Wspomaganie, wyciek płynu, trzeszczenie z okolic pompy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
surivek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt mar 21, 2006 00:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Wspomaganie, wyciek płynu, trzeszczenie z okolic pompy

Post autor: surivek » czw lut 08, 2007 19:39

Witam prosze was o pomoc i odrazu z góry dziekuje za zwrocenie uwagi.

Problem jest nastepujący:
MK3 1.9 D zerwal sie pasek z pompy wspomagania, w czasie jazdy automatycznie przestalo dzialac wspomaganie, jechalem dalej, po otwarci maski zobaczylem dosc spory wyciek ze zbiornika, nie wiem jak to mozliwe byl on zamkniety, musialo wytworzyc sie dosc duze Cisnienie.

No wiec sprawdzilem pozniej poziom płynu był ok, zalozylem nowy pasek.

Po zalozeniu podczas intensywnego skrecania gdzies z okolic pompy wpsomagania dochodza do mnie dzwieki trzeszczenia, podczas skretu w prawo i w lewo, sa one tym bardziej intensywne im wiekszy promien skretu i bardziej intensywne skrecanie.

Rowniez ze zbiornika zaczal wyciekac płyn, po otworzeniu zbiornika jest on strasznie spieniony.

Co moze byc przyczyna, jak odpowietrzyc uklad(probowalem skretu do oporu raz w prawo raz wlewo, wtedy nastepnuje wyciek)
Pasek jest chyba dobrze zalozony, co moze byc przyczyna moze przepracowany płyn ?
dzieki



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw lut 08, 2007 22:27

Skad cieknie? Wywala zbiorniczkiem czy gdzieś z pompy?



Awatar użytkownika
surivek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt mar 21, 2006 00:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: surivek » pt lut 09, 2007 13:41

cienke ze zbiornika na płyn, i co dziwne cisnienie wywala płyn na zewnatrz przez zamkniety korek, nie wiem w jaki sposob. Z pompy nic nie cieknie ;/



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » pt lut 09, 2007 13:54

Musiał Ci sie pożądnie zapowietrzyć układ. Układ powinien sam się odpowietrzyć.
Otwórz maskę i odkręć korek ze zbiorniczka potem poproś kogoś zeby odpalił silnik i kręcił kierownicą raz w lewo raz w prawo. Jesli zobaczysz, ze na powierzchnię wydobywają sie bąbelki to znaczy, ze jeszcze trzeba poodpowietrzac.



Awatar użytkownika
surivek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt mar 21, 2006 00:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: surivek » pt lut 09, 2007 13:58

Juz udaje sie do mojego pojazdu zeby to zrobic, dzieki za zainteresowanie.
Mam jescze jedno pytanie w jaki sposob rozroznic rodzaj i kolor płynu układu kierowniczego ? slyszalem ze sa 2 rodzaje czerwony i zielony, moj ma kolor czarny, byc moze jest zabardzo przepracowany. Chcialbym go rownież wymienic.



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » pt lut 09, 2007 14:07

No, czarny nie powinien byc na pewno.
Oryginalny jest koloru zielonego, ale mozna tez używac oleju do automatycznych skrzyn biegów klasy dexron II (np firmy mobil, elf lub castrol), które są koloru czerwonego.

[ Dodano: 09 Lut 2007 13:13 ]
aha jak bedziesz wymieniac płyn to bedziesz musiał zrobic to dwa razy poniewaz nie da sie spuścić całego płynu.(troche zostaje w układzie). Jak odczepisz obydwa węże od pompy to pokręć troche kierownicą. potem załuż przewody i napełnij nowym płynem (jakims nie najdroższym bo i tak zaraz bedzie wymieniany). Po jakimś powiedzmy tygodniu powtóż czynność.
Przy napełnieniu nalej płunu do znaku max i odpal silnik na 1-3 sekundy. Płyn powinien szybko znikac ze zbiorniczka. Dolewaj odpowiednio, az przestanie obnizac sie poziom a potem kontroluj co jakis czas.
Pojemność układu wspomagania to 0,7-0,9 litra.

[ Dodano: 09 Lut 2007 13:27 ]
Przy wypuszczniu płynu silnik musi byc wyłączony i nie wolno odpalać silnika bez płynu w układzie wspomagania zeby nie uszkodzić pompy (chyba, że zdejmiesz pasek klinowy wczesniej).



Awatar użytkownika
surivek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt mar 21, 2006 00:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: surivek » pt lut 09, 2007 20:39

No wiec napisze co wynikło z mojego kombinowania, kupilem płyn czerwony HIPOL ATF ORlen 17,90 "spelnia wymagania GM dexron II D Allison C-4 1L dolalem w sumie niewiele, odpowietrzylem uklad wedlug waszych wskazań, wposmaganie dziala rewelacyjnie, zadnych trzasków, pisków sa jedyne przy maxymalnym skrecie w prawo ale podejrzewam ze to juz inna rzecz.

Aha dla tych którzy nie potrafia rozroznic koloru płynu mam maly sposob na to:

Olej polac na biała szmatke, po chwili pojawi sie kolor.

Dzieki pozdrawiam



jeanks5t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: pt lut 09, 2007 03:39
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: jeanks5t » sob lut 10, 2007 01:13

Po pierwsze jak masz płyn czarny to nawet nie myśl otym żeby na nim jeżdzić bo szkoda pompy, a nowa troszke kosztuje.Rozkręc obejmę przy pompie i go całego spuść. Poczekaj troche aż zleci,pokręć kierownicą raz w lewo a raz w prawo żeby cały zleciał.

Z tego co mi wiadomo to wszystkie golfy III, Wenta, Seaty ibiza powinny mieć wlany zielony płyn, tu masz link na alegro jak on wygląda http://moto.allegro.pl/item162306793_zi ... di_1l.html, a czerwonego raczej nie wlewaj bo ma inną gęstość i się pompa może rozlecieć, albo zacznie wyć.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » sob lut 10, 2007 01:38

jeanks5t pisze:Po pierwsze jak masz płyn czarny to nawet nie myśl otym żeby na nim jeżdzić bo szkoda pompy, a nowa troszke kosztuje.Rozkręc obejmę przy pompie i go całego spuść. Poczekaj troche aż zleci,pokręć kierownicą raz w lewo a raz w prawo żeby cały zleciał.

Z tego co mi wiadomo to wszystkie golfy III, Wenta, Seaty ibiza powinny mieć wlany zielony płyn, tu masz link na alegro jak on wygląda http://moto.allegro.pl/item162306793_zi ... di_1l.html, a czerwonego raczej nie wlewaj bo ma inną gęstość i się pompa może rozlecieć, albo zacznie wyć.
a więc-jak widać sprawa została już wyjaśniona i wspomaganie działa-a co do oleju-ważna tu jest nie gęstość jak napisałeś ale-lepkość, ściśliwość, odporność na spienianie. druga sprawa,że pompa od innego oleju się nie rozleci ale jak będzie zbyt mała lepkość oleju powstaną nadmierne przecieki wewnętrzne które występują w pewnych granicach w każdej pompie wyporowej czyli łopatkowej też (tej od wspomagania), zbyt lekki olej spowoduje zlepienie się łopatek w wirniku(są bardzo lekkie i siła odśrodkowa nie będzie w stanie wysunać łopatek z wirnika w odpowiednim momencie)


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
surivek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt mar 21, 2006 00:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: surivek » śr lut 14, 2007 12:31

Tak wiec, niestety musze oznajmić ze z niewiadomych mi przyczyn problem powrócil, pompa wydaje dalej denerwujące i szokujące dzwieki, przy kręceniu kierownicą ze zbiornika znowu tryska, wyglada to tak jak by uklad po jakims czasie sam sie zapowietrzał, płyn sie strasznie pieni. Ręce opadaja. Chyba nieobejdzie sie bez mechanika, tylko w mojej okolicy nie mam takiego któremu moglbym zaufac, znając zycie powie mi odrazu ze to pompa padla i ze trzeba ja wymienic. A jestem pewien ze to nie w tym lezy przyczyna. Macie jescze jakies pomysly ? :(



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » śr lut 14, 2007 13:38

Cholercia. To kiepsko. A może gdzieś znajduje się jakieś odpowietrzanie układu które tobie się zatkało i dłatego wywala płyn. To jedyne co mi do głowy przychodzi z nazwilmy to głupich przyczyn. Może umyj dokładnie zbierniczek płynu i zobacz czy nie ma tam jakiegoś niewielkiego otworu. Ale to tylko hipoteza.



Awatar użytkownika
surivek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt mar 21, 2006 00:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: surivek » sob lut 17, 2007 21:12

na zakrętce od zbiornika w srodku jest otworek, gdy korek zakrecony i pracuje wspomaganie czuc wypuszczanie powietrza, przy bardziej intensywnym korzystaniu przez ten otworek normalnie jak z sikawki leci ;D kurde ne wiem ide do mechanika wymiękłem ;/ dzieki wielkie ;):)



Awatar użytkownika
KrisGliv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:10
Lokalizacja: Gliwice / UK
Kontakt:

Post autor: KrisGliv » śr cze 13, 2007 13:08

surivek, Witam, mam do Ciebie takie pytanie co w koncu bylo przyczyna Twoich problemow ze wspomaganiem? Co zrobil mechanik, jesli tutaj zagladniesz to napisz:) Mialem niedawno tez problemy z servem i wczoraj wymianilem plyn ale co bedzie dalej zobaczymy.
Pozdrawiam kolege z Gliwic :skromny:



Awatar użytkownika
surivek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt mar 21, 2006 00:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: surivek » pn lut 09, 2009 00:34

KrisGliv, witam, odnosnie problemu z pompa, wina wycieku byla nieszczelna pompa, plyn wyciekal na rolce od pompy, mechanik to naprawil. Nie wiem czy poradziles sobie z tym problemem, ale dopiero dzis zauwazylem Twoj post (szybko nie) ;p



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 328 gości