Kalibracja czujnika tamperatury oleju.Złe wskazania.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Kalibracja czujnika tamperatury oleju.Złe wskazania.
Witam. Potrzebuję porady od elektoników bo sam jestem lamerem jeśli chodzi o elektronikę. Zainstalowałem w aucie czujnik temp. oleju i zegar wszystko było w zestawie. Temp. oleju wskazuje 120 stopni podczas gdy woda ma normalnie 90. Wymieniłem czujnik na nowy oryginał VW i dalej to samo tyle że prędzej wskazuje temp. Zastanawiam się czy coś pomoże montaż termistora na przewodzie sygnałowym pomiędzy czujnikiem z zegarem. Wypróbuję zakres 200-300 ohm i może wtedy będzie wskazywał normalne wartości. Co o tym sądzicie? Czekam na wasze pomysły. Pozdrawiam.
a kolega jak widać ma auto po chipie więc te 120 st C to nic dziwnego, zwłaszcza jeżeli ma styrany olejCorvax pisze:przy normalnej jezdzie temp oleju bedzie w okolicach 95-100C przy rozgrzanym silniku w czasie szybkiej jazdy temp oleju moze wynosic 120C a woda jak to woda stoi na 90.
u mnie jest 95-100 jak cisne 140 gierkówką, jake spokojnie 100-110 to około 90-95 stC
zaraz po wymianie są temp nizsze od 5 do 10 st C - tak wstępnie zaobserwowałem, co świadczy że nalezy zmieniać olej co 10 kkm, zwłaszcza w zawirusowanym aucie !!
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Cowboy olej zawsze zmieniam na czas i nigdy nie zrobiłem więcej niż 10kkm między wymianami, to żelazna zasada choć wielu uważa że trochę za szybko ale wiem że to na pewno nie szkodzi. Silnik zalewam Mobilem 10W40. Muszę zrobić pomiary miernikiem bo trochę mnie niepokoi ta temperatura. Dużo osób twierdzi że to normalne bo olej ma większą o 30-40 stopni temperaturę niż płyn chłodzący. Szwarier ma w Audi fabryczne zegary i 120 stopni to normalne temp. pracy a przy ostrej jeździe dochodzi u niego do 150stopni. Po wymianie oleju tekże nie zauważyłem spadku temperatury. Ciekawe jakie różnice we wskazaniach by były gdyby czujnik był umieszczony w misce a nie w chłodnicy. Najpierw zrobię pomiary być może to nie wina zagara. Pozdrawiam.
czujnik jest umieszczony w podstawce filtru oleju...Kris-THC pisze:Ciekawe jakie różnice we wskazaniach by były gdyby czujnik był umieszczony w misce a nie w chłodnicy
ja kupiłem czujnik i pokazuje mi OK - tzn tak jak u innych na MFA
najwiecej zagrzałem olej do 115 stC jak cisnałem na maxa dluższy czas
no to winy poszukiwałbym w czujniku lub okablowaniu (nie jestem elektronikiem ale przewodu chuba nie powinno sie zbytnio przedłuzac lub skracać) temp. oleju ma to do siebie ze powinna sie po rozgrzaniu utrzymywać w optymalnej skali - zdarzało mi sie czesto że po dłuzszej jeździe na niskich obrotach (szczególnie w górach) temp wody potrafiła spaść a temp oleju raczej bedzie trzymać te 90stCzaprzal pisze:a jezeli jest sytuacja odwrotna i wskaznik pokazuje za mala temperature?
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
moim zdaniem opór kabelka jest pomijalny bo czujnik zapewne zmienia rezystancję..Corvax pisze:no to winy poszukiwałbym w czujniku lub okablowaniu (nie jestem elektronikiem ale przewodu chuba nie powinno sie zbytnio przedłuzac lub skracać)
jak się jedzie delikatnie to spada o kilka stopni..Corvax pisze:a temp oleju raczej bedzie trzymać te 90stC
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Chłopaki jak sprawdzę multimetrem to dam odpowiedź co i jak. Może tak po prostu jest. Obecnie przy umiarkowanie niskich temperaturach w nocy odpalam auto i w sumie po niedługiej jeździe temperatura oleju wynosi 90 stopni a wody ok. 65 więc jeżeli odczyty są prawidłowe to mogę wcześniej dawać mu w pędzel bez obaw że motor zimną oliwę tłoczy nie? Swoją drogą to jeszcze jakieś dobre 5 minut jazdy po mieście mija zanim woda ma 90 stopni. Olej stoi wtedy równo na 120. Większość z Was ma dodatkowe wskaźniki czy MFA? Trochę szkoda że nie mam MFA, wersja dobrze wyposażona a MFA brak. Zastanawia mnie też odczyt z wskaźnika ciśnienia doładowania gdyż przy ostrym przyśpieszaniu na 2-3-4 i 5 biegu wskazuje 1.6 Bara przez ok 3-4 sekundy po czym spada do 1.2-1.3 bara. Trochę chba za długie te overboosty ale przyjemność z jazdy niezła
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Podłączyłem masę od czujnika do akumulatora i temp. spadła o 15 stopni. Wcześniej masa była podpięta do budy zaraz koło podszybia. Inną oporność wskazuje miernik na masie z podszybia a inną z aku na włączonym silniku. Jeszcze kilka pomiarów i opiszę spostrzeżenia bo trochę lewy jestem w elektronice. Pomiar sygnału z czujnika wynosił 118 Ohm.
[ Dodano: Pon Lut 19, 2007 00:27 ]
Zrobiłem pomiar multimetrem wprowadzając sondę do miski olejowej przez prowadnicę bagnetu. Na wskaźniku w aucie było 95oC stopni a miernik pokazywał 75oC czyli o 20 mniej. Teraz wlutowałem potencjometr na przewodzie i ustawiłem tak że odczyty się pokrywają na zegarze i mierniku Zastanawiam się czy przy wyższych temp. odczyty będą podobne bo zmiana oporności względem temp. nie jest raczej liniowa. Jutro zrobię testy.
[ Dodano: Pon Lut 19, 2007 00:27 ]
Zrobiłem pomiar multimetrem wprowadzając sondę do miski olejowej przez prowadnicę bagnetu. Na wskaźniku w aucie było 95oC stopni a miernik pokazywał 75oC czyli o 20 mniej. Teraz wlutowałem potencjometr na przewodzie i ustawiłem tak że odczyty się pokrywają na zegarze i mierniku Zastanawiam się czy przy wyższych temp. odczyty będą podobne bo zmiana oporności względem temp. nie jest raczej liniowa. Jutro zrobię testy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości