozniej odlaczyc kleme. Co to da bo nie bardzo rozumiem. Nie wiem czy takie cos jest wskazane bo w ukladzie bedzie wtedy wyzsze napiecie niz normalnie (14,4V). Kiedys slyszalem ze nie nalezy tak robic.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt mar 25, 2005 16:53

Weź przeczytaj powoli dokładnie 2 pierwsze posty z tego tematu!!!!!

1. Odłączasz kleme (-) na 30 minut.
2. Po 30 minutach podłączasz kleme (-)
3. Zapalasz silnik i nie dodajesz gazu.
4. Czekasz aż włączy się wentylator chłodnicy
5. Ruszasz w drogę albo wyłączasz silnik!

To jest reset kompa !!!!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 386 gości