rozrusznik wolno kręci

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

rozrusznik wolno kręci

Post autor: nerlst » ndz lut 11, 2007 21:32

Witam

Mój wujek ma Jette II z silnikiem 1.3 i ma mały problem. Jak samochód jest zimny rozrusznik bardzo wolno kręci. Nie pomogła wymiana tulejek w rozruszniku. Po wsadzeniu innego rozrusznika i kupieniu nowego akumulatora jest to samo. Jak silnik się nagrzeje problem znika i rozrusznik kręci bardzo dobrze. Może ktoś miał podobny problem w Golfie MK2 lub wie co może być przyczyną. Kable nie przetarte.

pzdr



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 11, 2007 21:36

a sprawdz przy wcisnietym sprzegle z rana.hmm watpie ale jakis olej za gesty moze w skrzyni.kiedys kolega mial to samo w vw zaraz po kupnie i mial trociny w skrzyni biegow,aby ciszej chodzila.



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » ndz lut 11, 2007 21:44

Olej również był wymieniany właśnie z tego powodu, ale nic to nie dało. :/


pzdr



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz lut 11, 2007 22:14

nerlst, więc wygląda, że problem jest w silniku. Ale zapytam dla formalności - odpalasz na wciśniętym sprzęgle?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » ndz lut 11, 2007 22:29

Tak, samochód jest odpalany na wciśniętym sprzęgle, niestety nic to nie daje.


pzdr



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz lut 11, 2007 22:49

nerlst pisze:Jak silnik się nagrzeje problem znika i rozrusznik kręci bardzo dobrze.
tak drogi kolego powiedz wujkowi że problem tkwi nie w silniku ale w samym rozruszniku niech przeczysci wirnik stojan szczotki niech sprawdzi i jak się zna na elektryce niech sprawdzi jaki prad mu pobiera lub tez jak się nie zna nich sprawdzi kable czy sa gorące od rozrusznika 99,9 to wina rozrusznika ! :bigok:



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 11, 2007 22:53

dziejo pisze:99,9 to wina rozrusznika
tez tak mysle ale niby tulejki zmienial i podmienial rozrusznik.moim zdaniem tez zozrusznik.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz lut 11, 2007 22:54

dziejo pisze:niech przeczysci wirnik stojan szczotki niech sprawdzi
dziejo, ale pisał że wymienił rozrusznik i to samo, więc w samym rozruszniku chyba nic nie ma (albo dwa były coś nie tak...)
Ale pobór prądu przy rozruchu bym sprawdził


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 11, 2007 22:58

Adamtd pisze:Ale pobór prądu przy rozruchu bym sprawdził
ciekawe jak?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz lut 11, 2007 23:04

piotr2 pisze:ciekawe jak?
Mierniki (diagnoskopy) są odpowiednie - zapinasz na kable zasilające i robi Ci ładny wykres, na którym widać ładny przegieg przy każdym cylindrze


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 11, 2007 23:08

chodzi ci o cos ala cengi ? inaczej tego niewidze.ale to moze byc ponad 100A



Awatar użytkownika
nerlst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 00:21
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: nerlst » ndz lut 11, 2007 23:08

Jak rozrusznik zaczął wolno kręcić to był rozebrany, wyczyszczony i wymieniono w nim tulejki, nic to nie dało, po włożeniu innego rozrusznika jest to samo. Myślę, że wina nie leży w rozruszniku, ale skoro nie w rozruszniku to gdzie?


pzdr



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lut 11, 2007 23:10

Adamtd pisze:na którym widać ładny przegieg przy każdym cylindrze
przy cylindrach mierzy si epobor rozrusznika?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz lut 11, 2007 23:19

piotr2 pisze:chodzi ci o cos ala cengi ? inaczej tego niewidze.ale to moze byc ponad 100A
Tak
piotr2 pisze:Adamtd napisał/a:
na którym widać ładny przegieg przy każdym cylindrze
przy cylindrach mierzy si epobor rozrusznika?
Nie przy cylindrach, tylko akumulatorze. Ale próba ta nazywana dokładnie "pomiar spadku napięcia na akumulatorze, lub pobory prądu z akumulatora przez rozrusznik podczas uruchamiania silnika" Wtedy otrzymujemy wykres zmiany napięcia lub prądu przy pracy kolejno każdego cylindra - pomaga określić czy każdy spręża podobnie itp


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 330 gości