Jaki najlepszy silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

chmuraIV
Forum Master
Forum Master
Posty: 1173
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:37
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Kontakt:

Post autor: chmuraIV » pt lut 09, 2007 16:01

nie wydaje mi sie zeby 8V bylo porazka... moj znajomy z Elblaga ma taka i nie ma zadnych problemow z nia... no nieliczac mega dzwona :P hehe

a jak chcesz oszczedny i wmire szybko to TDI 1,9... albo ten co ma 115 koni albo 130 koni


SPRZEDAM NOWE SPREZYNY EIBACH PRO KIT DO GOLFA MK4 (SILNIK 1,4 i 1.6) ---> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=959499498

Sprzedam dywniki welurowe czarne ORI VW ze stoperami -> info PW

Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » pt lut 09, 2007 18:27

kiss pisze:
regitmc pisze:Silniki 1,4 litra 16V są z nimi olbrzymie problemy natury eksploatacyjnej
Daj jakiś przykład a nie tylko rzucasz zdanie... :)
Jakoś nie mam żadnych problemów. Wręcz przeciwnie.
Prosze bardzo. Pod pojęciem problemy natury eksploatacyjnej miałem na mysli dużą ilość spalanego przez ten silnik oleju. Nie zależnie czy nowy czy stary, duża ilość użytkowników właśnie uskarża się na ten problem. Bo spalanie 1 litra oleju na 1000km nie jest rzeczą normalną. Kolejna kwestia to bardzo odczuwalne szarpanie silnika oraz zamarzająca odma. Być może w swoim MkIV niemasz tych problemów, ale duża ilość uzytkowników forum oraz mój znajomy który ma taki silnik mają dokąłdnie takie same problemy...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt lut 09, 2007 19:24

regitmc,wszystkie te „problemy” które opisałeś to są jednostkowe sytuacje które gdzieś Ci się obiły o uszy. Silnik jak każdy inny – dużo zależy od jego eksploatacji.
A jeśli Ci chodzi o olej to zapewniam Cie że mi od wymiany do wymiany ubyło raptem ok. 1-2 mm. na bagnecie a mam ponad 130 tys i full syntetyk.
Tak więc nie sugeruj się paroma przypadkami.
Pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 09, 2007 19:30

najlepiej to mk4 z silnikiem 1.9 TDI o oznaczeniu ARL 150km w wersji 4motion - wirus na 190km i hajda :bigok:



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » pt lut 09, 2007 19:59

kiss pisze:regitmc,wszystkie te „problemy” które opisałeś to są jednostkowe sytuacje które gdzieś Ci się obiły o uszy. Silnik jak każdy inny – dużo zależy od jego eksploatacji.
A jeśli Ci chodzi o olej to zapewniam Cie że mi od wymiany do wymiany ubyło raptem ok. 1-2 mm. na bagnecie a mam ponad 130 tys i full syntetyk.
Tak więc nie sugeruj się paroma przypadkami.
Pozdrawiam :)
No to w ten sposób mozna napisać o kazdym silniku. Bo każdy opiera się na opiniach innych osób lub przeżyciach własnych... Ale faktem jest że takie problemy występują w tym silniku, tak samo jak jest problem ze skrzynią biegów w silniku AKL.... No i sa to dość czesto powtarzalne problemy, więc jest to jakieś niedopracowanie ze strony producenta...
Oczywiście życze znalezienia silnika jak najlepszego i dobrze eksploatowanego, ale poprostu uczulam na pewnie dolegliwości...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » pt lut 09, 2007 20:36

kovens: w tym momencie to poplynales ze swoim stwierdzeniem, niezle
co do 1.6 wszystko zalezy jak go traktujesz, kazdy silnik mozna zarznac raz dwa :D

a dwa to malo ktory SR wypluwa na hamowni sweryjna moc, jak sie zhamujecie to bedziecie wiedzieli o co mi chodzi :), a z tego co sie orientuje wlasnie 1.8 5v nie trzyma seryjnej mocy

ale o silnikach mozna pisac duzo i kazdy ma racje

ja jakbym mial wybierac to pewnie TDI na PD, latwo podatne na mody, ale maja wieksze zapotrzebowanie na paliwo... cos kosztem czegos

p.s.
ja mimo swoich 170kkm nie nazekam na silnik



greg

Post autor: greg » pt lut 09, 2007 22:01

kiss pisze:regitmc,wszystkie te „problemy” które opisałeś to są jednostkowe sytuacje które gdzieś Ci się obiły o uszy. Silnik jak każdy inny – dużo zależy od jego eksploatacji.
A jeśli Ci chodzi o olej to zapewniam Cie że mi od wymiany do wymiany ubyło raptem ok. 1-2 mm. na bagnecie a mam ponad 130 tys i full syntetyk.
Tak więc nie sugeruj się paroma przypadkami.
Pozdrawiam :)
popieram - u mnie też nie bierze.
Wogóle to dziwna sprawa - bo tak mówili o że mk2 TD - padaja turbiny - no fakt mi padła przy 280tys licznikowych a ile było km? o mk4 1,4 słyszałem ze problemy, ze padaka, olej żrą litrami czy wiadrami - nic podobnego - natomiast brat ma kupione kombiaki mk4 1,9TDI i wszytski ebiora od wymiany do wymiany 1litr - moc silników 101KM. W ciągu roku wszyscy porobli po 100tys. i w kazdym bierze od początku tyle samo oleju.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob lut 10, 2007 00:42

