Wyrzuciłem kata, czy dobrze zrobiłem?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wyrzuciłem kata, czy dobrze zrobiłem?
Jakieś 2 miechy temu przyhaczyłem tłumikiem tak że rozerwało mi elastyczną złączke przed katalizatorem, dziś wkońcu pojechałem do warsztatu aby mi to naprawili, na poczatku mówią ok zaraz zrobimy, później mówią że przed katalizatorem jest mała dziurka to zaraz dospawamy kawałek rurki, no ok zgodziłem się, rozbebeszyli mi cały wydech i stwierdzają że katalizator jest zapchany, na wymiane nowego nie chciałem się zgodzić, powiedziałem im żeby go wytłukli i wsadzili spowrotem, na co znowu oni się nie zgodzili, powiedzieli że czegoś takiego nie robią. Wyszło na to że wspawali mi strumiennice (chciałem żeby jakaś puszka była żeby na przeglądzie się nie czepiali).
Niby wszystko ok gdyby nie to że troche mocniej kopci!
Co wy myślicie na ten temat, silnik bedzie dalej latac bez problemów? Czy mechanicy chcieli tylko sie nachapać?
Niby wszystko ok gdyby nie to że troche mocniej kopci!
Co wy myślicie na ten temat, silnik bedzie dalej latac bez problemów? Czy mechanicy chcieli tylko sie nachapać?
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
A mają coś pojęcia o strumienicach?? Bo to tego trzeba kogoś kto ma o tym pojęcie... Źle dobrana strumienica może np. powypalać Ci wszystkie zawory wydechowe...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
No bo tak jak pisałem, złe dobranie może w najlepszym przypadku nie przynieść efektów... w najgorszym nawet wypalenie zaworów i gniazd zaworowych...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Wyrzuciłeś kata = dobrze zrobiłeś. Ja wyprułem cały wydech i auto to wychodzi na dobre. Strumienicę także mam w miejscu kata i silnik ma się dobrze. Strumienica w silniku doładowanym jest mile widziana a ludzie którzy mocno je krytykują opierają się na swoich doświadczeniach z silnikami wolnossącymi lub słyszeli od kolegi że strumienice są złe bo tak jest napisane w internecie hehehehe. Znam wielu ludzi którzy mają strumienice już ładnych parę lat i ich auta dobrze latają i mają się dobrze. Znam gościa który ma warsztat zajmujący się tylko wydechami i sam ma w Volvo 1.9TDI strumionkę już od 5 ponad lat w miejscu kata. Strumienica jest także skutecznym podtrzymywaczem obrotów w silnikach turbodoładowanych i działa też bardzo dobrze w silnikach ze sprężarkami mechanicznymi. Może przy tym cieszyć fakt, że byliśmy pierwsi w Europie w adaptacji strumienic do układów dolotowych i wylotowych.
Ja mam strumienicę i nic poza końcówką Ultera i auto wkręca się pięknie. Jak stoisz za autem to świst turbiny ścina z nóg bo słyszysz ją spod maski ale także wydechem. Głośno w aucie wcale nie jest a wielu posiadaczy benzynek już podziwiało brzmienie mojego traktora pytając ze zdziwieniem to diesel? :green_fuck: . Jeśli prawdą jest co mówili w warsztacię że katalizator był już zmęczony to dobrze że go zastąpiłeś strumienicą bo za kata zapłaciłbyś napewno ze 2-3 razy więcej niż za strumienicę. Ale jak pomyślę jakim powietrzem oddycha mój synek to trochę żałosne jest to prucie katalizatorów. Są także sportowe katalizatory ale nie przerabiałem ich na swoim aucie więc się nie wypowiem. Na dniach planuje zaślepić EGR więc do ekologów nie należę. Zastanawiam się czy na zimno silnik wtedy nie będzie twardziej chodził ale muszę to sprawdzić. Tak czy siak silnik woli tlen niż spaliny.
Ja mam strumienicę i nic poza końcówką Ultera i auto wkręca się pięknie. Jak stoisz za autem to świst turbiny ścina z nóg bo słyszysz ją spod maski ale także wydechem. Głośno w aucie wcale nie jest a wielu posiadaczy benzynek już podziwiało brzmienie mojego traktora pytając ze zdziwieniem to diesel? :green_fuck: . Jeśli prawdą jest co mówili w warsztacię że katalizator był już zmęczony to dobrze że go zastąpiłeś strumienicą bo za kata zapłaciłbyś napewno ze 2-3 razy więcej niż za strumienicę. Ale jak pomyślę jakim powietrzem oddycha mój synek to trochę żałosne jest to prucie katalizatorów. Są także sportowe katalizatory ale nie przerabiałem ich na swoim aucie więc się nie wypowiem. Na dniach planuje zaślepić EGR więc do ekologów nie należę. Zastanawiam się czy na zimno silnik wtedy nie będzie twardziej chodził ale muszę to sprawdzić. Tak czy siak silnik woli tlen niż spaliny.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Źle dobrana strumienica, potrafi być przyczyną powypalanych zaworów i gniazd zaworowych, lub potrafi jeszcze zwolnic autko.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Znasz to z autopsji czy tylko straszysz kolegępalen pisze:Źle dobrana strumienica, potrafi być przyczyną powypalanych zaworów i gniazd zaworowych, lub potrafi jeszcze zwolnic autko.
On ma TDI-ka więc ta strumienica mu nie zaszkodzi. Przypadki wypalania zaworów odnotowano w wolnossoących benzyniakach.
Zastosowanie strumienicy ma sens jeżeli cały układ masz przelotowy. Struminica nie polepszy przepływu spalin jeśli napotka na swojej drodze fabryczne tłumiki, no chyba że katalizator był naprawdę mocno zapchany.
Powiem krótko, auta mi nie zwolniło, wkręca się lepiej zawory i uszczelka pod głowicą mają się dobrze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości