Jaki najlepszy silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wieczor15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
Lokalizacja: Skądś

Jaki najlepszy silnik

Post autor: wieczor15 » pt lut 09, 2007 00:44

Nie wiem czy bylo czy nie , ale znalezc nie moge, wiec ciekawi mnie jakie sa wasze zdania na temat silnikow w mk4 a mianowicie chodzi mi o to ktore sa nabardziej zywotne, najmniej awaryjne. Kiedys w przyszlosci chcialbym kupic mk4 zastanawialem sie nad silnikami 1.6 sr, 1.6-16v lub 1.9 tdi. no ewentualnie 1.8 . ciakawi mnie takze wasze zdania na temat zagazowanego mk4 - czy jest sens?? i czy szkodzi??
Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2008 08:23 przez wieczor15, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grubasmkIV
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: śr lut 22, 2006 23:56
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: grubasmkIV » pt lut 09, 2007 01:51

Jak mial bym kupic 1,8 zeby go gazowac to bym wolal kupic 1,4 i go nie ruszac :) Ja mam 1.8 20v i nic nie narzekam super sie sprawuje


[img]http://images46.fotosik.pl/113/caa69986529815cc.jpg[/img]
[size=167][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=151181&sid=03b6b934d54ddd0a5c802190b99ee277]Moja Golfizna :D[/url][/b][/size]

Saymon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:24
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Saymon » pt lut 09, 2007 08:15

Kolega przejechał 260 tys. kilometrów (od nowości) na 1.8T w 100% bezawaryjnie - nawet turbina jeszcze nie padła. Osiągi bardzo dobre, a spalanie niższe niż w przypadku 1.8 (bez T ;) )

Sam mam takie serce pod maską swojego Gofra i nigdy nie zamieniłbym na inne... ale to tylko moje skromne zdanie.


http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825

Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » pt lut 09, 2007 08:19

grubasmkIV pisze:Jak mial bym kupic 1,8 zeby go gazowac to bym wolal kupic 1,4 i go nie ruszac :) Ja mam 1.8 20v i nic nie narzekam super sie sprawuje
otóż to!

Podobno porazka to 1,6 8v!



Awatar użytkownika
grubasmkIV
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: śr lut 22, 2006 23:56
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: grubasmkIV » pt lut 09, 2007 10:36

Saymon pisze:Kolega przejechał 260 tys. kilometrów (od nowości) na 1.8T w 100% bezawaryjnie - nawet turbina jeszcze nie padła. Osiągi bardzo dobre, a spalanie niższe niż w przypadku 1.8 (bez T ;) )

Sam mam takie serce pod maską swojego Gofra i nigdy nie zamieniłbym na inne... ale to tylko moje skromne zdanie.
Czy ja wiem czy nizsze niz 1,8 mi w trasie pali 8 litrow na 18" a w miescie 10 litrow


[img]http://images46.fotosik.pl/113/caa69986529815cc.jpg[/img]
[size=167][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=151181&sid=03b6b934d54ddd0a5c802190b99ee277]Moja Golfizna :D[/url][/b][/size]

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pt lut 09, 2007 12:18

1,6 8V powinien byc najbardziej trwały z wszystkich. Ale to teoria :-) wszystko zalezy od stylu jazdy eksploatacji itp. Ta konstrukcja jest najprostsza ma on tylko po 2 zawory na gar. Silniki 1,8 z tego co pamiętam mają po 5 zaworów. Jak sie dba to sie ma na lata tak jak Koledzy pisalali nawet 1,8 Turbo moze wytrzymac duzo :-)

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt lut 09, 2007 12:28

A ja stawiam na TDI i gorąco Ci polecam!
Zadowolenie jednostki podstawą szczęścia ogółu :)



greg

Post autor: greg » pt lut 09, 2007 12:40

Jacenty85 pisze:A ja stawiam na TDI i gorąco Ci polecam!
i owszem tylko te 90, 110, 130, 150 KM a nie 105, 116, 131

[ Dodano: Pią Lut 09, 2007 11:46 am ]
wieczor15 pisze:iakawi mnie takze wasze zdania na temat zagazowanego mk4 - czy jest sens??
wszystko kwestia kasy i jak długo masz miec zamiar - ja zmieniam auto średnio co 2 lata (bo albo ukradli albo okazja była). Rocznie robię ok 25tys. km. Liczmy gaz - zamontowanie porządnego to cena w granicach 3-3,5tys. Pali mi 7 litrów x 3,60zł = 25,20zł a bedzi epalił 8 x1,8= 14,40 + troszkę benzyny na rozruch - doliczmy ze 2,6zł = 17zł + koszt przeglądu 70zł co daje 0,28zł przy przebiegu 25tys. - czyli koszt przejazdu jest 17,28 - różnica na 100km to 7,92zł - a wiec zwrot kosztów montażu będzie po minimum 40tys. km czyli wtedy kiedy będę go pewnikiem sprzedawał



Awatar użytkownika
krajzmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt lip 29, 2005 18:14
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: krajzmen » pt lut 09, 2007 13:09

Ja także uważam że TDI to Jokery wśród silników VW.Wiadomo,że benzyna czasami problemy z iskrą,gazem,dużym przebiegiem(mniejsza żywotnośc),a diesel?-a jak kupisz dobrego TDI-ka to lejesz i jeżdzisz!-POLECAM


TDI TO KRÓL SILNIKÓW

Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » pt lut 09, 2007 15:00

kovens pisze:
grubasmkIV pisze:Jak mial bym kupic 1,8 zeby go gazowac to bym wolal kupic 1,4 i go nie ruszac :) Ja mam 1.8 20v i nic nie narzekam super sie sprawuje
otóż to!

