Czy to oryginalny n75?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Czy to oryginalny n75?

Post autor: Szyszon » śr lut 07, 2007 16:58

Witam, chcialbym zapytac o fotki("obrazki z telefonu") nizej, jedna to slynny EGR, jak sie za niego zabrac? Co zaslepic? Moze bylby ktos tak mily i wrzuci do Paint'a uzupelniajac obrazek o jakies strzalki :pub:

Reszta fotek - moj n75... tylko ze on bezwladnie wisi :crazy: nigdzie nie jest przykrecony, czy to jest oryginalny zawor? Czy moze z innego TDI?

EGR:
Obrazek

N75:
Obrazek
Obrazek


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

Scotto
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 23:09
Lokalizacja: londyn

Post autor: Scotto » śr lut 07, 2007 20:28

witaj na pierwszej fotce to niejest EGR a zawor sterujoncy nim, a co do n-75 to jest napewno od 1z numery sie zgadzaja, wyglada nawet jakby od nowosci nie zmieniany:D:D


Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 07, 2007 23:40

zaślepic musisz rure która wraca do dolotu !

ma średnice około 25 mm i wkładasz blaszkę przy dolocie - jest to przykręcone na 2 imusowe śruby - tak jest w AFN - mam nadzieje że w 1Z jest tak samo



Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » śr lut 07, 2007 23:59

Jutro to obadam, jak dobrze pojdzie to i jakas fotoporada sie urodzi!


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw lut 08, 2007 00:02

zaślepic musisz rure która wraca do dolotu !

ma średnice około 25 mm i wkładasz blaszkę przy dolocie - jest to przykręcone na 2 imusowe śruby - tak jest w AFN - mam nadzieje że w 1Z jest tak samo
Tak samo Szyszon, fotoporada się przyda trzymamy Cie za słowo że ją zrobisz. :bigok:
N75 mam taki sam ,właśnie prubuję go rozebrać :hmm:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » czw lut 08, 2007 11:11

twardy pisze:N75 mam taki sam ,właśnie prubuję go rozebrać :hmm:
U mnie zawierucha za oknem.Też się wezme za rozebranie N75 bo teraz jeżdże na zmostkowanych przewodach to może jeszcze uratuje to :bigok:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lut 08, 2007 11:32

twardy, Pruszkowiak, jak będziecie rozbierać n75 to uważajcie na cewkę w środku , są tam jej metry/kilometry :) i łatwo ją uszkodzić , a tak poza tym jak ja rozbierałem swój zepsuty n75 , aby go zobaczyć od środka to musiałem go rozciąć brzeszczotem, bo jakoś się nie dało inaczej.

pozdrawiam
damcio151



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » czw lut 08, 2007 14:02

Wtam, dołączę się do tematu N75. Mam taki (przynajmniej z wyglądu) jak na foto. Sądząc po zaciskach na króćcach to nigdy nie był ruszany. Zastanawia mnie tak rzecz. Gdy jest ciepło na dworze N75 jest cicho, gdy temperatura spadnie około 0 lub 5*C podczas pracy silnika ten zaworek sobie tyka. Czy tak ma być, czy powinien zawsze być cicho? Nie ma znaczenia czy silnik rozgrzany czy zimny, tykanie zależy tylko od temperatury zewnętrznej. Kiedyś gdzieś czytałem o czyszczeniu zaworka bez rozbierania. Dmuchany, myty alkocholem, suszony itd. Czy tego typu metody są skuteczne? Jeśli możecie koledzy to podzielcie się wiedzą na temat tego N75. Dodam jeszcze, że auto jest z '96 roku, modelowo '97, silnik o symbolu AHU (jako ciekawostka 7 świec żarowych :grin: )

pzdr
zygyy



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw lut 08, 2007 19:34

zyggy, U mnie N75 raz tyka a raz nie , nie wiem czym to jest spowodowane :)
Prubowałem rozebrać N75 ten z fotki 2 od góry i nie udało się bałem się go uszkodzić i zostawiłem w spokoju. Ten z 1 fotki już czyściłem koledze z AFN i teraz jest OKI.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » czw lut 08, 2007 19:50

twardy a masz doświadczenie w czyszczeniu tego bez rozbierania (wiesz jakiś alkohol lu rozpuszczalnik, sprężone powietrze itd...)???

pzdr
zyggy



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw lut 08, 2007 20:13

Czyściłe tymi spreyami , jeden to zmywacz a drugi to taki silikon do gumy i plastiku , potem sprężone powietrze. Podałem równiez 12v i sprawdziłem czy elektrozaworek sie przesterowuje , no i niby jest dobry a dlaczego niekiedy nie zadzała. :hmm:


Obrazek


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw lut 08, 2007 21:47

zyggy pisze:jako ciekawostka 7 świec żarowych
Tylko ze 4 grzeja komory spalania, a pozostale 3 plyn chlodzacy przy wyjsciu z glowicy, po to zebys mial szybciej ciepelo :P



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » czw lut 08, 2007 23:15

dokładnie jak piszesz, ale mój mechanik by zaskoczony :blush: (a niby "fachowiec"), że 7, co i jak grzeją to wiem, ale czy wszystkie tdi tak miały? nawet nie wiem czy te trzy dodakowe są sprawne, ale może kiedyś sprawdzę przynajmniej ich rezystancję (opór)

pzdr
zyggy



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw lut 08, 2007 23:19

zyggy pisze:mój mechanik by zaskoczony (a niby "fachowiec"),
No comments ;)
zyggy pisze:ale czy wszystkie tdi tak miały?
Nie wszystkie. Jedne mialy drugie nie. Ciezko znalezc regule. Moj np nie ma.
zyggy pisze:może kiedyś sprawdzę przynajmniej ich rezystancję (opór)
Najlepiej wykrec i podlacz pod aku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości