Zgrzyta podczas uruchamiania silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Radexxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt lip 26, 2005 20:50
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Zgrzyta podczas uruchamiania silnika

Post autor: Radexxx » pn lut 05, 2007 20:47

Witam wszystkich

Mam taki problem, od kilku miesięcy czasami podczas uruchamiania silnika słychać było zgrzyt , głównie gdy silnik był zimny. Ostatnio coraz częściej to się zdarzało, na dodatek miałem wrażenie, że rozrusznik ciężko kręci... pare razy nawet przestał się obracać i było słychać takie ciche "świszczenie" :D . Szukałem na forum odpowiedzi na moje pytanie i większość odpowiedzi wskazuje na to, że to bendiks siada albo tuleje są do wymiany. Nie jestem mechanikiem i mam małe doświadczenie w tych sprawach, dzisiaj tylko wykręciłem rozrusznik, rozebrałem go i stwierdziłem, że... nic niepokojącego nie widze :hmm: . A więc czy mój problem to bendiks czy może coś innego??



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn lut 05, 2007 20:58

Radexxx pisze:to bendiks
tak a na dodatek wymiana tulei na rozruszniku szczotki równiez



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lut 05, 2007 21:08

dziejo pisze:ak a na dodatek wymiana tulei na rozruszniku szczotki równiez
własnie, wymienić co potrzeba i mieć spokój. Tulejki sa tanie, tylko bendix coś tam kosztuje


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » pn lut 05, 2007 21:08

czy oska wirnika moze miec luzy na boki?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » pn lut 05, 2007 21:10

jak już rozrusznik jest na wierzchu to wymien tulejki i szczotki, nie zaszkodzi . a jeżeli zębatka jest niezdarta na bendixie to jeszcze może być wina elektromagnesu.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn lut 05, 2007 21:12

Możliwe też jest, że mogły się wykruszyć zęby na wieńcu na kole zamachowym, ale to już ostateczność.

Kiedyś tak miałem, ale przy innej marki aucie (ZSSR).


Obrazek
Obrazek

preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » pn lut 05, 2007 21:41

to jak z tym luzem osi wirnika?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » pn lut 05, 2007 21:47

jeżeli chodzi ci o luz między wałkiem a tulejkami w obudowie rozrusznika to wirnik powinien wchodzić dosyć ciasno, chyba że chodzi ci o cos innego. a jezeli to jest to i zakładasz nowe tulejki i masz luzy to wirnik masz zjechany i najlepiej byłoby dobrać jakieś tulejki nadwymiarowe.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt lut 06, 2007 09:48




preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » wt lut 06, 2007 15:17

nr 14 na rysunku jest duzy luz miedzy tym smeisznym pierscieniem a otworem obudowy - 6

[ Dodano: Nie Lut 11, 2007 20:44 ]
czy ktos wie co to jest to jako 14 zaznaczona na obrazku?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz lut 11, 2007 22:11

Witam. Jesli chodzi o zgrzytanie to winil bym slaby elektromagnes... ale moze byc jeszcze jedna przyczyna, sprawdz dokladnie stan kabli idacych do rozrusznika, chodzi o to zeby nie bylo spadkow napiecia. Pozatym sprawdz czy wszystko porusza sie bez zaciec, ma po prostu chodzic lekko, jak masz juz rozrusznik na gorze to obbadaj szczotki, co do slabego krecenia to albo kable, albo walek sie w tulejce skrzyni zaciera, sprubuj go przesmarowac i zobacz czy wymienna tulejka w skrzyni nie doczekala swych dni.



posy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:21
Lokalizacja: Kożuchów

Post autor: posy » sob mar 31, 2007 23:00

witam mam podobny problem ale po wymianie bendixa kilka razy odpalił bez zgrzytniecia a teraz już cały czas odpala i jak tylko silnik załapieil ledwo puszcze kluczyk w stacyjce słychać nieprzyjemny zgrzyt. A moje pytanie dotyczy co jeszcze jest do wymiany by nie zgrzytało przerażliwie. Z góry dziekuje za opdowiedź



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pt paź 17, 2008 21:37

Witam
Dołącze sie do tematu, bo mam podobny problem juz od ponad roku. U mnie takie zgrzytanie skonczylo sie przekładaniem wieńca na druga strone. Owszem pomogło, ale teraz zaczyna sie znowu robic zimno no i oczywiscie moje autko sie zaczyna buntować rozrusznik wyskakuje w trakcie krecenia czasami ciezko jest wogole odpalic ten samochod bo zakreci pol obrotu i wyskoczy. Poza tym zgrzyta tez po odpaleniu. Dzieje sie tak tylko rano jak dluzej samochod stał. Jak jest cieply jest ok.
Teraz moje pytanie co mam z tym zrobic bo juz wymienilem tulejki szczotkotrzymacz i bendix, a chce uniknac zaklepiania znowu wienca bo juz nie bede mial jak go przelozyc.
Prosze o jakies rady.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

zibikk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 02, 2008 12:55
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: zibikk » pt paź 17, 2008 22:14

jeżeli wyskakuje przy odpalaniu to może być wypalony styk w elktromagnesie ewentualnie słabe połączenie przewodu startu na rozruszniku ewentualnie stacyjka, jeżeli zgrzyta przy odpalaniu to tulejki lub bendix (czyli sprzęgło jednokierunkowe) jak już koledzy pisali. Bendixy obecnie sprzedaje się różne, niektóre nie wytrzymują nawet roku



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 295 gości