Podobno porazka to 1,6 8v!
A to niby czemu taka porażka??? Daj jakiś przykład a nie tylko rzucasz zdanie...
Jeśli chodzi o żywotność silników to w dzisiejszych czasach wszystko zależy od tego jak trafisz, jak silnik był eksploatowany i jak ty będziesz go eksploatował. Jeśli dbasz o samochód to posłuży ci długo, jeśli niedbasz to nawet uchodzące za długowieczność silniki dieslowskie wysiądą... Pozatym że diesle są wytrzymalsze i wmiare ekonomiczne (wzależności od wersji i ceny ropy) mają jedną zasadnicza wadę. Jeśli się psują to ich naprawa jest droższa niż w benzyniakach. Co do zagazowywania to podobno najlepiej na gazie sprawują się silniki 1,6 litra i to zarówno te 8V i 16V. Ja osobiście nie preferuje gazowania. Jeżdże swoim MkIV 1,6 SR (8V) i całkiem sprawnie się tym smiga. Oczywiście że silnik 1,8 T 20V byłby bardziej żwawy, ale idąc dalej tym tropem to równoznacznie można szarpnąć się na wersje R32 (341 KM). Silniki 1,4 litra 16V moim zdaniem są za małą jednostką jak do tej budy, pozatym są z nimi olbrzymie problemy natury eksploatacyjnej. Być może spowodowane jest to właśnie wyżyłowaniem silnika. Jeśli szuka się samochodu o dobrym stosunku oszczędność/dynamika to polecam silnik 1,6 16V.


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt lut 09, 2007 15:10

regitmc pisze:Silniki 1,4 litra 16V są z nimi olbrzymie problemy natury eksploatacyjnej
Daj jakiś przykład a nie tylko rzucasz zdanie... :)
Jakoś nie mam żadnych problemów. Wręcz przeciwnie.



conradozz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 12:14
Lokalizacja: warszawa

Post autor: conradozz » pt lut 09, 2007 15:15

kovens pisze:
grubasmkIV pisze: Podobno porazka to 1,6 8v!
dlaczego?? mam 1,6 8V 75 KM w mk3 i jestem zadowolony; osiagi przyzwoite- wiadomo, mogłoby być lepiej, ale spalanie 5,5 litra PB 95 (przy spokojnym rozpędzaniu i jeździe tak do ok 3000 r/min) mi to rekompensuje :D (oczywiście w lecie, bo teraz to może i pod 7 wziąć :food: )

Który silnik najlepszy- nie da się jednoznacznie powiedzieć- bierz TDi bądź bierz 1,8T, wszystko zależy czego oczekujesz od samochodu- chcesz nim robić dużo km, ma byc (w miarę) bezawaryjny, przy tym "żywotny" (ma przetrwać duże przebiegi) i przy tym wszystkim ma być EKONOMICZNY?? weż TDi

Jeśli nie zależy ci tak bardzo na spalaniu- bardziej na osiągach- weź benzyniaka- najlepiej turbodoładowanego :foch:

Jednak, to ma ma najwiekszy wpływ na awarjnośc silnika to sposób jego urzytkowania przez poprzedniego właściciela (oczywiście rozmawiamy o samochodach używanych). Jeśli dbał- warto kupic i cieszyć się zyciem i Golfem :okej:

LPG?? myślę, że jak załozysz dobrą sekwencję (do wielopunktu- np
IV generacji)- nic nie powinno się dziać, ale juz do turbodoładowanego silnika nie polecam LPG :okej: , czyli ogólnie wg przysłowia- "jak dbasz, tak masz"



Saymon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:24
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Saymon » pt lut 09, 2007 15:24

grubasmkIV pisze:Czy ja wiem czy nizsze niz 1,8 mi w trasie pali 8 litrow na 18" a w miescie 10 litrow

Tak naprawdę to ciężko porównać dwa konkretne przypadki. Odnosiłem się bardziej do danych technicznych, tam różnica jest na korzyść 1.8T i pewnie nie wzięła się z powietrza.

grubasmkIV ...a co do Twoich felg - jeśli to te z avatara to szczęka mi opada z wrażenia. Ile te cuda kosztowały i jaki masz tam profil? Napisz mi PW jeśli możesz...

Pozdr!


http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825

Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » pt lut 09, 2007 15:57

regitmc pisze:A to niby czemu taka porażka??? Daj jakiś przykład a nie tylko rzucasz zdanie...


koleżanka ma wlasnie taki - buja sie jak sloń - wiec dlatego tak powiedzialem a i na forum gdzies czytalem o tym. jesli nieprawda - sorki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 330 gości