Problem z brakiem mocy!!!! Pomóżcie!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem z brakiem mocy!!!! Pomóżcie!!

Post autor: Matijas » wt lut 06, 2007 18:49

Witam, jestem posiadaczem mk3 1.9 GT TDI 110km. rok 97 przebieg 174k. wersja 3d special edition.

Czytalem wiele tematów tutaj na forum na temat tego co moze się u mnie dzieje, o podobnych dolegliwościach, ale jednak w moim przypadku jest troszke inaczej wiec zapodaje nowy temat.

Mianowicie samochód posiadam ok pół roku.. po jakimś czasie zauważyłem że działo się coś takiego, że jechałem normalnie z pełną mocą i odejściem do 150 km/h potem był NOTLAUF!! więc wiadomo stop restart i znowu do błędu...

Jednak z czasem stało się tak, i tak jest już do teraz, że moge przekroczyć spokojnie te 150 nie ma notlauf, ale samochód ogólnie zrobił się strasznie mulasty nie wkręca się tak żwawo w obroty jak to było wcześniej, praktycznie nie słychać turbo, do 2.8k obrotów kaplica potem troche się lepiej wkreca ale to i tak nie jest to co było wczesniej:((

Byłem u fachowca, który zajmuje się naprawa turbospręzarek i powiedział mi że kierownice zapiczeone, że naprawa 500-800zł, jednak czytałem na forum różne posty i od znajomego też słyszałem, że można to zrobić samemu kupując zestaw naprawczy!?

Tutaj mam pytania i prosze o pomoc:
1. Czy rzeczywiście turbo do naprawy, czy może coś innego(N75, przepływka)
2.Ile może kosztować taki komplet naprawczy i czy ma ktoś może, albo ma link do instrukcji jak naprawić takie turbo(mój tata zna się dobrze na mechanice i bez problemu pomoże mi to zrobic)

Proszę o pomoc i jakieś rady!!!!!!!!!!!!!!! nie chce zajeździc bardziej turbo ani silnika bo może wyższa temp. spalania jest i tloki sie moga wypalac.. nie wiem sam...



Scotto
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 23:09
Lokalizacja: londyn

Post autor: Scotto » wt lut 06, 2007 21:15

proponuje podpiecie do vaga najpierw, moze on pokaze co mu dolega, z tym turbo sie niespiesz tak bo zregenerujesz a sie okaze ze to przeplywka zaniza lub niesprawne n-75 najpierw posprawdzaj te tansze zeczy
ps moze masz znajomego z ktorym mozesz podmienic przeplywke n-75, moze lepiej wyjdziesz na tym


Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 07, 2007 21:39

Matijas, napraw turbo polegająca na czyszczeniu zapieczonych kierownic to max 300 PLN !

tu masz link do opisu czyszczenia turbiny - niech Tata obluka co i jak :)
http://www.technologie-en...nt15-turbo.html

ogólny muł to może byc przepływka albo N75 (mam taki na sprzedaż na Allegro )

zrób diagnoze dynamiczna pod obciążeniem na 4 biegu w zakresie 1500-4200 rpm VAG - kanały 003,008,011 i wklej logi na forum

jak nie masz gdzie to Ci mogę to zrobić w przyszłym tygodniu :)

powodzenia

[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 20:45 ]
no i odbyły sie pomiary:

na początek statyczny kąt wtrysku IDEALNIE na biebieskiej linii 47

korekcje dawek 013 tez OK 0,2 0,4 -0,3

no i dynamicznie 003, 008 011 i wyszło OK

Obrazek

a potem już nie OK czego nie zauważyłem :(

pomiar na 3 biegu

Obrazek

i na 4 biegu

Obrazek


widać Turbina zaczyna pracować od 2800 rpm

nie masz moim zdaniem przyciętych kierownic, tylko możliwe że przycina Ci sie N75

w razie czego mam taki to dam Ci do podmiany - sprawdź też pro forma przewód do tej gruszki przy turbinie - pokazywałem Ci

to tyle nie zauważyłem tego bo sie pomiary w pliku jeden pod drugim zapisywały :)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr lut 07, 2007 21:48

Sprawdz rury do intercoolera , połaczenia gumowe .
Ja również miałem wymieniać turbawke a okazało się że pakła guma ,
ponoć często pakaja od spodu.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 07, 2007 21:52

na pierwszym logu widać że turbinka potrafi dmuchnąć z dołu i overboost jest w miare szybko zbijany - co sugeruje że jest OK

Gdyby były kierownice przytarte to by bło przeładowanie ...

więc albo N75 albo Ci ucieka podciśnienie przez wężyk

z tego co widziałem sztange wciąga do gruszki ale jakoś tak za mało na mój gust - tak jakby brakowało podciśnienia..

w kanale 011 na zablokowanych nastawach też nie było zmian cisnienia do 1400 rpm - a powinny być podobno około 150 mBar

jak chcesz możesz też skoczyć do Diagtronika ale w razie czego podmień to N75

[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 20:59 ]
przepływka widac tez nie pierwszej młodośći ale jeszcze jest OK

[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 21:03 ]
sorki że nie zauwazyłem tego słabego dmuchania od razu ale jakoś mi sie pomieszało w tym excelu :) ;( - zwłaszcza z lapem na kolanach na zawiasie KONI :P



Awatar użytkownika
PietRas17
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 21:10
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka / Białystok
Kontakt:

Post autor: PietRas17 » śr lut 07, 2007 22:26

kumpel mial identyczne objawy....okazalo sie ze ta plastikowa rura ktora idzie do przeplywki byla w niewidocznym miejscu peknieta. wymiana na nowa i wsio ok


MK3 SiLVer by Pietras17
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=967035

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » czw lut 08, 2007 00:16

Wielkei dzieki dla Cowboy`a nie wiedzial bym nic jak do tej pory gdyby nie te logi, teraz tylko powiedzcie mi, jak mam te wszystkie rury posprawdzac zeby miec pewnosc ze czegos nie pominalem??

[ Dodano: 08 Lut 2007 00:33 ]
Qrcze.. jak najbardziej chcialem dac cowboy`owi 1 pkt za to ze mi pomogl bo pomogl robiac test pokazujac co i jak imowiac co moze byc,ale niestety dalem ten pkt nie w tej wiadomosci co potrzeba;p
Wiec prosba o podpowied zjak posprawdzac te rury jest nadal aktualna:]



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw lut 08, 2007 02:14

Matijas, rury sprawdzisz na zapalonym silniku a najlepiej połóż cegłe na gazie tak około 2kkm , weż mydliny i smaruj łączenia rur po koleji do intercoolera. Są takie specialne w sprayu do sprawdzania wycieków w instalaciach np gazowych.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lut 08, 2007 09:13

Matijas, nie kładź żadnej cegły na gaz :P na wolnych obrotach i tak turbo nie dmucha ;)

nie ma nieszczelności w dolocie - bo powyżej 2800 turbina trzyma zadane ciśnienie :)


zacina Ci się n75 - bo przeceież w pierwszym logu było dobrze !! - przecież dolot się nagle nie rozszczelnił :P ?

ja obstawiam N75 - najłatwiej sprawdzić - mogę Ci pożyczyć do podmiany po weekendzie
gruszka przy turbinie
nieszczelność w układzie podciśnienie - ale to mniej prawdopodobne bo był przecież dobry log

[ Dodano: Czw Lut 08, 2007 09:54 ]
Matijas, aha i sprawdź jak chodzi sztanga - tak jak Ci napisałem PW :)

tu masz foto tego diwajsu:


Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości