Zmiana lamp H1+H1 na H4
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
Zmiana lamp H1+H1 na H4
zmieniłem lampy H1 + H1 na lampy z vento z żarówką H4, jak wiadomo w lampach H1 przy włączaniu długich mijania nie gasną, natomiast przy lampach H4 przy włączeniu długich, mijania powinny zgasnąć, fabrycznie instalację mam przygotowaną do lamp H1, jak zrobić żeby odpowiednio działało to na lampach H4 ?
Ostatnio zmieniony pn sie 04, 2008 23:02 przez micab, łącznie zmieniany 2 razy.
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
W "drugą stronę" to było opisywane. Po prostu przewód biało czarny od włącznika świateł zasilający reflektory należy z pominięciem przełącznika długie/krótkie przy manetce podłączyć pod przewód zasilający światła krótkie żółty. Nie wiem jak to jest realizowane w oryginalknej instalacji, czy połączenie to jest gdzieś koło wyłączników czy w skrzynce bezpieczników i przekaźników. Musze zerknąć do GTI żonki ale będę mógł dopiero w sobotę lub niedzielę, więc jeśli do tego czasu nikt ci nie pomoże to odezwij się.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
zime przejeździłem na soczewkach więc problemu nie było, ale teraz wrzuciłem znów lampki vento i sprawa powraca...co trzeba przerobić w instalacji przygotowanej na lampy H1+H1 żeby mijania wyłączały się po włączeniu drogowych, tak jak to jest w lampach H4 ?
jest ktoś obeznany w elektryce, ma schemat i może zerknąć jak to rozwiązać ? bo ja jestem zielony w kabelkach
jest ktoś obeznany w elektryce, ma schemat i może zerknąć jak to rozwiązać ? bo ja jestem zielony w kabelkach
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
na przykład:
1. Kup dwa przekaźniki typowe samochodowe z pinami:85,86, 30, 87 i 87a.
2. Przetnij przy reflektorze kable plusowe idące do obu włókien (drogowe i mijania), wszystkie cztery końce zakończ wsuwkami żeńskimi
3. końce od strony żarówki podłącz: od mijania do pinu 87a, od długich do pinu 87.
4. Od strony włącznika: od krótkich do pinu 30, od długich do pinu 85.
5. Pin 86 połącz dodatkowym kabelkiem do masy na aku lub do masowego kabla żarówki.
Bedzie działać tak: światła krótkie, przekaźnik w stanie spoczynku, przewodzi prąd do krótkich poprzez piny 30 i 87a.
Swiatła długie: przekaźnik wzbudzony, przewodzi prąd do długich od pinu 30 do 87.
Nie wiem jak dokładnie jest to rozwiązane w oryginale, czy w manetce czy w skrzynce przekaźników, bo może jest jakaś prostsza metoda, ale obejrzałem schematy i nie dowiedziałem się, a nie chce mi się grzebać żonce w jej GTI. Więc proponuję z tymi przekaźnikami. (tak samo do każdej lampy). Nie jestem pewien czy przy takie przeróbce prawidłowo zapali sie kontrolka od długich, ale powinna na 99%.
1. Kup dwa przekaźniki typowe samochodowe z pinami:85,86, 30, 87 i 87a.
2. Przetnij przy reflektorze kable plusowe idące do obu włókien (drogowe i mijania), wszystkie cztery końce zakończ wsuwkami żeńskimi
3. końce od strony żarówki podłącz: od mijania do pinu 87a, od długich do pinu 87.
4. Od strony włącznika: od krótkich do pinu 30, od długich do pinu 85.
5. Pin 86 połącz dodatkowym kabelkiem do masy na aku lub do masowego kabla żarówki.
Bedzie działać tak: światła krótkie, przekaźnik w stanie spoczynku, przewodzi prąd do krótkich poprzez piny 30 i 87a.
Swiatła długie: przekaźnik wzbudzony, przewodzi prąd do długich od pinu 30 do 87.
Nie wiem jak dokładnie jest to rozwiązane w oryginale, czy w manetce czy w skrzynce przekaźników, bo może jest jakaś prostsza metoda, ale obejrzałem schematy i nie dowiedziałem się, a nie chce mi się grzebać żonce w jej GTI. Więc proponuję z tymi przekaźnikami. (tak samo do każdej lampy). Nie jestem pewien czy przy takie przeróbce prawidłowo zapali sie kontrolka od długich, ale powinna na 99%.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ona jest na wiązce od manetki (zwiera kable biało-czarny z żółtym)
patrz też: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=80557
patrz też: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=80557
ale co muszę zrobić aby dostać się do tej wiązki? przepraszam za banalne pytania ale nie chce popsuć
[ Dodano: Pią Lut 09, 2007 09:59 ]
Witam,
udało się wystarczyło zdjąć osłonę przy kierownicy /odkręcić dwie śrubki i osłona rozkręcona/, tam już było widać wiązkę która zakończona jest wąską wtyczką gdzie trzeba było zewrzeć przewody żółty i czarno-biały, które idą koło siebie. I gotowe. Można założyć takie plastykowe złączki które zakłada się na te dwa przewody ściska zworka gotowa i zarazem zaizolowana bez konieczności lutowania.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Lut 09, 2007 09:59 ]
Witam,
udało się wystarczyło zdjąć osłonę przy kierownicy /odkręcić dwie śrubki i osłona rozkręcona/, tam już było widać wiązkę która zakończona jest wąską wtyczką gdzie trzeba było zewrzeć przewody żółty i czarno-biały, które idą koło siebie. I gotowe. Można założyć takie plastykowe złączki które zakłada się na te dwa przewody ściska zworka gotowa i zarazem zaizolowana bez konieczności lutowania.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 297 gości