Co do 1.4 16V słyszałem o problemach z braniem oleju. Ja może powiem tak: Wiadomo, że nie we wszystkich, ale gdyby tak wziąć pod uwagę liczbę procentową użytkowników, którzy mają problem z braniem oleju i szarpaniem tych silników, napewno przekroczyłoby to normę, żeby to uznać za wyekspluatowanie silnika. Ja mam w seacie 1.4 16V BBY i nie bierze mi grama oleju ani nie drga. Silnika na postoju nie słuchać ani nie czuć. Pracuje wręcz idealnie równo. Tylko mój seat ma 3 latka. Jesli natomiast porozmawiam z kumplem, który ma ten sam silnik (inne oznaczenie kodowe) w 5 letnim golfie strasznie narzeka na kuilture pracy i branie oleju. Fakt on ma większy przebieg ale o auto bardzo dba. Wszystko jest robione w fachowych warunkach. Kupił auto jako nowe i cały problem pojawił mu sie ot tak...z dnia na dzień. Wiec panowie coś w tym jest, że ten silnik pod pewnym kontem nie jest dopracowany. Pewnie poprzednicy mają szczęście (może ja też) że trafiliśmy na egzemplarze w których uniknięto tego błędu. Takie jest moje zdanie pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Paweł_G » sob lut 10, 2007 01:21

conradozz pisze:
kovens pisze:
grubasmkIV pisze: Podobno porazka to 1,6 8v!
dlaczego?? mam 1,6 8V 75 KM w mk3 i jestem zadowolony; osiagi przyzwoite- wiadomo, mogłoby być lepiej, ale spalanie 5,5 litra PB 95 (przy spokojnym rozpędzaniu i jeździe tak do ok 3000 r/min) mi to rekompensuje :D (oczywiście w lecie, bo teraz to może i pod 7 wziąć :food: )
Bardzo mnie rozbawiła ta wypowiedz - 5,5 litra to pali z żaglem z górki :kac: Jakby ABU palił 5,5 litra to po co kupować TDI?? Chyba kolego nie bardzo wiesz jednak ile Ci auto pali :rotfl:

Wracając do tematu wątku - co możecie napisać o silnikach SDI? Wiem że dynamika żadna ale najbardziej zależy mi na oszczędności i niezawodności a taki SDI bez turbinki chyba posłużyłby mi parę latek? Lepiej szukać MK IV z SDI czy jakąś 1,6 lub 1,4 PB? Najbardziem bym szukał TDI ale bez 30 tyś zł nie ma co podchodzić. Czy jest możliwość znalezienia MK IV z SDI i jakimś sesnownym wyposażeniu (klima itp.)? Dzięki z góry za odpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony sob lut 10, 2007 01:25 przez Paweł_G, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » sob lut 10, 2007 01:24

cowboy,
popieram - średnio 6 l/100km w porównaniu do 1.8 T to :goodman:
1.8 T nawet na przyśpieche wymięka pow. 100km/h
żywotniejszy silnik
szkoda że mój nie jest w wersji 4Motion
ARL TO NAJLEBSZE SILNIKI MK-4


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob lut 10, 2007 02:13

Do Paweł_G. Oto auta z silnikiem SDI na przykład tego, że można coś takiego dostać:
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2174135
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2243054
http://allegro.pl/show_item.php?item=163968823
http://allegro.pl/show_item.php?item=163297025
http://allegro.pl/show_item.php?item=162072455

P.S mysle, że auto z tym silnikiem to w miare dobra inwestycja jesli nie zależy Ci na osiągach. Mało jest ofert TDI w dobrym stanie za mniej niż 30 tyś. Te autka są już leciwe ale jeśli trafisz na egzemplarz w dobrym stanie posłuży Ci jeszcze dłuuugggooo



Awatar użytkownika
wieczor15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
Lokalizacja: Skądś

Post autor: wieczor15 » sob lut 10, 2007 11:41

Dzieki wszytskim za wypowiedzi, a teraz jeszcze jedno pytanie- co sodzicie o kupnie juz zagazowanego mk4 np 1.6 lub 1.8 czy warto kupic takie auto i czy wedlug was silnik zagazowany jest mniej zywotny?? czy ma to jakas roznice???



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » sob lut 10, 2007 12:11

Napewno silnik zagazowany jest mniej żywotny, chociażby z najprostrzego względu że jak był projektowany to na całkiem inny rodzaj paliwa. Przezbrajanie silnika stworzonego do jednego rodzaju paliwa na inny rodzaj napewno nie wpływa poztywnie na jego żywotność. Pozatym gaz jest bardziej suchy niż benzyna, przy jego spalaniu wydziela się większa ilość ciepła niż przy spalaniu benzyny. Te wszystkie czynniki mają olbrzymi wpływ na żywotność silnika i jego poprawną prace. Jeśli już zdecydujesz sie na zakup silnika zagazowanego to polecam sprawdzić jakość instalacji gazowej, bo te z najniższej pułki to straszna lipa i możesz mieć z nimi same problemy. Pozatym dużo też zależy od samej jakości zamontowania instalacji. Niektórzy gazownicy próją instalacje gdzie popadnie byle się tylko powpinać i zedrzeć kase, a o sprawne działanie martw się potem sam...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lut 10, 2007 14:03

Paweł_G pisze:co możecie napisać o silnikach SDI
Szybciej Dojedziesz Ikarusem :)

TDI PD

Turek Dobił i pogonił dalej ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 325 gości