Duże spalanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » wt lut 06, 2007 19:30

u mnie na długiej trasie 4,2litra do 100km/h spokojna jazda, miasto i trasa gdy nie swiruję 6,5l, gdy sandał to 7,5. Nie widziałem więcej niż 8,5 ale to było przy 200km/h. Pozatym na krótkich trasach będzie palił dużo bo jest silnik nie zagrzany. Ja jeśli chodzi o schodzenie ze spalania luzuję gdyż dalej jadę, na biegu odcina paliwo ale bliżej dojeżdżam. Po kilku miesiącach testów stwierdziłem że lepiej wychodze luzując. zauwazyłem jeszcze jedno: dużo pali powyżej 3000 obrotów i np. 1200obrotów i wrzucenie wysokiego biegu np. 4 więc najlepiej zmieniać takok. 2200obr. Chyba że ktoś już grzebał w tym twoim autku i zwiększył dawki paliwa. To wychodzi na vagu i kosztuje niewiele raptem jakies 60zeta.
jeśli na zimnym będziesz butował będzie dużo palił i będzie potem ciężko zejść ze spalania, więc zanim się nie zagrzeje jeźdz delikatnie by schodził ze spalania, jak sie zagrzeje i zejdzie do pewnego pułapu np. 6l i zaczniesz butowac to spalanie bedzie roslo ale powoli tak co 0,1l


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
jacekd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
Lokalizacja: Poznan
Auto: MK6 TSI160
Silnik: CAVD

Post autor: jacekd » wt lut 06, 2007 20:29

toolpusher pisze:Jacek widzę iż byłes u Mastersa - pewnie w Warszawie - napisz coś o wrażeniach przed i po jak i osamym warsztacie.
Nie wiem :kac:

Poprzedni wlasciciel byl na kuracji, oczywiscie w Wa-wie.
Chyba bede musial sie przejechac kiedys niekurowanym ASZ-em to bede znal roznice ale jak narazie wielka frajde sprawialo mi wyprzedzanie na trasie na 4ce (zadnej redukcji), a te szybciej jadace auta na 5tce :satan:


MK6 HL - TSI160

wonski83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr lis 01, 2006 14:38
Lokalizacja: słupsk

Post autor: wonski83 » wt lut 06, 2007 21:08

a ja sie martwilem swoim spalaniem bo na trasie bierze mi 5,5 a tak normalnie na codzien kolo 7,5l na 100wke najwidoczniej golfiki juz tak maja :)))


2fast4you

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » wt lut 06, 2007 21:43

kup benzyne 2l to się przekonasz :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
zuberek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt sty 02, 2007 19:55
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zuberek » śr lut 07, 2007 11:20

Panowie Do do jakich obrotów ciagniecie przy zimnym silniku Ja zmieniam biegi tak okolo 2.1 2.2 tys obr Zastanawiam sie czy nie lepiej by bylo przy 2.5 tys zmieniac bieg (mniejsze spalanie by bylo bo od razu mialbym pozadana szybkosc i silnik pracowlby na nizszych obrotach bez znaczacego obciazenia) tylko pytanie czy przy takich obrotach na zimnym silniku to turbinka mi za szybko nie zaprotestuje????? C


TDI rules

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » śr lut 07, 2007 21:01

do 2.5 i delikatnie, nie naciskając gwaltownie gazu


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
Kris3314
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn sie 31, 2009 11:15
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kris3314 » pn kwie 19, 2010 11:50

toolpusher pisze:Wydaje mi się iż nie macie racji. Przy jeżdzie z kręceniem silnika powyżej 2 tys. autko pali 12l/100km.
Pozdrawiam
Piotr
W życiu TDi ci nie spali 12L chyba musial byś przyczepę zapiać !!! najoszczędniejsza i dobra dla silnika jest jazda w zakresie 2tys - 3.5 tyś i tego sie trzymaj



pawullonn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob sie 22, 2009 17:56

Duże spalanie

Post autor: pawullonn » sob sie 28, 2010 18:49

Panowiem czytam ten temat też mam AXR i powiedzcie przyjakich obrotach czy prędkościach najoptymalniej zmieniać poszczególne biegi bo tak sie składa że u mnie też pali więcej a dymku nie zostawiam za sobą:D



Awatar użytkownika
kendi
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 398
Rejestracja: czw lip 15, 2010 22:24
Lokalizacja: Kielce/Końskie/Stąporków TKN

Duże spalanie

Post autor: kendi » pn sie 30, 2010 15:14

Nie uzyskałem pomocy w temacie "ile wam pali disel" to może tutaj ktoś mi wyjaśni o co może być kaman:

"właśnie mam problem dotyczący tego tematu, i proszę Was o pomoc w rozwiązaniu problemu...
mianowicie mk4 110ps po czyszczeniu turbinki i kolektora wraz zwiększeniu dawki paliwa przy zapłonie (spowodowane trudnym uruchomieniem "ciepłego" silnika) pali średnio 10-12 litrów ropy!!! Jeżdżę oszczędnie, zmiany biegów przy 2-2,2 tys. obrotów bez żadnego sandała. Wcześniej przed tymi zabiegami mechanicznymi spalanie miałem w okolicach 5-6 litrów, a teraz mogę o nim tylko pomarzyć:( co na moim miejscu byście zrobili? zamiaruje jeździć nim do szkoły ale ekonomiczność golfa mi na to nie pozwala:/"

przeczytałem jeszcze wasze uwagi co może być z tym związane, to więc:
-nie zostawiam za sobą dymu,
-po wymianie oleju (castrol 10w40) i filtru powietrza
-przebieg 225 tys.



Awatar użytkownika
yykkes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 23:22
Lokalizacja: Zgierz

Duże spalanie

Post autor: yykkes » sob wrz 04, 2010 17:33

Podłącze się pod temat, mam TDI PD 101KM ATD. Spalanie? Hm... jezeli tankuje na ORLENIE to jest tragedia!! Po miescie wychodzi mi ok 7,5 litra!!! ORLENOWi podziękowałem, tankuje tylko na SHELL'u badz ewentualnie na samoobslugowej NESTE i co? I to, że tankując V-Power na SHELL'u bądź zwykłą na NESTE spalanie wynosi ok 6,5- 6,7 w cylku miejskim, czyli dokladnie tak jak jest to podane katalogowo, poza miastem spalanie wynoi około 5-5,5 (raz przypadek 6,5 ale to cisnąłem 180km/h na autostradzie - właśnie przydałby się 6 bieg w tym momencie :P) Jeżeli chodzi o styl jazdy, to każdy bieg ciągne do ok 2500 nawet czasem do prawie 3000obr i spalanie takie jak napisłem. Spalanie rośnie na krótkich dystansach i przy popier... stylu jazdy, czyli: 1-but, 2-but i zaraz hamowanie. Dieslem się tak nie jeździ. VP moze i mniej spala, ale PD maja bardziej elastyczne silniki :helm:


Diesel Power!!! :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 30 gości