Łożyska???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Łożyska???
Witam. Przed zima wymieniali mi w takim malym serwisie szczeki hamulcowe, wszystko bylo w porzadku, ale teraz gdy snieg juz zniknal i mroz , tak od tygodnia zaczelo cos dziwnie wyc w tylnych kolach prz predkosciach pow. 50 , mam stare zimwoki zalozone, i myslalem ze to one beda przyczyna(chociaz na poczatku zimy nie bylo ich slychac), zmienilem dzis na letnie kola i okazalo sie ze wycie jest cichsze ale slycac ze cos nie tak. Nie moge zlokalizowac tego wycia z ktorej strony dochodzi ale wydaje sie ze z obydwu kol. Teraz pytanie czy ten mechanior co mi szczeki zmienial to mol cos za mocno dokrecic i polecialy mi lozyska bo wydaje mi sie ze za mocno byly dokrecone bo dzisiaj je odkrecalem i jak wyiaglem to byly w niektorych miejscach lekko wygiete i smar troche czarny sie zrobil .Ile kosztuja takie lozyska i czy to na 100% one, i czy mozna wymieniec tylko te na bebnie czy te z tylu takze.
pozdr.
pozdr.
wlasnie tak robilem i nic nie bylo slychac wiec zalozylem najpierw kola letnie ale to duzo nie pomoglo weic odkrecielm lozysko, bylo mocno dociagniete,a z tego co wyczytalem powinno byc tak dociagniete zeby szlo poruszyc srubokretem podkladke. lozysko jak wyciagle bylo i jest skrzywione i jak zalozylem i lekko juz dokrecilem to dalej wyjee(chyba łozyska), zrobielm tak z obudwoma. nie wiem co dalej robic co to moglo by byc jeszcze orpicz lozysk i opon?.
-
- Użytkownik
- Posty: 274
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
- Lokalizacja: Kraków
Bardzo prawdopodobne,że Ci "przeciągnął" łożyska i się przegrzały,jeżeli tak to jedyna rada to wymiana ich na nowe. Osobiście polecam wymianę obydwóch,gdyż wtedy będziesz miał pewność,że jest na 100% wszystko ok. Taką wymianę można zrobić samemu i na pewno lepiej niż na niejednym warsztacie(o ile masz wiedzę na ten temat i warunki-np.garaż).A jeżeli już robisz cokolwiek u mechanika to poszukaj kompetentnego,który wie co robi (łożyska w golfie w tylnych kołach pracują na pewnym luzie,a nie są skręcane na full jak niektórzy niezorientowani to czynią. Gdybyś potrzebował info na temat tej operacji to daj znać-podpowiem Ci wtedy jak to zrobić o ile chcesz się tym bawić sam.
Andrzej
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
W jednym kole bez wątpieniatoffi pisze:wymienia sie lozyska jako komplet pozdrawiam
Wymiana tylnych łożysk to jest bardzo prosta sprawa...
wieczor15, A wiesz jak "odblokować" samoregulator żeby bęben łatwo zszedł??
Ja wczoraj szczęki wymianiałem i bez rozkręcenia łożyska się nie obeszło... Jeśli będziesz wymieniał sam, to pamiętaj że przy dokręcaniu najpierw trzeba tak z delikatnym czuciem dokręcić i wjednocześnie bębnem kręcić... Później poluzować i ustawić luz.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
maximanek, dobrze piszesz nastala cisza . byl maly prblem ze sciagnieciem jednego bebna, bo szczeki sa nowe a bebny maja ranty no i jedna szczeka wyszla razem z bebnem, ale sie poskladalo i ok. na razie luzu nie ma mimo ze dociaglem lekko tzn tak zeby dalo sie przesunac podkladke. dzieki wszystkim za podpowiedzi.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
wieczor15, tak na przyszłosc , odpukac, to zeby sobie ułatwic sprawe, wkladasz srubokret w dziure po srubie od kola i szukasz samoregulatora , jak go znajdziesz to mocno w gore go pchasz i beben ladnie schodzi sam, a co do firmy optimal to ja sie na nich przejechalem moze 1,5tys i znowu do wymiany, z tego co mi koles mowil w hurtowni łozysk to one sa skladane w Chinach i tylko sprzedawane MADE IN GERMANY, tylko ze jak kolesiowi powiedzialem to w sklepie to mnie wysmial, ze on dziadostwa nie sprowadza. Najlepsze sa SKF no ale swoje kosztuja ok 50 zł za strone, tylko pozniej wiesz co masz. Pozdrawiam
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
hmm guti, ja sobie ulatwilem to w ten sposob - wiem gdzie znajduje sie samoregulator bo troche sie o tym naczytalem i posiadam aktualnie ksiazke od kumpla do mk2, wiec z tym problemow nie bylo , popuscilem samoregulator bo bez niego to bym tego w ogole nie ruszyl, problemem byly nowe szczeki a raczej ranty na bebnach (facet ktory wymienial szczeki stwierdzil ze jeszcze sa dobre) no a z firma optimal moze masz racje -okaze sie, teraz niestety wiekszac rzeczy jest skladane w chinach.
pozdr.
pozdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 234 gości