Problem z brakiem mocy!!!! Pomóżcie!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem z brakiem mocy!!!! Pomóżcie!!
Witam, jestem posiadaczem mk3 1.9 GT TDI 110km. rok 97 przebieg 174k. wersja 3d special edition.
Czytalem wiele tematów tutaj na forum na temat tego co moze się u mnie dzieje, o podobnych dolegliwościach, ale jednak w moim przypadku jest troszke inaczej wiec zapodaje nowy temat.
Mianowicie samochód posiadam ok pół roku.. po jakimś czasie zauważyłem że działo się coś takiego, że jechałem normalnie z pełną mocą i odejściem do 150 km/h potem był NOTLAUF!! więc wiadomo stop restart i znowu do błędu...
Jednak z czasem stało się tak, i tak jest już do teraz, że moge przekroczyć spokojnie te 150 nie ma notlauf, ale samochód ogólnie zrobił się strasznie mulasty nie wkręca się tak żwawo w obroty jak to było wcześniej, praktycznie nie słychać turbo, do 2.8k obrotów kaplica potem troche się lepiej wkreca ale to i tak nie jest to co było wczesniej:((
Byłem u fachowca, który zajmuje się naprawa turbospręzarek i powiedział mi że kierownice zapiczeone, że naprawa 500-800zł, jednak czytałem na forum różne posty i od znajomego też słyszałem, że można to zrobić samemu kupując zestaw naprawczy!?
Tutaj mam pytania i prosze o pomoc:
1. Czy rzeczywiście turbo do naprawy, czy może coś innego(N75, przepływka)
2.Ile może kosztować taki komplet naprawczy i czy ma ktoś może, albo ma link do instrukcji jak naprawić takie turbo(mój tata zna się dobrze na mechanice i bez problemu pomoże mi to zrobic)
Proszę o pomoc i jakieś rady!!!!!!!!!!!!!!! nie chce zajeździc bardziej turbo ani silnika bo może wyższa temp. spalania jest i tloki sie moga wypalac.. nie wiem sam...
Czytalem wiele tematów tutaj na forum na temat tego co moze się u mnie dzieje, o podobnych dolegliwościach, ale jednak w moim przypadku jest troszke inaczej wiec zapodaje nowy temat.
Mianowicie samochód posiadam ok pół roku.. po jakimś czasie zauważyłem że działo się coś takiego, że jechałem normalnie z pełną mocą i odejściem do 150 km/h potem był NOTLAUF!! więc wiadomo stop restart i znowu do błędu...
Jednak z czasem stało się tak, i tak jest już do teraz, że moge przekroczyć spokojnie te 150 nie ma notlauf, ale samochód ogólnie zrobił się strasznie mulasty nie wkręca się tak żwawo w obroty jak to było wcześniej, praktycznie nie słychać turbo, do 2.8k obrotów kaplica potem troche się lepiej wkreca ale to i tak nie jest to co było wczesniej:((
Byłem u fachowca, który zajmuje się naprawa turbospręzarek i powiedział mi że kierownice zapiczeone, że naprawa 500-800zł, jednak czytałem na forum różne posty i od znajomego też słyszałem, że można to zrobić samemu kupując zestaw naprawczy!?
Tutaj mam pytania i prosze o pomoc:
1. Czy rzeczywiście turbo do naprawy, czy może coś innego(N75, przepływka)
2.Ile może kosztować taki komplet naprawczy i czy ma ktoś może, albo ma link do instrukcji jak naprawić takie turbo(mój tata zna się dobrze na mechanice i bez problemu pomoże mi to zrobic)
Proszę o pomoc i jakieś rady!!!!!!!!!!!!!!! nie chce zajeździc bardziej turbo ani silnika bo może wyższa temp. spalania jest i tloki sie moga wypalac.. nie wiem sam...
proponuje podpiecie do vaga najpierw, moze on pokaze co mu dolega, z tym turbo sie niespiesz tak bo zregenerujesz a sie okaze ze to przeplywka zaniza lub niesprawne n-75 najpierw posprawdzaj te tansze zeczy
ps moze masz znajomego z ktorym mozesz podmienic przeplywke n-75, moze lepiej wyjdziesz na tym
ps moze masz znajomego z ktorym mozesz podmienic przeplywke n-75, moze lepiej wyjdziesz na tym
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
Matijas, napraw turbo polegająca na czyszczeniu zapieczonych kierownic to max 300 PLN !
tu masz link do opisu czyszczenia turbiny - niech Tata obluka co i jak
http://www.technologie-en...nt15-turbo.html
ogólny muł to może byc przepływka albo N75 (mam taki na sprzedaż na Allegro )
zrób diagnoze dynamiczna pod obciążeniem na 4 biegu w zakresie 1500-4200 rpm VAG - kanały 003,008,011 i wklej logi na forum
jak nie masz gdzie to Ci mogę to zrobić w przyszłym tygodniu
powodzenia
[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 20:45 ]
no i odbyły sie pomiary:
na początek statyczny kąt wtrysku IDEALNIE na biebieskiej linii 47
korekcje dawek 013 tez OK 0,2 0,4 -0,3
no i dynamicznie 003, 008 011 i wyszło OK
a potem już nie OK czego nie zauważyłem
pomiar na 3 biegu
i na 4 biegu
widać Turbina zaczyna pracować od 2800 rpm
nie masz moim zdaniem przyciętych kierownic, tylko możliwe że przycina Ci sie N75
w razie czego mam taki to dam Ci do podmiany - sprawdź też pro forma przewód do tej gruszki przy turbinie - pokazywałem Ci
to tyle nie zauważyłem tego bo sie pomiary w pliku jeden pod drugim zapisywały
tu masz link do opisu czyszczenia turbiny - niech Tata obluka co i jak
http://www.technologie-en...nt15-turbo.html
ogólny muł to może byc przepływka albo N75 (mam taki na sprzedaż na Allegro )
zrób diagnoze dynamiczna pod obciążeniem na 4 biegu w zakresie 1500-4200 rpm VAG - kanały 003,008,011 i wklej logi na forum
jak nie masz gdzie to Ci mogę to zrobić w przyszłym tygodniu
powodzenia
[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 20:45 ]
no i odbyły sie pomiary:
na początek statyczny kąt wtrysku IDEALNIE na biebieskiej linii 47
korekcje dawek 013 tez OK 0,2 0,4 -0,3
no i dynamicznie 003, 008 011 i wyszło OK
a potem już nie OK czego nie zauważyłem
pomiar na 3 biegu
i na 4 biegu
widać Turbina zaczyna pracować od 2800 rpm
nie masz moim zdaniem przyciętych kierownic, tylko możliwe że przycina Ci sie N75
w razie czego mam taki to dam Ci do podmiany - sprawdź też pro forma przewód do tej gruszki przy turbinie - pokazywałem Ci
to tyle nie zauważyłem tego bo sie pomiary w pliku jeden pod drugim zapisywały
na pierwszym logu widać że turbinka potrafi dmuchnąć z dołu i overboost jest w miare szybko zbijany - co sugeruje że jest OK
Gdyby były kierownice przytarte to by bło przeładowanie ...
więc albo N75 albo Ci ucieka podciśnienie przez wężyk
z tego co widziałem sztange wciąga do gruszki ale jakoś tak za mało na mój gust - tak jakby brakowało podciśnienia..
w kanale 011 na zablokowanych nastawach też nie było zmian cisnienia do 1400 rpm - a powinny być podobno około 150 mBar
jak chcesz możesz też skoczyć do Diagtronika ale w razie czego podmień to N75
[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 20:59 ]
przepływka widac tez nie pierwszej młodośći ale jeszcze jest OK
[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 21:03 ]
sorki że nie zauwazyłem tego słabego dmuchania od razu ale jakoś mi sie pomieszało w tym excelu ;( - zwłaszcza z lapem na kolanach na zawiasie KONI
Gdyby były kierownice przytarte to by bło przeładowanie ...
więc albo N75 albo Ci ucieka podciśnienie przez wężyk
z tego co widziałem sztange wciąga do gruszki ale jakoś tak za mało na mój gust - tak jakby brakowało podciśnienia..
w kanale 011 na zablokowanych nastawach też nie było zmian cisnienia do 1400 rpm - a powinny być podobno około 150 mBar
jak chcesz możesz też skoczyć do Diagtronika ale w razie czego podmień to N75
[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 20:59 ]
przepływka widac tez nie pierwszej młodośći ale jeszcze jest OK
[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 21:03 ]
sorki że nie zauwazyłem tego słabego dmuchania od razu ale jakoś mi sie pomieszało w tym excelu ;( - zwłaszcza z lapem na kolanach na zawiasie KONI
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wielkei dzieki dla Cowboy`a nie wiedzial bym nic jak do tej pory gdyby nie te logi, teraz tylko powiedzcie mi, jak mam te wszystkie rury posprawdzac zeby miec pewnosc ze czegos nie pominalem??
[ Dodano: 08 Lut 2007 00:33 ]
Qrcze.. jak najbardziej chcialem dac cowboy`owi 1 pkt za to ze mi pomogl bo pomogl robiac test pokazujac co i jak imowiac co moze byc,ale niestety dalem ten pkt nie w tej wiadomosci co potrzeba;p
Wiec prosba o podpowied zjak posprawdzac te rury jest nadal aktualna:]
[ Dodano: 08 Lut 2007 00:33 ]
Qrcze.. jak najbardziej chcialem dac cowboy`owi 1 pkt za to ze mi pomogl bo pomogl robiac test pokazujac co i jak imowiac co moze byc,ale niestety dalem ten pkt nie w tej wiadomosci co potrzeba;p
Wiec prosba o podpowied zjak posprawdzac te rury jest nadal aktualna:]
Matijas, nie kładź żadnej cegły na gaz na wolnych obrotach i tak turbo nie dmucha
nie ma nieszczelności w dolocie - bo powyżej 2800 turbina trzyma zadane ciśnienie
zacina Ci się n75 - bo przeceież w pierwszym logu było dobrze !! - przecież dolot się nagle nie rozszczelnił ?
ja obstawiam N75 - najłatwiej sprawdzić - mogę Ci pożyczyć do podmiany po weekendzie
gruszka przy turbinie
nieszczelność w układzie podciśnienie - ale to mniej prawdopodobne bo był przecież dobry log
[ Dodano: Czw Lut 08, 2007 09:54 ]
Matijas, aha i sprawdź jak chodzi sztanga - tak jak Ci napisałem PW
tu masz foto tego diwajsu:
nie ma nieszczelności w dolocie - bo powyżej 2800 turbina trzyma zadane ciśnienie
zacina Ci się n75 - bo przeceież w pierwszym logu było dobrze !! - przecież dolot się nagle nie rozszczelnił ?
ja obstawiam N75 - najłatwiej sprawdzić - mogę Ci pożyczyć do podmiany po weekendzie
gruszka przy turbinie
nieszczelność w układzie podciśnienie - ale to mniej prawdopodobne bo był przecież dobry log
[ Dodano: Czw Lut 08, 2007 09:54 ]
Matijas, aha i sprawdź jak chodzi sztanga - tak jak Ci napisałem PW
tu masz foto tego diwajsu:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 141 gości