Problem z wentylatorem chłodnicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

EmigrantGB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn lis 13, 2006 15:47
Lokalizacja: Rokitki DLE/Stafford UK

Problem z wentylatorem chłodnicy

Post autor: EmigrantGB » ndz lut 11, 2007 23:06

Od kilku dni mam problem z silnkiem tzn. za bardzo mi się grzeje wskazówka wychyla się daleko za diodę.Po nowym roku wymieniłem termostat bo silniki mi się z koleji nie nagrzewał. Po wymianie termostatu auto stało prawie trzy tygodne bo miałem awarie sprzęgła ostatnio zaczełem jeździć i teraz łapie mi za dużą temperature. Sprawdziłem wentylator na krótko i działa no to wymieniłem czujnik temperatury i dalej kicha bo wentylator się nie załancza.Poradźcie coś bo musze jeździć do pracy i nie mam czasu odstawić do elektryka żeby sprawdził. Swoją drogą to rzadko słyszałem u siebie wentylator ale to była wina walniętego termostatu.Pytanie do właścicieli JR-ów jak u was jest z wentylatorem chłodnicy często się załancza? I jak daleko wskazówka temperatury wychyla się za diodę?


mój golfik piękny styl prosto z Holandii przybyłem nim kilka chwil w tulipanach stal i trochę sobie zgnił hehe/stoi i tęskni za mną a ja niestety rozglądam się za innym autem ale sercem zawsze z MKII/ Passat 3BG nowy nabytek/MK2 nadal w stajni

Radzik763
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw sty 26, 2006 18:03
Lokalizacja: Łódz

Re: Problem z wentylatorem chłodnicy

Post autor: Radzik763 » ndz lut 11, 2007 23:45

EmigrantGB pisze:Od kilku dni mam problem z silnkiem tzn. za bardzo mi się grzeje wskazówka wychyla się daleko za diodę.Po nowym roku wymieniłem termostat bo silniki mi się z koleji nie nagrzewał. Po wymianie termostatu auto stało prawie trzy tygodne bo miałem awarie sprzęgła ostatnio zaczełem jeździć i teraz łapie mi za dużą temperature. Sprawdziłem wentylator na krótko i działa no to wymieniłem czujnik temperatury i dalej kicha bo wentylator się nie załancza.Poradźcie coś bo musze jeździć do pracy i nie mam czasu odstawić do elektryka żeby sprawdził. Swoją drogą to rzadko słyszałem u siebie wentylator ale to była wina walniętego termostatu.Pytanie do właścicieli JR-ów jak u was jest z wentylatorem chłodnicy często się załancza? I jak daleko wskazówka temperatury wychyla się za diodę?
Moim zdaniem to masz zapowietrzony układ, musisz odkrecic korek na zbiorniczku wyrównawczym. I nagrzac dobrze samochodzik . Patrz czy do zbiorniczka leci woda przewodem przelewowym(taki cienki wezyk podłaczony przy korku wlewowym)az do momentu rownego strumienia bez powietrza , a i jeszcze jedno w kabinie ogrzewanie nastaw na maxa. Jezeli to nir pomoze to sprawdz pompe wody .Ja miałem podobny przypadek wymieniłem termostat i nic ,juz myslałem ze to uszczelka pod głowic a okazało sie ze po długim postoju ponad 2 tygodnie układ mi sie zapowietrzy i pompa nie miałe siły wypchnac powietrza z układu, i klekocik mi sie bardzo szybko grzał na maxa.



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » pn lut 12, 2007 00:26

Ja mam ten sam silnik i wentylator bardzo rzadko sie załącza tzn tylko w lecie jak jest upał.Ostatnio chciałem sprawdzić czy termostat jest w porządku i po moieście musiałem zrobić ze 30 km żeby dolna rura od chłodnicy zrobiła się ciepła.Wskazówka wyszła poza diodę ale minimalnie i zaraz była na środku tzn. dokładnie na diodzie.O tej porze roku to wentylatora jeszcze nie słyszałem.zresztą wogóle jest chłodno więc wentylator mi się nie włącza a wskazówka zawsze wędruje na diodzie.



Krzysiek86

Post autor: Krzysiek86 » pn kwie 09, 2007 15:36

Ja mam VW Jette 1,6D i miałem problem z chłodzeniem. Ubywał mi płyn i wentylator wogóle sie nie właczał. Wadliwy był włącznik termiczny wentylatora (na dole w chłodnicy) oraz korek wlewowy płynu chłodniczego. Obecnie jest chyba wszostko ok. Tzn wentylator włączył sie dopiero jak samochód mocno przeciągnąłem po trasie i czesto zmieniałem biegi i zaczałem jeździc z duża predkoscia obrotowa na niskich biegach. W innych przypadkach wskaźnik temperatury jest na 3/4 skali a 1/2 skali. Zobacze jak będzie to wygladało latem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości