MK III 1.4 gaśnie przy ruszaniu...plis pomocy !!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zamoscianin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 09, 2005 13:45
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

MK III 1.4 gaśnie przy ruszaniu...plis pomocy !!!

Post autor: zamoscianin » czw lut 08, 2007 00:17

witam od niedawna mam problemy z moim mk3 1,4(jednopunktowy wtrysk) mianowicie od czasu do czasu podczas próby ruszania samochód słabnie traci obroty i poprostu gaśnie...żeby ruszyc w takiej sytuacji musze przytrzymac go na wysokich obrotach...Dziś byłem u mechanika ale on nie wiedział co może być nie tak !!! -- wysyła mnie na vag-a...może ktoś z was bedzie wiedział co jest nie tak???..pozdrawiam


Moje nXt aUtKo to juz bedzie MK3 GTi150KM lub Corrado

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw lut 08, 2007 00:37

zamoscianin pisze: mianowicie od czasu do czasu podczas próby ruszania samochód słabnie traci obroty i poprostu gaśnie...
Czy dzieje się to na zimnym czy na ciepłym silniku?
Czy wymieniałeś rozrząd?
Czy robiłeś przegląd układu zapłonowego?
Czy podstawka pod wtryskiem nie jest dziurawa?
zamoscianin pisze:Dziś byłem u mechanika ale on nie wiedział co może być nie tak !!!
Zmień mechanika
zamoscianin pisze: wysyła mnie na vag
I bardzo słusznie


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
zamoscianin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 09, 2005 13:45
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: zamoscianin » czw lut 08, 2007 00:50

nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły silnik robi sie to w najmniej oczekiwanym momencie ..co do rozrządu to jakies 3msc temu była wymieniana pompa wodna i pasek...co do zapłonu to wszystko jest oki...a wtrysku sie nie czepiałem

[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 23:52 ]
Crunck pisze:Witam

Jedź na vaga ...
jutro pojade na vag-a zobacze co pokaże


Moje nXt aUtKo to juz bedzie MK3 GTi150KM lub Corrado

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw lut 08, 2007 01:04

zamoscianin pisze:a wtrysku sie nie czepiałem
No to poruszaj zespołem wtryskowym i zobacz czy nie widać pęknięcia na gumowej podstawce między kolektorem a korpusem zespołu wtryskowego - to i VAG na początek


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
zamoscianin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 09, 2005 13:45
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: zamoscianin » czw lut 08, 2007 19:06

byłem dziś na VAG-u..... komputer wykazał błędy w przepustnicy ... tj silniczek krokowy jest kopnięty ewentualnie potencjometr przepustnicy(TPS)... może ktoś z was sie orientuje czy potencjometr przepustnicy ma wpływ na prace silniczka krokowego?bo mechanik stwierdził że trudno jest określić która część padła.....co Wy byście obstawiali i co wymieniali?dodam że jakiś czas temu (ok2-3msc )wymieniałem silniczek krokowy (na Używke)


Moje nXt aUtKo to juz bedzie MK3 GTi150KM lub Corrado

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw lut 08, 2007 22:05

Potencjomentr przepustnicy jest czujnikiem natomiast silnik krokowy elementem wykonawczym. Dane z TPSu i innych czujników trajają do ECU co wpływa na sterowanie wtryskiem, zapłonem a w tym prędkością obrotową. Jeżeli silniczek krokowy się nie blokuje to znaczy nie jest zły. On nie ma żadnego wpływu na zamulanie auta - jest od ustawienia wolnych obrotów. Jesli jest błąd w kompie, który po usunięciu powraca należy usunąć dany błąd mechanicznie, najelpiej poprzez wymiane części. Jeżeli zaś nie pomoże wymiana TPS, możesz miec problem z zapłonem. To właśnie wady zapłonu wpływają na takie zachowanie auta. I nie ma co się sugerować stroboskopem - w tym wypadku może powodować to czujnik halla. Wracając do najważniejszego, musisz usunąć bład TPSu, w innym przypadku ECU będzie w trybie awaryjnym a w efekcie...będzie chodził jak chodzi. pozdrawiam

P.S. Wiesz może wszystkiego nie wiem, ale pierwsze widze taki numer silnika jak 1HXO. Jesli masz jednopunktowy to masz ABD jak wielopunktowy to prawdopodobnie AEX. I tu może pojawić się problem. Bo błąd przepustnicy (jako całości nierozbieralnej) może pojawić się w silniku AEX wielop. gdyż tam występuje nierozbieralny korpus przepustnicy, którego się nie wymienia - może dlatego mechanik zasugerował, że nie wie co padło ale mimo wszystko nawet kody błędów dla AEXa mówią o uszkodzeniu TPSu (błąd 00530). JEśli masz ABD to masz wszystko wymienialne. No tak z resztą po co ja się tu rozpisuje jak piszesz że wymieniałeś silniczek krokowy. Czyli masz ABD bo w AEX byś wymienił cały korpus. Dla mnie to jest niedorzeczność żeby fachowiec nie wiedział co padło. 3maj się i zmień mechanika. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw lut 08, 2007 22:30 przez Jacenty85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dav81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:50
Lokalizacja: Racibórz Śląskie

Post autor: dav81 » czw lut 08, 2007 22:18

WITAM


Ja bym obsatwiał potencjometr na przepustnicy!!! W moim 1.4 pełny wtrysk podłączyłem do kompa i są w vag-u bloki miernicze sprawdź ja działa położenie przepustnicy. Niejestem pewien ale pełne otwarcie powinno pokazywac w przedziale 85-90 stopni a zamknięta około 4-10 stopni. mozna to tez sprawdzić przy pomocy miernika elektronicznego. im bardziej otwarta przepustnica tym mniejszy prad zostaje puszczony i odwrotnie. Sprawdź sobie też o ile masz takie coś ( w moim jest ) co się nazywa odpowietrzenie zbiornika baku ( jest to połączone weżykiem zaraz za przepustnicą) Umnie to powodowało ze jak silnik pochodził troche na wolnych obrotach to zaczynał nierówno chodzić bo zaczynało brakowac powietrza a jak dodawałem gazu to przerywał tak do 2000 obr. a potem szedł dobrze.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw lut 08, 2007 22:26

zamoscianin pisze:może ktoś z was sie orientuje czy potencjometr przepustnicy ma wpływ na prace silniczka krokowego
no ma
zamoscianin pisze:komputer wykazał błędy w przepustnicy ... tj silniczek krokowy jest kopnięty ewentualnie potencjometr przepustnicy(TPS)..
a nie pamiętasz jaki to był bład? Bo mnie coś zastanawia to podejście mechanika albo, albo, bo to wszystko jest do sprawdzenia (pomierzenia) ręcznie jak się chce (i umie)
zamoscianin, aco Ty wogóle masz za silnik, typ silnika?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw lut 08, 2007 22:37

dav81 ale w jakim sensie zaczynał Ci nierówno chodzić? Czy kiedy popracował na wolnych obrotach przez pare sekund podnosił i opuszczał obroty po czym wrócił do normalnych czy cały czas Ci falował i po jakim czasie. Opisz to bo to ciekawe musiałbym to wypróbować



Awatar użytkownika
dav81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 27, 2007 18:50
Lokalizacja: Racibórz Śląskie

Post autor: dav81 » czw lut 08, 2007 22:53

dav81 ale w jakim sensie zaczynał Ci nierówno chodzić? Czy kiedy popracował na wolnych obrotach przez pare sekund podnosił i opuszczał obroty po czym wrócił do normalnych czy cały czas Ci falował i po jakim czasie. Opisz to bo to ciekawe musiałbym to wypróbować
On tak delikatnie oscylował w przedziale 680-720 obr. i czsasem strzelił lekko w tłumik. Na vag-u pokazało błąd 00533 co w praktyce oznaczało Zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego - N71, Zawór kontroli jałowego powietrza - N71 a do tego według mnie słuzy własnie odpowietrzanie zbiornika paliwa podrodze przed silnikiem jest zamontowany taki zawór ( umnie koloru niebieskiego z dwoma kabelkami ) i on niepuszcza mi wogóle powietrza. Po ściągnięciu tego zaworu silnik wszedł na 1800 obrotów a przez wezyk ciągnał ostro powietrze, przytkałem go tak ( palcem ) aby utzymywał tak 700 obr następnie wykasowałem błąd i już się niepojawił, a autko zaczeło równo chodzić i nic niepsikało... Jak go z powrotem podłączyłem to spowrotem mam ten błąd. A najlepsze w tym wszystkim jest to ze to małe gó.... kosztuje prawie 300 stówki. fajnie co nie



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw lut 08, 2007 23:03

zamoscianin, podaj mi swój email, wysle ci skany , tam jest m.in. jak sprawdzić ustawienie i działanie TPSu.

Opisz tez bardzo dokładnie co sie dzieje z silnikiem , bo bardzo pobieznie to opisałeś, czy na wolnych obrotach ci gasnie, czy faluja obroty , czy tylko takiego zamuła i gasnięcie silnika nastepuje przy dodawaniu gazu i ruszaniu , czy równiez w czasie jazdy z niskich obrotów przy stopniowym dodawaniu gazu silnik odrazu reaguje czy tez go dławi itd , wiecej szczegółów potrzeba zeby przeanalizowac twój przypadek.

P.S. A swoja drogą zmien mechanika bo koles jest bardzo słaby , kupil sobie interfejs i juz wielki diagnosta , zczytał błedy ale nic z tym więcej nie potrafi zrobić , a powinien umiec wykluczyc awarie TPSu czy stycznika biegu jałowego w silniczku krokowym czy samego krokowca.
VAG jest pomocny przy okresleniu rejonu poszukiwań usterki, ale potem to juz tylko wiedza i pomiary konkretnych wartości poszczególnych czujników , elementów wykonawczych itd


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
zamoscianin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 09, 2005 13:45
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: zamoscianin » czw lut 08, 2007 23:35

problem pojawia sie nie zawsze tj. raz częsciej raz rzadziej ...np podczas ruszania (niskie obroty)potrafi go zamulic i po prostu zgasnie ...wtedy jedyna recepta na to jest trzymanie go na wiekszych obrotach (takie typowe ruszanie większosci uczniaków w nauce jazdy), zauwazyłem takze ze na wyższych biegach tak jakby reagował z opóźnieniem i przyspieszał dopiero po 1-2sek no i silnik dostaje takich dziwnych wibracji.. szarpie.Dodam że dzis 3 razy zdarzyło mi sie coś takiego ze zbliżając sie do świateł (miałem ok 200m do miejsca zatrzymania)wrzuciłem na luz...samochód sie toczył po czym w trakcie jazdy zgasł....
homsky pisze:zamoscianin, podaj mi swój email, wysle ci skany , tam jest m.in. jak sprawdzić ustawienie i działanie TPSu.
tomaszek@zamosc.mm.pl


Tenks :panna:


Moje nXt aUtKo to juz bedzie MK3 GTi150KM lub Corrado

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw lut 08, 2007 23:50

zamoscianin, juz wysyłam, faktycznie troche dziwne objawy , bardziej wyglada mi to na TPS niz na silniczek krokowy , wypadałoby na poczatek dokładnie sprawdzić ustawienie i ciągłość ścierzek TPSu -w pliku który ci wysyłam jest to opisane , może troche chaotycznie , gdzies na forum tez jest temat o TPSie i tam dośc prosto napisałem co i jak


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
zamoscianin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 09, 2005 13:45
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: zamoscianin » czw lut 08, 2007 23:51

Adamtd pisze:
zamoscianin pisze:może ktoś z was sie orientuje czy potencjometr przepustnicy ma wpływ na prace silniczka krokowego
no ma
zamoscianin pisze:komputer wykazał błędy w przepustnicy ... tj silniczek krokowy jest kopnięty ewentualnie potencjometr przepustnicy(TPS)..
a nie pamiętasz jaki to był bład? Bo mnie coś zastanawia to podejście mechanika albo, albo, bo to wszystko jest do sprawdzenia (pomierzenia) ręcznie jak się chce (i umie)
zamoscianin, aco Ty wogóle masz za silnik, typ silnika?
powiedział mi jedynie że vag wykazuje błedy przepustnicy silniczek krokowy lub potencjometr jest do wymiany...ale niestety miał czas tylko by podpiąć komputer;-(

silnik w moim mk3 to ABD 1.4 na jednopunktowym wtrysku

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2007 13:43 ]
Witam powodem wszystkiego był potencjometr przepustnicy !!!cała podstawa przepustnicy została wymieniona (wymiana samej płytki potencjometru nic by nie dała poniewaz wewnetrzna czesc była uszkodzona..tj.styki blaszki wewnatrz były mocno sfatygowane powyginane połamane..... :grrr: :grrr: ...)dziekuje wszystkim za okazana pomoc.......NIECH MOC BEDZIE Z WAMI !!!!!!!


Moje nXt aUtKo to juz bedzie MK3 GTi150KM lub Corrado

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 326 gości